Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Dialoog
2
Wat is een dialoog Een dialoog is een gesprek tussen twee of meer mensen, waarin je je ervaringen kunt delen en van gedachten kunt wisselen wat tot nieuwe ideeen kan leiden. Kenmerkend is dat er betekenissen ontstaan die zonder dialoog niet tot stand hadden kunnen komen. Écht luisteren ligt aan de basis hiervan.
3
Ontmoeting, uitwisselen ervaringen
-Persoonlijk -Onderzoeken Aandachtig luisteren Streven naar een dieper inzicht en betekenis
4
Waar moet een dialoog aan voldoen
-Je gaat echt met elkaar in gesprek -Iedereen komt aan de beurt tijdens het gesprek -Er wordt naar iedereen geluisterd -Je zoekt met elkaar naar waar het om draait -Je spreekt voor je zelf -Je praat dus niet voor een ander -Je geeft geen advies
5
Wat zijn belangrijke onderdelen om een dialoog te laten slagen
-Veiligheid -Feedback -Commitment
6
Veiligheid -Kijk wie je in er bij je in de groep zitten
-Is het je eigen team (assistentes) of zitten er ook andere mensen bij (tandartsen, mondhygieniste, receptie medewerkers, schoonmakers) -Wat betekent dit voor de veiligheid van de groep -Hoe kun je elkaar steunen mocht de samenstelling van de groep anders zijn
7
Feedback -Vanuit een veilige situatie kun je elkaar feedback geven
-Ook kun je feedback ontvangen -Je gaat niet met elkaar in discussie -Je stelt elkaar alleen verhelderende vragen -Het doel is gezamenlijk kijken naar het probleem en hoe pas je dit toe in je werksituatie
8
Commitment -Als er voldoende veiligheid is en er feedback over en weer kan plaatsvinden onstaat er commitment: -Betrokken zijn bij elkaar -Wat voor elkaar over hebben -Elkaar kunnen overtuigen
9
Opdracht -Je gaat in 3 groepen in dialoog -Opdracht wordt uitgedeeld
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.