Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Marketing Week 3 les 1
2
Marketing
3
Marketing Inlevermap NELO Zondag 24 september 23.59 Wat? Formulier vastlegging samenwerking
4
Marketing 1. Doelgroep 2. Feedbackronde 3. Vragen?
5
Marketing Doelgroep Een afgebakende groep personen waar een product, dienst, campagne of organisatie zich op richt
6
OF Een doelgroep bepalen: waarom?
Marketing Een doelgroep bepalen: waarom? # reclame/promotie/communicatie wordt efficiënter Vb. doelgroep “vrouwen die van mode houden” # wanneer je weet wat de behoeften zijn van je doelgroep kun je hier beter & sneller op in spelen Vb. meer online dan ‘op papier’ Adverteren: waar? OF
7
Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen
Marketing Een doelgroep bepalen: hoe? “segmentatie”: opdelen/afbakenen/indelen 1. Geografisch Demografisch Sociaal-economisch Gedrag land, provincie, regio, stad, wijk Leeftijd, geslacht, religie Inkomen, opleiding, beroep Gebruik, hobby’s & interesses
8
land, provincie, regio, stad, wijk Leeftijd, geslacht, religie
Marketing land, provincie, regio, stad, wijk Leeftijd, geslacht, religie Inkomen, opleiding, beroep Gebruik, hobby’s & interesses Nederland Jongeren in de leeftijd van 16 t/m 22 jaar Laag inkomen, student, school Gezelligheid, actief
9
Bepaal de doelgroep van jullie bedrijf met behulp van de 4 criteria
Marketing Bepaal de doelgroep van jullie bedrijf met behulp van de 4 criteria Max. 5 minuten
10
Groep heeft een vraag/probleem Groep deelt opzet/conclusie/zienswijze
Marketing 2. Feedbackronde Groep heeft een vraag/probleem Groep deelt opzet/conclusie/zienswijze Rest van de klas geeft tips en/of stelt vragen
11
# voor de rest van de klas geldt: Laptop dicht/45˚ : ‘betrokkenheid’
Marketing # voor de rest van de klas geldt: Laptop dicht/45˚ : ‘betrokkenheid’ Vraag of opmerking? Vinger omhoog, docent wijst aan # positieve benadering # wees je bewust dat doel van feedbackronde is de groep verder op weg te helpen! Dus: veel vragen & opmerkingen zijn nuttig!
12
Stap 2: Rest van de klas krijgt 2 min. voor bedenken vragen (*)
Marketing Stap 1: Een groep benoemt gekozen bedrijf, sterktes & zwaktes + doelgroep Stap 2: Rest van de klas krijgt 2 min. voor bedenken vragen (*) Stap 3: Rest van de klas stelt vragen (*) vragen: gebruik vooral de ‘W-vragen’ Wat, Wie, Waarom, Wanneer, Waar, Welke
13
Marketing 3. Vragen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.