De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Algemene Leden Vergadering

Verwante presentaties


Presentatie over: "Algemene Leden Vergadering"— Transcript van de presentatie:

1 Algemene Leden Vergadering
Dinsdag 30 mei 2017

2 Agenda 1. Welkom / ontvangst 20.00 – 20.30 uur
Onderwerp Tijd Doel 1. Welkom / ontvangst 20.00 – uur 2. Opening / mededelingen 20.30 – uur Ter informatie 3. Verslag ALV maart 2016 20.40 – uur Vaststelling 4. Verslag seizoen 2015/2016 en 2016/2017 20.50 – uur 5. Financieel verslag, incl. voorstel contributie 21.10 – uur Vaststelling / decharge 6. Samenstelling bestuur (aftreden/benoeming) 21.30 – uur Schriftelijke stemming 7. Vooruitblik/speerpunten seizoen 2017/2018 21.45 – uur Ter informatie / discussie 8. Help mee ! Alleen met uw hulp is dit allemaal mogelijk. 22.15 – uur 9. Rondvraag, w.v.t.k., 22.25 – uur 10.Borrel 22.30 – uur

3 2. Opening / mededelingen
20.30 – uur – ter informatie

4 3. Verslag ALV 16 maart 2016 20.40 – 20.50 uur – ter vaststelling
Gevraagde besluitvorming ALV: Goedkeuring verslag ALV 16 maart 2016

5 4. Verslag seizoen 2015/2016 en 2016/2017 20.50 – uur – ter informatie Grote Club Actie Pietengym Nieuwjaarsduik en jubileum borrel Wedstrijden Non-actiefstelling en vertrek trainster Sabrine Charky Onderlinge wedstrijd Kamp Kijklessen Doorstroming vanuit pre-selectie naar selectie

6 5. Financieel 21.10 – uur – ter vaststelling / decharge

7 5. Financieel – verslag kascommissie
21.10 – uur – ter vaststelling / decharge Conclusie uit de controle: Er zijn uit de controle geen onvolkomenheden gebleken Advies: Advies is om gebruik te maken van een boekhoudpakket of verdergaand de administratie zelf in excel op te zetten. Informatie vanuit transacties is opgedeeld in (te) grote brokken. Meer detail lijkt gewenst (oa kamp en grote clubactie onderdeel van categorie contributie). Met dank aan kascommissie: Haiko Muller

8 5. Financieel – voorstel contributie
21.10 – uur – ter vaststelling Voorstel contributie seizoen 2017/2018 = huidige contributie

9 5. Financieel – voorstel contributie
21.10 – uur – ter vaststelling Kijk op :

10 5. Financieel – gevraagde besluitvorming ALV
21.10 – uur – ter besluitvorming Gevraagde besluitvorming ALV: Goedkeuring/decharge financiën ‘boekjaar 2015/2016’ Goedkeuring begroting 2017/2018 Akkoord met voorstel contributie 2017/2018 niet te wijzigen

11 6. Verenigingsstructuur - bestuur
21.30 – uur – schriftelijke stemming Naam Rol Periode Opmerking Chahrezade Cheikh Algemeen lid Tot sept 2016 Liesbeth Holswilder Secretaris Anja Bakker Algemeen lid (wedstrijdorganisatie) Okt 2016 – mrt 2017 Niet door ALV benoemd Jan van Osch Voorzitter Vanaf nov 2014  Bestuur vanaf Mei -2013 Marcel Smith Penningmeester Vanaf okt 2015 Erwin van der Flier Algemeen lid (materialen/turnlocaties) Rachid El Bachiri Vanaf mei 2017 Jasper van Leeuwen Vanaf okt 2016

12 6. Verenigingsstructuur - bestuur
21.30 – uur – schriftelijke stemming De volgende bestuursleden stellen zich herbenoembaar of herkiesbaar: Jan van Osch – voorzitter: tot en met start volgend seizoen. Erwin van der Flier – algemeen lid Rachid El Bachiri – algemeen lid Jasper van Leeuwen – secretaris Vacant: Voorzitter: vanaf start volgend seizoen Penningmeester (per direct) Algemeen lid: technische zaken / wedstrijdorganisatie (per direct) Algemeen lid: activiteiten (per direct)

13 6. Verenigingsstructuur – besluit ALV
21.30 – uur – schriftelijke stemming Gevraagde besluitvorming ALV (schriftelijke stemming): Herbenoeming Jan van Osch als voorzitter tot start volgend seizoen Herbenoeming Erwin van der Flier als algemeen bestuurslid Benoeming Rachid El Bachiri als algemeen bestuurlid Benoeming Jasper van Leeuwen als secretaris Decharge Chahrezade Cheikh als algemeen bestuurslid (t/m sept 2016) Decharge Liesbeth Holswilder als secretaris (t/m sept 2016) Decharge Anja Bakker als algemeen bestuurslid (okt 2016-mrt 2017)

14 6. Verenigingsstructuur - trainers
Train(st)er Doelgroep Opmerking Alie van Dissel Damengym 55+ Yvonne Dissel Kleutergym Mark Wens Recreatie meisjes, recreatie jongens, pre-selectie, freerunning Karin Kosterman Selectie Fleur Esveldt Turnen recreanten + selectie + Freerunning Danielle van der Flier Linsey Godschalk Gallyon Brens Turnen recreanten Vanaf maart 2017 Lotte Oosterheerd Sabrine Charky Turnen recreanten + selectie Tot maart 2017

15 6. Verenigingsstructuur - assistenten
Assistenten zijn onmisbaar om kwalitatief goede en veilige lessen te kunnen verzorgen en de trainers hierbij te ondersteunen. Zij helpen bij de begeleiding van de kinderen en uitvoering van de oefeningen. Afgelopen seizoen konden we rekenen op de inzet van onder meer: Isis van Dam Fleur Esveldt Joy Vink Lieke Dekker Hester van der Wardt Esmee Meeuwsen Roos Senteur Xena Neelen Cato Schmidt Imara Verheul Selena van der Horst (tot maart 2017) Simone Bakker

16 7. Vooruitblik / speerpunten 2017/2018
21.45 – uur – ter informatie / discussie Verenigingsstructuur Structurele bezetting bestuur: borgen continuïteit en professionaliteit Deelnemen KNGU training “Besturen met visie” Verbeteren communicatie Communicatie tussen trainers en ouders (bijv. uitval lessen) Nieuwsbrieven, website Betere vastlegging besluiten. Ontwikkeling handboek met procedures, beleid (zie bijlage ter info) Positief verenigingsgevoel: jij bent de sleutel voor de toekomst van Gym & Move als vereniging. Meer betrokkenheid ouders door invulling van gevraagde vrijwilligersinzet. Verbeteren samenwerking bestuur-trainers en trainers onderling Vervolg programma Coach de Coach, Verenigingsbegeleiding door de KNGU Jaaragenda begin van het seizoen vastgesteld; vastlegging structureel overleg trainers/bestuur, wedstrijdbegeleiding. Adopteren programma “Veilig Sportklimaat” van KNGU Doelgroepverbreding: tumbling, acrogym Lesrooster en jaaragenda aan het begin van het seizoen vastgesteld.

17 8. Help mee !! 22.15 – 22.25 uur – discussie
Hulp kunnen we altijd gebruiken! We zoeken in ieder geval: Bestuursleden (voorzitter, penningmeester, algemeen lid technische zaken/wedstrijdorganisatie en activiteiten coördinatie) Financieel/administratieve ondersteuning van de penningmeester Coördinatie jurering Juryleden assistenten voor turnlessen Coördinator vrijwilligersinzet Leden voor de kledingcommissie Ledenadministratie: doorvoeren van wijzigingen (inschrijving, wijziging van lessen, opzeggingen) coördinatie Grote Club Actie Kascommissie Kijk voor een actueel overzicht op: Hier kan je je ook aanmelden om een bijdrage te leveren.

18 9. Rondvraag 22.25 – uur

19 Leden van Gym & Move Vrijwilligers


Download ppt "Algemene Leden Vergadering"

Verwante presentaties


Ads door Google