Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnneleen de Valk Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie
2
marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek De probleemstelling Wat onderzoekt u? Het doel bepalen van het onderzoek Bepaal de methode van onderzoek Hoe wilt u informatie verzamelen
3
marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek
- Tip 1: Zorg dat je de juiste informatie krijgt (stel dus duidelijke doelen) - Tip 2: De antwoorden moeten makkelijk te meten zijn (gesloten meerkeuzevraag) - Tip 3: Duidelijke en simpele vragen stellen - Tip 4: Stel concrete vragen - Tip 5: Pas op met sturen in het antwoord - Tip 6: Vermijd voorbeelden in de vraagstelling
4
marktonderzoek Stap 2: De juiste respondenten vinden Stap 3: Het marktonderzoek uitvoeren Stap 4: Resultaten van het marktonderzoek systematisch verwerken en presenteren.
5
De consument als individu
Na 6 minuten starten.
6
Informatieverwerkingsproces
Het informatieverwerkingsproces bestaat uit 2 deelprocessen: Perceptieproces (psychologisch proces waarbij het individu zintuiglijke prikkels selecteert en interpreteert) Geluidstest
7
informatieverwerkingsproces
Smaaktest In groepjes krijgen jullie verschillende dingen te proeven. Jullie moeten aangeven welk product jullie proeven
8
informatieverwerkingsproces
Het 2e deelproces: Geheugenproces (bestaat uit het tijdelijk of permanent opslaan van wat men waarneemt) Dit wordt uitgelegd in de les van Bjorn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.