De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

-Samenvatting -Eindopdracht (cultuur herkenning)

Verwante presentaties


Presentatie over: "-Samenvatting -Eindopdracht (cultuur herkenning)"— Transcript van de presentatie:

1 -Samenvatting -Eindopdracht (cultuur herkenning)

2 Programma van de dag - Cultuur - Cultuurdimensies
- Cross culture, problemen van cross culture - Kolonisatie - DE PEST (Economie) - Bedrijfscultuur - Internationaliseren - Rapporten - Eindopdracht - Proefwerk 16:10h

3 Cultuur Cultuur is volgens Hofstede & Hofstede, iets dat in de hoofden van mensen zit en hun opvattingen en gedragingen mede vorm geeft en bepaalt. Wat is cultuur? Wat zijn de drie lagen van cultuur?

4 Cultuurdimensies Wat zijn de zes cultuurdimensies? - Machtsafstand
Hofstede cultuurmodel, ‘Dimensies': kenmerken die een cultuur in meerdere of mindere mate bezit en aan de hand waarvan culturen met elkaar kunnen worden vergeleken Wat zijn de zes cultuurdimensies? - Machtsafstand - Individualisme / Collectivisme - Masculaniteit / Feminiteit Masculiniteit: assertief, hard, dominant, macht en prestatiegericht Feminiteit: bescheiden, zacht, tederheid, zorg en troost - Onzekerheid vermijden - Lange of kortetermijndenken - Toegeeflijk en terughoudendheid

5 Cross culture Wat is cross culture? Ascribed-status Achieved-status
De – en centraliserende besluitvorming

6 Direct en indirecte cultuur
Wat houdt een directe en indirecte cultuur in? Hoe zeg je wat je vindt Communicatie in context Low context  High context 

7 Kolonisatie Wat is de aanleiding tot kolonisatie?
Vestigen van een deel van de eigen bevolking in een landstreek die nog niet door het eigen volk bewoond wordt. Wat is de aanleiding tot kolonisatie? Positieve en negatieve effecten van kolonisatie voor beide landen

8 DE PEST Benoem de DE PEST Demografisch Economisch Sociaal-cultureel
Technologisch Ecologisch Politiek-juridisch DESTEP. Door deze factoren te analyseren verkrijgt men een beeld van het landschap waarin een onderneming opereert.De analyse maakt deel uit van de externe analyse en is een onderdeel van de situatie analyse en het marketingplan. Macro

9 Bedrijfscultuur

10 Internationaliseren Fenomeen internationaliseren Bedrijfsperspectief
Vanuit ons perspectief Verdragen EU Voor en nadelen van internationaliseren

11 Opbouw van een rapport of verslag
Omslag Titelpagina Voorwoord Inhoudsopgave Inleiding Inhoudelijke hoofdstukken Conclusies Literatuur

12 Eindrapport en presentatie
Opdracht: Frankrijk - Mexico – Spanje – Israël – Duitsland - Turkije – Denemarken Groot Brittannië – Portugal- Iran en Pakistan. Beschrijf de volgende elementen van het betreffende land: - Elementen van cultuur - Lagen van de cultuur - Cultuurdimensies (Geert Hofstede) - DE PEST - Kolonisatie ( indien van toepassing ) - Meeste voorkomende bedrijfscultuur. Beschrijf de business etiquette van het betreffende land Internationaliseren Verdragen tussen betreffende land en Nederland - Extra: Beschrijf de samenwerking, leiderschap, communicatie, moeilijkheden en verdere relevante informatie. - Conclusie

13 Donderdag Groep van: Annabelle, Kim, Marije en Tessa. Jullie gaan Spanje onder de  loep nemen. Isa, Eline en Lynn, jullie land voor de eindopdracht wordt Mexico Cheryl, Pascal en Sam, Pakistan is going to be yours. Cheryl, Anouk, Maxime en Alisha Iran wordt jullie land Ramona en de  groep, Denemarken is jullie onderzoeksland.


Download ppt "-Samenvatting -Eindopdracht (cultuur herkenning)"

Verwante presentaties


Ads door Google