De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Waarden & organisatiecultuur

Verwante presentaties


Presentatie over: "Waarden & organisatiecultuur"— Transcript van de presentatie:

1 Waarden & organisatiecultuur

2 Opdracht Lotusbloem 4 waarden: daadkracht, wendbaarheid, openheid & vertrouwen Doorschuifsysteem Bepalen kenmerken (= wat betekent deze waarde voor ons) van deze waarde op 3 domeinen: Intern (VO)  gele post-it Extern (sector, maatschappij)  groene post-it Leidinggeven  roze post-it Nadien 1 baseline bepalen per waarde Creatief beeld bij waarde

3 Situering waarden:

4 Nieuwe waarden binnen het nieuwe departement?
Aanpak: STAP 1: 1e aanzet workshop strategisch seminarie Vertalen van de waarden naar het departement Opmaak baseline nieuwe waarden STAP 2: verdere uitrol met medewerkers departement Workshops binnen het departement (LG ook betrekken) PLOEG 2016: waarde uitkiezen waar men rond werkt STAP 3: natraject 2016-… ‘Levend houden’ Belang natraject d.m.v. open en regelmatige communicatie in het kader van de gedragenheid van de strategie doel: gedragenheid creëren meer betrokkenheid creëren samen waarden uitstralen: Intern Extern

5 Hoe tot de waarde gekomen?
in een workshop na te denken over wat de 4 waarden van de Vlaamse overheid specifiek betekenen voor ons departement. Het resultaat van deze denkoefening gieten we vervolgens in sprekende slogans en symbolen

6 Nieuwe visie, missie en waarden
Missie bepaald in DR voor strategisch seminarie

7 Nieuwe visie, missie en waarden
Coverstory model

8 Onze waarden Open Dialoog
Openheid – “Open Dialoog.” Daadkracht – “Durven beslissen en consequent vooruit.” Open Dialoog

9 Veerkrachtig in een veranderende omgeving
Onze waarden Vertrouwen – “Op ons kan je rekenen.” Wendbaarheid – “Veerkrachtig in een veranderende omgeving” Veerkrachtig in een veranderende omgeving

10 To Do Natraject Waarden: Workshops 2016: Bottom-up benadering
Uitrol alle diensten invulling inspirerende en tastbare voorbeelden Bottom-up benadering Levend houden Belang natraject d.m.v. open en regelmatige communicatie in het kader van de gedragenheid van de strategie doel: gedragenheid creëren meer betrokkenheid creëren samen waarden uitstralen: Intern Extern

11 Contact Valerie De Wulf valerie.dewulf@lv.vlaanderen.be Mona Mertens

12 Bedankt


Download ppt "Waarden & organisatiecultuur"

Verwante presentaties


Ads door Google