Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
ZorgkaartNederland
2
Agenda Wat is ZorgkaartNederland? Waarom ZorgkaartNederland?
Facts & Figures Kritische vragen Hoe werkt ZorgkaartNederland? Wat zeggen de ervaringen op ZorgkaartNederland? Wat betekent ZorgkaartNederland voor u? Wat krijgt u? 3
3
ZorgkaartNederland Opgericht op 1 december 2009
Uitgegroeid tot grootste zorgervaringssite van Nederland Patiëntenfederatie Nederland Adviesraad: ActiZ, KNMG, KNMP, LHV, NVZ en de Federatie van Medisch Specialisten 3
4
ZorgkaartNederland Naast ervaringen ook objectieve (keuze- en kwaliteits)informatie Aandoeningen –pagina’s Vergelijkingshulpen Keurmerken Wachttijden ziekenhuis Sterftecijfers Rapporten IGZ 3
5
Waarom ZorgkaartNederland?
Sluit aan bij maatschappelijke trends 3
6
Waarom ZorgkaartNederland?
Zorgvragers helpen kiezen tussen een breed aanbod van zorgaanbieders Zorgvrager een veilig en betrouwbaar platform geven Creëren van openheid in de zorg Inzicht geven in wat goed gaat en wat verbeterpunten zijn Verbindende factor tussen zorgvrager en zorgaanbieder 3
7
Waarom ZorgkaartNederland?
3
8
Waarom ZorgkaartNederland?
Belangrijke input voor sector- en trendanalyses Feedbackmechanisme motor achter verandering / verbetering
9
Kritische vragen Zwartmakerij? Anonimiteit? Echte patiënten?
Betrouwbaarheid? 3
10
Hoe werkt ZorgkaartNederland?
Uitgebreid redactieproces ter waarborging van kwaliteit en betrouwbaarheid
11
Wat zeggen de waarderingen?
Betrouwbaarheid 9 ervaringen voor een individuele zorgverlener 30 ervaringen voor een zorgorganisatie Representativiteit Steekproef komt overeen met CQ-index Risicobeheer Onderzoek IGZ en IQ Healthcare naar functie reviews in risicobeheer
12
Wat betekent ZorgkaartNederland voor u?
3
13
Wat betekent ZorgkaartNederland voor u?
Mensen zoeken op: Beroepen Aandoeningen
14
Wat betekent ZorgkaartNederland voor u?
Integratie met Woonz:
15
Wat betekent ZorgkaartNederland voor u?
Tal van marketingmogelijkheden: Laat zien dat u transparant bent en open staat voor de stem van uw patiënt / cliënt Mogelijkheid om uw organisatie te presenteren / profileren Zorgt voor extra bezoekers door verwijzingen naar o.a. uw afspraakmodule
16
Wat betekent ZorgkaartNederland voor u?
Mogelijkheden tot kwaliteitsverbetering:
17
ZorgkaartNederland Beheerpakket
18
Wat krijgt u? Online beheeromgeving Rapportages/ Analysetools
Data download Profielpagina alerts Directe responsmogelijkheid Marketing pakket
19
Wat krijgt u? Online beheeromgeving
20
Wat krijgt u? Rapportages / Analysetools
21
Wat krijgt u? Mogelijkheid om uzelf te presenteren
Profielpagina overkoepelend en per locatie Persoonlijke zorgverlenerspagina’s Openingstijden Afspraken maken Plaatsen van videomateriaal
22
Wat krijgt u?
23
Wat krijgt u? Interactie
24
Wat krijgt u? Marketingondersteuning mogelijk middels widgets, flyers, posters, visitekaartjes, advertenties, banners, brochures, wachtkamerscherm animaties, API’s Mogelijkheden tot (betaalde) interview/belteams Ondersteuning middels redactie, technisch beheer en adviseurs
25
Kosten
26
Referenties
27
Vragen?
28
V&V specifieke slides
29
Liefdevolle zorg voor onze ouderen
“Het vergroten van transparantie binnen de verpleeg- en verzorgingshuizen; Door ervaringen op te halen tot eind 2017”
30
Liefdevolle zorg voor onze ouderen
Inzichtelijk maken kwaliteit verpleeg- en verzorgingshuizen Draagt bij aan transparantie in de sector Grootschalige inzet ZorgkaartNederland interview- en belteams Kosteloos ZorgkaartNederland interviewteam op locatie en telefonisch
31
Vragenlijst ZorgkaartNederland
32
Vragenlijst ZorgkaartNederland Thuiszorg
33
Vragenlijst ZorgkaartNederland (V&V)
34
V&G specifieke slides
35
Project Gehandicaptenzorg op ZorgkaartNederland
Hoofddoel: Vergroten van keuze informatie Inzicht ervaringen binnen VG- & LG-sector (Wlz). Onderdeel van kwaliteitsagenda ‘Samenwerken aan een betere gehandicaptenzorg’ van het ministerie van VWS
36
Project Gehandicaptenzorg op ZorgkaartNederland
Subdoelen: Vragen in het waardeerformulier passend maken bij de VG- & LG-sector. Ervaringen ophalen binnen VG- & LG-sector. Plan van aanpak voor het aanpassen van de vragen: Deskresearch Topiclijst / concept nieuwe vragenlijst Focusgroepen Analyse van de focusgroepen Aanpassen vragen (richtdatum 1 september 2017 )
37
Project Gehandicaptenzorg op ZorgkaartNederland
Plan van aanpak voor het ophalen van ervaringen: Onafhankelijke interviewers worden opgeleid. Richtdatum najaar tot eind 2018 worden ervaringen opgehaald binnen de Wlz-zorg. Starten met een pilot in Rotterdam i.v.m. experiment persoonsvolgende bekostiging. Andere locaties/ geïnteresseerden kunnen zich ook aanmelden. Aanbieders krijgen na afloop geanonimiseerde rapportages van ervaringen + trendrapportages voor eigen kwaliteitstrajecten.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.