Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIvo Visser Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
2
1. Uitgangspunten van de behandeling
2. Organiseren van de behandeling 3. Ondersteuning van medewerkers
3
Traditie ‘Wat laat iemand zien’
2011 Jack 1975 1988
4
Traditie Wat laat iemand zien Wat laat iemand zien
5
Doorbreken van traditionele behandeltradities
4. Perspectief 3. Doelen 2. Pijlers 1. Fundament Doorbreken van traditionele behandeltradities
6
‘Mensen hebben mensen nodig om mens te worden en te blijven’
7
Traditie – ‘Wat heeft iemand nodig’
Contextuele benadering De relationele ethiek vormt het hart van de contextuele benadering. Mensen hebben mensen nodig om zich verbonden te weten met betekenisvolle anderen. Verbondenheid houdt in: gezien, gekend en gewaardeerd worden en van daaruit voldoende vrijheid en (zelf)vertrouwen hebben om van betekenis te kunnen zijn voor jezelf en voor anderen. 1. Uitgangspunten van de behandeling 2. Organiseren van de behandeling 3. Ondersteuning van medewerkers
9
‘Doen zonder begrijpen’
Triple-C is geen truc Triple-C modellen Behandeling? ‘Doen zonder begrijpen’
10
Waarden Triple-C
11
“De menselijke behoeften als fundament”
Wat heeft iemand nodig “De menselijke behoeften als fundament”
12
Eén geheel
13
Triple-C behandelhuis 4. Perspectief 3. Doelen 2. Pijlers Fundament
14
Botsende tradities
15
Psychische stoornis / Gedragsproblemen / Handicap
Een beetje Triple-C werkt niet 4. Perspectief 3. Doelen 2. Pijlers Fundament Psychische stoornis / Gedragsproblemen / Handicap
16
1e pijler opbouw gehechtheidsrelatie
17
2e pijler competentieopbouw
18
Zelfzorg Wonen Werk Vrije tijd
19
‘aanvoelen, aansluiten en aanvullen’
RUR - Dialoog ‘aanvoelen, aansluiten en aanvullen’ Beheersend Richting geven Uitnodigen Ruimte geven Loslatend
20
Triple-C 1. 2. 3. Van verzorgen naar ondersteunen?
Van bewaken naar begeleiden? 1. Competentie 2. Coach 3.
21
3e Pijler Anders kijken naar probleem- gedrag
22
Betrouwbaarheid Organiseren Behandeling Verrichten Behandel- planning
Competentie Behandeling Behandel- planning klimaat Behandelvisie Gedeelde waarden Verrichten Inrichten Richten Coach Client Uitgangspunten van de behandeling 2. Organiseren 3. Ondersteuning van medewerkers
24
Coaching Aansluiten bij menselijke behoeften. Triple-C waarden Client
Triple-C waarden Gedeelde waarden Persoonlijke waarden Client Behandeling l Coach / Context Relatie 1. Professionele vaardigheden 2. Persoonlijke eigenschappen
25
Voorleven i.p.v. Voorlezen
….als de sleutelfiguren in de behandeling manager, behandelaar en leidinggevende - de nieuwe traditie ‘voorleven’. ‘Voorleven’ van wat zij van begeleiders verwachten in de omgang met cliënten. Nabijheid bieden en sensitief en responsief inspelen en afstemmen op de menselijke behoeften.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.