Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelanie van der Wolf Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Lectoraat Transportveiligheid
3 februari 2011 Lectoraat Transportveiligheid Kennis Netwerk Bijeenkomst 3 februari 2011 Nils Rosmuller 3 februari 2011 lectoraat massa transport veiligheid
2
Transportveiligheid: altijd actueel altijd gedoe
is overal Transportveiligheid: altijd actueel altijd gedoe Kijfhoek: 14 januari 2011 OV-Terminal Utrecht: heden A2 Leidsche Rijn Tunnel: heden IVW ontevreden over noodplan gestrande treinen:19 januari 2011 Lorelei, heden 3 februari 2011
3
infrastructuur ruimte transport incident management 3 februari 2011
4
Achtergrondinfo veiligheid
3 februari 2011
5
stakeholders 3 februari 2011
6
Ordening van stakeholders
Bestuur/bevoegd gezag Infraproviders Vervoerders Incidentbestrijding Wetenschap Kennisinstellingen ??? 3 februari 2011
7
Ordening van stakeholders
??? 3 februari 2011
8
Platform Transportveiligheid
??? Platform Transportveiligheid effectieve aanpak van veiligheidsvraagstukken rond (boven)regionale infrastructurele projecten in Nederland trefpunt van vraag en aanbod van kennis gericht op bestuurlijke besluitvorming 3 februari 2011 8
9
Lectoraat Transportveiligheid
??? Lectoraat Transportveiligheid massatransport: bulkgoederen, groepsvervoer- en transfer, (hoofd)transportassen toegepast wetenschappelijk onderzoek en kennisontwikkeling, -verspreiding en –borging gericht op deskundigen binnen veiligheidsregio’s 3 februari 2011 9
10
Kennisbehoeften Maatregelen: kosteneffectiviteit
ICT in transportketens: vertrouwen en toepassing Incidentbestrijding: optimalisatie repressie Bestuurlijke arrangementen: compensatie en netwerken Berekeningsmethodiek: lokaal maatwerk ‘Nieuwe’ stoffen: Kooldioxide, LNG, Waterstof … 3 februari 2011
11
Visie 3 februari 2011
12
Visie 12
13
Stelling Veiligheidsregio’s hebben onvoldoende kennis over de veiligheid van massatransport 3 februari 2011
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.