Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Vergunningenmanagement
Laat u inspireren door collega’s Roy Klein Veldink Apeldoorn, 25 januari 2006
2
Minder regels Speerpunt van het kabinet Minder regelgeving
Algemene regels, melding in plaats van vergunning Omgevingsvergunning
3
Het project Verzamelen goede voorbeelden Werkbijeenkomsten (8)
volgende: 15 februari te Hilversum Handreiking met goede voorbeelden open voor nieuwe voorbeelden
4
Goede voorbeelden Vergunningenmanagement
kunnen vergunningverleners, managers, bestuurders binnen de regelgeving van nu verandering tot stand brengen in hun werk en de benadering van burgers en bedrijven en zo bijdragen aan minder administratieve lasten betere en snellere dienstverlening kortere doorlooptijden op elkaar afgestemde beslissingen ?
5
Leren en inspireren Antwoord: JA Goed voorbeeld = werkt in de praktijk
Goed voorbeeld + leerervaring van de ‘eigenaar’ Een goed voorbeeld is geen ‘best practice’, Een goed voorbeeld voor u sluit aan bij uw organisatie / context / mogelijkheden Kortom: Maak gebruik van het wiel wat door uw collega’s al is uitgevonden!
6
Aanleiding tot verbetering
- Uit bedrijfsmatige overwegingen Bulkwerk beter organiseren Imagoschade voorkomen Natuurlijk moment - Vanuit oogpunt klant Maar … weinigen die echt meten
7
Ken uw klant … Differentiatie in doelgroepen
Sluit aan bij de dynamiek van de doelgroep Leer van ervaringen van klanten klantmonitor Beperk dat niet tot het de ‘vergunningprocedure’, maar ook het voor en natraject
8
Stappenplan verbetering
Breng de beginsituatie in beeld Formuleer een visie op vergunningenmanagement Defenieer verbeteracties Werk projectmatig en monitor de voortgang
9
Sleutel Pro-actieve houding
Vergunning = middel om iets mogelijk te maken Ken uw producten, processen, organisatie Denk in doelgroepen (klant-product-gedrag) Bereik de klant Hindernissen Onzekerheid: wat komt er op ons af en wanneer Verbouwen met de winkel open Inzet ICT Behoefte aan helder en actueel beleidskader
10
Visie Middel om risico's te vermijden Middel om iets mogelijk te maken
11
Goede voorbeelden geordend
Regelgeving en beleidskaders Schakel tussen klant en organisatie Informatie en processen
12
Goede voorbeelden Schakel tussen klant en organisatie
De versnelde bouwvergunning Accountmanager horeca Open inloopuren Regelgeving en beleidskaders Kapvergunning Reclamebeleid op gevels Welstandscriteria Informatie en processen Kerstboomvergunningen Bevoegdheden naar de front-office Kwaliteitsmodel BWT
13
Wat levert dit op (citaten)
Merkbaar resultaat We storten geen bak informatie meer uit over klanten Minder negatieve pers als het om evenementen gaat De eerste evaluatieresultaten laten zien dat klanten de dienstverlening duidelijk verbeterd vinden Opmaat voor de omgevingsvergunning De horeca-ondernemers kunnen voor alle soorten vergunningen bij één loket terecht. Wat dat betreft zijn wij klaar voor de omgevingsvergunning We zijn steeds beter in staat om schakeling te maken tussen de vraag van de klant en de vergunningen die daarbij nodig zijn. Zelfs voor de klant daar om vraagt.
14
Tot slot Zelf keuzes maken, zelf aan de slag gaan
Goede voorbeelden van u en anderen zijn inspiratiebron hulpmiddel
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.