Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDennis Verlinden Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
I-coach volgens de leerlingen van 5vwo
Karin Groen
2
In hoeverre zien de leerlingen van 5vwo de drie jaarthema’s terug in hun i-coachuren en in hoeverre en waarom ervaren zij deze invulling als zinvol?
3
Onderzoeksgroep Vragenlijst onder 5vwo (n=43)
Er is aandacht besteed aan… Ja Nee Weet ik niet Ik vind het nuttig om aandacht te besteden aan… Mee oneens Enigszins mee oneens Enigszins mee eens Mee eens Interviews met zes leerlingen
4
LOB Wordt niet teruggezien Grote spreiding zinvolheid Decaan
Meisjes vs. jongens Tevreden vs. ontevreden Decaan
5
Leren leren Wordt wel teruggezien: Wordt niet teruggezien:
Doelen stellen: bewuster worden, altijd hetzelfde invullen Reflectie: altijd hetzelfde invullen Wordt niet teruggezien: Omgaan met toetsdruk, maar wel belangrijk! Motivatie en discipline bij leren, maar wel belangrijk! Feedback verzamelen over hoe je leert + leren plannen voor de SE-week: ‘ontevreden leerlingen’
6
Sociaal-emotioneel Erg verdeeld, neigt naar nee
Groepsgrootte bij persoonlijke problemen Zelf naar je mentor toegaan, of…
7
Overige bevindingen Kwantiteit vs. nut: 2 à 3 keer per trimester
Indeling van de groepjes Mentor als vakdocent
8
Aanbevelingen Een-op-eengesprekken om behoefte vast te stellen en even persoonlijk te kunnen praten. Indeling groepjes op basis van behoeftes. Benadruk de rol van de decaan. Minimaal twee i-coachmomenten per trimester. Leren leren wordt belangrijk gevonden: Doelen stellen is fijn, maar kom hier als mentor op terug bij de leerlingen. Besteed in ieder geval aandacht aan ‘omgaan met toetsdruk’, ‘motivatie en discipline bij het leren’ en ‘feedback verzamelen over hoe ze leren’. Leerlingen die er slecht voor staan vinden het leren plannen voor de toetsweek uitermate belangrijk.
9
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.