De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Proeftuin ZILL St.-Nicolaas sessie 4 20 februari 2017

Verwante presentaties


Presentatie over: "Proeftuin ZILL St.-Nicolaas sessie 4 20 februari 2017"— Transcript van de presentatie:

1 Proeftuin ZILL St.-Nicolaas sessie 4 20 februari 2017
Titel samenkomst 11 december 2017 Proeftuin ZILL St.-Nicolaas sessie februari 2017 Kristien Coppens Tiny D’hollander Naam van de spreker of dienst

2 Welkom Enkele afspraken Terugblik op reflecties
Update stand van zaken ZiLL

3 beZILLing Titel samenkomst 11 december 2017
Naam van de spreker of dienst

4 Media Opstart media Toegang internet Downloaden powerpointvoorstelling

5 Doelen van de sessie Verkennen van: De ZiLL-uitrusting: generiek doel
de leerlijnuitrusting werken vanuit de ZiLL-focus Digitale ZiLL-fiche ontwerpen

6 Aan de slag met de leerlijnen Werken vanuit de Zill-focus

7 Doelen van de sessie Verkennen van: De ZiLL-uitrusting: generiek doel
de leerlijnuitrusting werken vanuit de ZiLL-focus Digitale ZiLL-fiche ontwerpen

8 Structuur 4 + 6 46 216

9 Leerlijnen in

10 Gezichten van de leerlijn
Cyclische leerlijn WDrv1 MEmw2 Geschakelde leerlijn MUge1 TOmn3 Gemengde leerlijn IVds1 OWna6 OWte8 2,5 - 12 4 - 12 8 - 12 2,5 - 5 5 - 7 7 - 10 2,5 - 12 2,5 - 6 6 - 9 9 - 12

11 https://zill-selector.katholiekonderwijs.vlaanderen/#/

12 Op verkenning met de oefentool
Verken individueel of met je schoudermaatje de oefentool Met behulp van het werkblad: “op verkenning in de oefentool”

13 Jouw taalactiviteit in ZiLL
Verwerk jouw meegebrachte taalles in de ZiLL-tool Gebruik hiervoor het werkblad: “aan de slag met de oefentool” opdracht 2

14 Even de benen strekken…

15

16 Werken vanuit focus

17 - focus bepalen focus

18 Een goede focus

19 Leidraad bij werken vanuit een focus
1 Over welke leerling of leerlingengroep gaat het? Wat boeit hem/haar/hen? Welke is zijn/haar/hun zone van naaste ontwikkeling? 2 Welke context dient zich aan: actualiteit, tijd van het jaar, een onderwerp, een voorval, de omgeving …? 3 Welke ontwikkelvelden, ontwikkelthema’s, generieke doelen … kwamen reeds eerder aan bod? Welke niet? Hoe harmonieus werk ik? F Welke focus bepaal ik? Welk(e) ontwikkelveld(en) > ontwikkelthema(‘s) > generiek(e) doel(en) > ontwikkelstap(pen) selecteer ik? Hoe? Welk didactisch arrangement zet ik op om de vooropgestelde ontwikkeling te realiseren? evaluatie In welke mate realiseer ik de in de focus vooropgestelde ontwikkeling bij de leerling(en)? Wat betekent dit voor de verdere opvolging?

20 ZILL(ig) Spiegelen

21 Zillig denken? Jonge kinderen Oudere kinderen

22 ZiLLig oefenen Kies een maatje aan de tafel
Vertrek vanuit je evaluatie/observatie van een taalactiviteit Bepaal van daaruit je focus voor een volgende periode/activiteit Bedenk welke les/activiteit/thema je vanuit deze focus zou kunnen geven

23 ZiLLig oefenen Maak nu een fiche aan in de ZiLL-tool
Gebruik hiervoor het werkblad: “op verkenning in de oefentool” opdracht 3

24 Voorstellen van ZiLL-focus
Vrijwilliger stelt voor …

25 Prangende vragen Met welke vragen blijf je zitten?
Noteer per tafel de twee belangrijkste.

26 Verwerkingsopdracht Toepassen in klas Twee voorbeelden
Uitwerken via ZiLL-fiche Meebrengen volgende proeftuin 20/3

27 Evaluatietrap

28 Titel samenkomst 10 november 2016 Naam van de spreker of dienst


Download ppt "Proeftuin ZILL St.-Nicolaas sessie 4 20 februari 2017"

Verwante presentaties


Ads door Google