De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Algemene Vergadering 28-06-2011 Welkom.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Algemene Vergadering 28-06-2011 Welkom."— Transcript van de presentatie:

1 Algemene Vergadering 28-06-2011
Welkom

2 Dagorde Onthaal en bezinning Verwelkoming nieuwe leden
Uittredende leden Lezing en goedkeuring van het verslag van de Algemene Vergadering van 9 december 2010 Verslag over de werking van de Raad van Bestuur sinds deze Algemene Vergadering Bespreking VZW-jaarrekening 2010

3 Vraag naar goedkeuring van deze rekening (vraag naar kwijting bestuurders).
Organisatie van het verzamelen en nazien van de rekeningen 2011 Voorstel vrijwilligersverzekering Vastleggen datum volgende Algemene Vergadering eind 2011

4 1. Onthaal en bezinning (vz.)

5 2. Nieuwe leden (vz.) Afdeling xxxxxxxxx: xxxxxxxxxxxxx

6 3. Uittredende leden Van Dessel Wilfried, afdelingsafgev. voor Leerbeek sinds 18/11/1991

7 Algemene vergadering 9 december 2010
4. Verslag (projectie) Algemene vergadering 9 december 2010

8 5. Verslag Raden van Bestuur (projectie)
9 december 2010 – 28 juni 2011

9 Nieuwe leden Afdeling xxxxxxxxxx: xxxxxxxx Afdeling xxxxxxxxx:

10 Ontslagnemend Afdeling xxxxxxx: xxxxxxxxxxx

11 Publicatie Staatsblad

12 Bruikleenovereenkomst
Organisator  gebruiker (consequente naamgeving)

13 Patrimoniumaangifte Aangifte  overeenkomst afschrijvingstabel en balans of Aangifte  10 % verzekerde waarde

14 Sociaal bureau Creditnota’s  onderafdelingen  afdelingen

15 Gebruik van dienstverlening?
Provikmo Gebruik van dienstverlening?

16 Vrijwilligers

17 Zie polis bij vrijwilligersnota website
Werken voor de VPW Gratis Betaald Verzekerd? Zie polis bij vrijwilligersnota website

18 Betaling van (mede)werkers
Onderneming: factuur rek Werknemer: rek Ereloon: rek  Vrij beroep > €125,00  fiche  Artiesten > €2291,90  fiche Vrijwilligersvergoeding:  rek (boekhoudstuk: Vrijwilligersnota Toevoeging) > €1232,92  fiche  km vergoeding rek (boekhoudstuk nodig) Feitelijke vereniging rek vergoeding / aantal uitvoerders in contract > €  fiche voor elke uitvoerder

19 Voorbeelden van documenten:
Aanvraag km-vergoeding Aanvraag fietsvergoeding (zie website)

20 9. Vrijwilligersverzekering
Risico moeilijk objectief vast te stellen ≈ opbrengsten werking en eredienst ?? Dus: rekeningen – >< bvb. ziekenzorg =kosten Andere opties gezocht!

21 Buiten onze werkingsgebied
VPW Lennik: verdeelsleutel volgens aantal postbussen (x 1,2) >< het Halle van voor de fusie niet op te splitsen Bisdom Hasselt: BA verdeelsleutel volgens aantal inwoners in de parochie Lichamelijke ongevallen: volgens prestatiedagen

22 Geachte Heer Tot mijn spijt kunnen enkel parochies van het bisdom Hasselt op deze polis inschrijven. We hebben een paar jaar geleden aan alle parochies een opgave van het aantal vrijwilligers en het aantal uren dat ze verzekerd moeten zijn, opgevraagd. Op basis van deze aantallen werd er een verzekering afgesloten met IC.

23 Het bisdom betaalt de globale premie en er wordt een uitsplitsing gemaakt voor elke parochie Dit op basis van de opgegeven criteria. U kan bij IC info inwinnen voor Uw provincie. voor Uw provincie. Met die mensen is goed te spreken. Vriendelijke groeten, Filip Willems

24 Nieuwe ramen ‘t Schoolke Feestzaal Chirolokalen
11. Afd. 06 Linkebeek Nieuwe ramen ‘t Schoolke Feestzaal Chirolokalen

25

26

27

28 12. Afd. 07 De Hoek

29 Bestemming?

30 13. Afd. 11 Don Bosco Buizingen

31 14. Afd. 13 Sint-Martinus Halle
Boekhouding Emmaüsgemeenschap: Breedhout  Sint-Martinus

32 15. Afd. 13 Sint-Martinus Halle
Verlening van gratis gebruik en verzaking aan het recht van natrekking

33 Jeugdcentrum Stroppen

34

35 16. Afd. 13 Sint-Martinus Halle
Onteigening grond rond kapel Beertsestraat

36

37 17. Afd. 15 Lembeek Verhuur Sociaal Verhuur Kantoor WEBRA

38

39 18. Afd. 15 Lembeek Verlenging erfpacht aan Vorselaar

40

41

42 Renovatie Chirolokalen Sabboika
19. Afd. 16 Sint-Vincentius Renovatie Chirolokalen Sabboika

43

44 Rioleringswerken en EANDIS-kabine
20. Afd. 16 Sint-Vincentius Rioleringswerken en EANDIS-kabine

45

46 21. Afd. 17 Kester Overleg over erfpacht

47

48 22. Afd. 19 Breedhout huurcontract brandverzekering

49

50 24. Afd. 20 Beert

51 25. Afd. 25 Lot Aflopen van arbeidsovereenkomst

52 Gieterijstraat Renovatie schoolgebouw Ingebuikname
26. Afd. 26 Ruisbroek Gieterijstraat Renovatie schoolgebouw Ingebuikname

53

54 27. Afd. 29 Sint-Steven Legaat Frans Simon

55 28. Afd. 29 Sint-Steven Problemen met huurders
Verhuur Sociaal Verhuur Kantoor WEBRA

56

57 6. Bespreking jaarrekening 2010

58 Inkomsten 2010 versus 2009 en 2008 (bedragen in 1 000 €)

59 2008 2009 2010 Schenkingen 142,6 170,2 183,8 Huuropbrengsten 425,9 501,6 577,6 Opbrengst Werking 507,4 493,3 459,7 Opbrengst Eredienst 352,1 346,0 349,9 Financiële opbrengsten 60,1 78,0 118,7 Overige 341,9 200,4 204,1 Totaal voor uitzonderlijke opbrengsten 1.830,0 1.789,5 1.893,8 Meerwaarde realisatie vast actief 375,4 0,0 Terugname waardevermindering FVA 54,3 Overige uitzonderlijke opbrengsten 50,8 12,2 24,2 Totaal 2.256,2 1.856,0 1.918,0

60

61

62 Uitgaven 2010 versus 2009 en 2008 (bedragen in 1 000 €)

63

64

65 2008 2009 2010 Huur 18,6 13,5 10,9 Onderhoud 151,2 180,1 158,9 Nutsvoorzieningen 150,6 159,3 153,7 Administratiekosten 59,0 58,9 61,2 Verzekering 49,7 50,4 48,0 Dienstverlenende organismen 175,9 178,2 162,6 Erelonen 25,6 8,4 14,1 Uitgaven confessioneel karakter 122,0 128,4 124,1 Kranten, boeken… 119,6 121,0 108,0 Lonen 73,4 72,0 RSZ 13,7 15,2 Afschrijvingen 275,7 278,0 311,7 Belastingen 50,1 50,9 51,6 Schenkingen 127,8 113,3 101,1 Intresten op schulden 23,8 4,4 2,5 Overige 348,6 303,1 415,3 Totaal voor uitzonderlijke kosten 1.790,2 1.722,8 1.810,9 Waardevermindering op VA 42,8 36,8 Minwaarde op realisatie VA 5,7 Andere uitzonderlijke kosten 25,4 Totaal 1.833,0 1.790,7 1.813,4

66 Resultaat 2010 versus 2009 en 2008 (bedragen in 1 000 €)

67 2008 2009 2010 Inkomsten voor uitzonderlijke opbrengsten 1.830,0 1.789,5 1.893,8 Uitgaven voor uitzonderlijke kosten 1.790,2 1.722,8 1.810,9 Resultaat voor uitzonderlijke opbrengsten/kosten 39,8 66,7 82,9 Uitzonderlijke opbrengsten 426,2 66,5 24,2 Uitzonderlijke kosten -42,8 -67,9 -2,5 Resultaat 423,2 65,3 104,6

68

69 Balans per 31/12/2010 (bedragen in 1 000 €)

70 Actief Passief Klasse 1 Beginvermogen 10.053,0 Overgedragen positief resultaat 1.262,1 Kapitaalsubsidies 91,0 Leningen bij DS 152,3 Overige 1,2 11.559,6 Klasse 2 Gebouwen minus afschrijvingen 4.519,7 Installaties, machines… 150,0 Meubilair 88,6 Goederen in erfpacht 2.109,1 94,0 6.961,4 Klasse 4 Klanten 60,8 Leveranciers 45,4 Diverse vorderingen 547,2 Toe te rekenen kosten 17,2 Over te dragen opbrengsten 49,6 Overigen 0,1 13,1 625,3 108,1 Klasse 5 Financiële middelen 4.081,0 Totaal 11.667,7

71 7. Goedkeuring rekening en kwijting aan bestuurders en afdelingsafgevaardigden

72 8. Organisatie consolidatie 2011
Nieuwe medewerkers voor boekhouding?

73 Vrijwilligersverzekering
De waarborgen moeten identiek zijn voor alle vrijwilligers van dezelfde vzw. 1e voorstel Interdiocesaan Centrum: AV Nieuw voorstel van Interdiocesaan Centrum: 10 juni 2011

74 Voorstel IC – Burgerlijke aansprakelijkheid waarborgen
uitbating lichamelijke schade ,25 materiële schade ,52 vrijwilligers ,24 ,81 objectieve aanspr ,49 ,57 franchise materiële schade 123,95 rechtsbijstand burgerrechtelijk verhaal 6.500,00 insolventie derde strafrechtelijke verdediging

75 Gemeenrecht studenten
Overlijden 1 x het verzekerd jaarloon Blijvende invaliditeit 12 x het verzekerd jaarloon Tijdelijke invaliditeit nihil Medische kosten 1 x het wettelijk barema

76 Gemeenrecht ts 70 en 80 jaar Overlijden Blijvende invaliditeit
1 x het overeengekomen jaarloon Blijvende invaliditeit 3 x het overeengekomen jaarloon Tijdelijke invaliditeit > 10% 90 % van gemiddelde dagloon na tussenkomst mutualiteit werkelijk beroepsinkomenverlies aan te tonen of de nood aan betaalde huishoudhulp medische kosten 1 x het wettelijk barema

77 Gemeenrecht > 80 jaar Overlijden Blijvende invaliditeit
Tijdelijke invaliditeit medische kosten 1 x het wettelijk barema tot euro na tussenkomst mutualiteit werkelijk beroepsinkomenverlies aan te tonen of de nood aan betaalde huishoudhulp

78 Gemeenrecht anderen Overlijden Blijvende invaliditeit
7 x conventionele bezoldiging (35 099, 83) Blijvende invaliditeit 12 x conventionele bezoldiging Tijdelijke invaliditeit 90% conventionele bezoldiging na tussenkomst mutualiteit werkelijk beroepsinkomenverlies aan te tonen of de nood aan betaalde huishoudhulp medische kosten barema arbeidsongevallen

79 Voorstel IC – 2011 - premies BA gemeen recht TOTAAL zonder zaal 34,00
BA gemeen recht TOTAAL zonder zaal 34,00 rechtsbijstand 3,46 37,46 164,90 202,36 met zaal en <=150 94,00 BA obj 55,81 153,27 197,87 351,14 met zaal en >150 84,31 181,77 379,64

80 Voorstel IC – 2005 - premies BA gemeen recht TOTAAL zonder zaal 55,78
BA gemeen recht TOTAAL zonder zaal 55,78 rechtsbijstand 18,59 74,37 156,70 75 d 231,07 met zaal en <=150 72,10 BA obj 52,06 142,75 204,18 100 d 346,93 met zaal en >150 103,00 76,29 197,88 275,41 150 d 473,29

81 Voorstel IC – premies: verschil 2005-2011
parochies TOTAAL zonder zaal -28,71 7 -200,97 met zaal en <=150 4,21 2 8,42  met zaal en >150 -93,65 21 -1.966,65 -2.159,20

82 Conventioneel loon het wettelijk maximum voorzien door de overheid in de privé-sector. Voor dit jaar is dit € ,92 of Bef ,- Dit bedrag evolueert mee met het officieel barema, meestal, altijd in stijgende lijn.

83 Wijziging Reglement van Inwendige Orde – voorstel 1
Het beheer op het niveau van de afdelingen Artikel 7. § 5 Het dagelijks bestuur omvat onder andere: Het vervullen van de informatie- en verzekeringsplicht ten aanzien van de vrijwilligers in de VPW-afdeling door middel van respectievelijk de informatienota en de globale verzekeringspolis van de vzw.

84 = overdracht bevoedheid naar niveau RvB
Zekerheid dat alle vrijwilligers verzekerd zijn en van dezelfde waarborgen kunnen genieten Er moet geen beroep gedaan worden op de solidariteit van andere parochies in geval van schadeclaim. BA Objectieve  aantal dagen / jaar ? Gemeenrecht  lijst vrijwilligersact. ?

85 Wijziging Reglement van Inwendige Orde – voorstel 2
Het beheer op het niveau van de afdelingen Artikel 7. § 5 Het dagelijks bestuur omvat onder andere: Het vervullen van de informatie- en verzekeringsplicht ten aanzien van de vrijwilligers in de VPW-afdeling door middel van respectievelijk de informatienota van de vzw en een polis die dezelfde waarborgen biedt als de polis die parochieoverstijgend wordt afgesloten.

86 Beide voorstellen met de toelichting:
conform de wet van 3 juli 2005 en wijzigingen ( , , en ) betreffende de rechten van vrijwilligers

87 10. Volgende vergadering (vz.)
Dinsdag 13 december 2011

88 Dank voor uw aanwezigheid en gewaardeerde medewerking


Download ppt "Algemene Vergadering 28-06-2011 Welkom."

Verwante presentaties


Ads door Google