Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJohan Jacobus van Veen Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Een voorbeeld
2
Het bedrijf Het tuincentrum:
“Alles buiten” met vestigingen door het hele land met name in de kleinere tot middelgrote steden en het platteland. Het bedrijf
3
“Alles buiten” wil mensen de luxe bieden voor buiten, die in huis normaal is. Zodat de tuin een onderdeel is van het wonen. Missie
4
“Alles buiten” is een bedrijf die zijn missie met passie voor de mens (klant en medewerker) en de natuur (duurzaamheid) wil vormgeven. Visie
5
Strategische doel en doelgroep omschrijving
“Alles buiten” wil in de aankomende 2 jaar het grootste assortiment artikelen bieden, van alle tuincentra in Nederland, op het gebied van luxe tuinartikelen zoals tuinmeubelen, grills, openhaarden tuinhuisjes. Doelgroep Zij richt zich daarbij op de klanten met een modaal en hoger inkomen En zij richt zich daarbij op klanten met kleine balkons tot zeer grote tuinen, voor wie genieten en luxe bij elkaar horen. Deze klanten zijn mensen in de leeftijdscategorie 30 – 70 jaar. Strategische doel en doelgroep omschrijving
6
Beleidsplan Subdoelen:
De reclamecampagnes in de aankomende 2 jaar richten rondom de luxe tuinartikelen en het brede en diepe assortiment daarin. Winkelinrichting de aankomende 2 jaar aanpassen door de luxe artikelen prominent in de showrooms te presenteren en de uitstraling van de winkelpanden een zelfde luxe uitstraling te geven. Het verkooppersoneel de aankomende 2 jaar opleiden gericht op kennis van de artikelen en het verlenen van de daarbij passende service. Het aanbieden van diensten zoals brengservice en onderhoudscontracten. Beleidsplan
7
Beleidsplan B) Uitvoerende doelen
Inrichting filiaal aanpassen aan reclame Verkooppersoneel een Trainingsprogramma in de techniek van het verkoopgesprek laten volgen. Binnen 9 maanden is dit gerealiseerd. Begeleiden van het personeel bij het verwerkelijke van de missie en doelstellingen, door 1 x per maand in het overleg de resultaten van afgelopen maand en plannen voor aankomende maand te bespreken. In het maandelijks overleg met het personeel naar knelpunten kijken binnen de organisatie en deze doorspelen naar de rayonmanager. Beleidsplan
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.