De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie."— Transcript van de presentatie:

1 Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie

2 marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek De probleemstelling Wat onderzoekt u? Het doel bepalen van het onderzoek Bepaal de methode van onderzoek Hoe wilt u informatie verzamelen

3 marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek
- Tip 1: Zorg dat je de juiste informatie krijgt (stel dus duidelijke doelen) - Tip 2: De antwoorden moeten makkelijk te meten zijn (gesloten meerkeuzevraag) - Tip 3: Duidelijke en simpele vragen stellen - Tip 4: Stel concrete vragen - Tip 5: Pas op met sturen in het antwoord - Tip 6: Vermijd voorbeelden in de vraagstelling

4 marktonderzoek Stap 2: De juiste respondenten vinden Stap 3: Het marktonderzoek uitvoeren Stap 4: Resultaten van het marktonderzoek systematisch verwerken en presenteren.

5 De consument als individu
Na 6 minuten starten.

6 Informatieverwerkingsproces
Het informatieverwerkingsproces bestaat uit 2 deelprocessen: Perceptieproces (psychologisch proces waarbij het individu zintuiglijke prikkels selecteert en interpreteert) Geluidstest

7 informatieverwerkingsproces
Smaaktest In groepjes krijgen jullie verschillende dingen te proeven. Jullie moeten aangeven welk product jullie proeven

8 informatieverwerkingsproces
Het 2e deelproces: Geheugenproces (bestaat uit het tijdelijk of permanent opslaan van wat men waarneemt) Dit wordt uitgelegd in de les van Bjorn

9

10

11

12


Download ppt "Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie."

Verwante presentaties


Ads door Google