Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPetrus de Wit Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Open offerteaanvraag met Europese bekendmaking
SO2016_660 RAAMOVEREENKOMST VOOR HET UITVOEREN VAN DUURZAME GLAZENWASSERIJDIENSTEN Open offerteaanvraag met Europese bekendmaking
2
VRAAG 1 Waar moeten de brandtrappen, verluchtingen en verlichtingstoestellen in de offerte ingebracht worden? SO2016_660
3
ANTWOORD 1 Noodtrappen (brandtrappen)
Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom P = opgave van het aantal noodtrap-constructies (om zeker te zijn dat er gericht naar gezocht werd en niets vergeten werd) Kolom Q = opgave van de globale prijs per gebouw voor het reinigen en ontmossen van alle aanwezige noodtrap-constructies -> De globale prijs (kolom Q) zit uiteindelijk mee vervat in: de globale prijs voor een jaarlijkse “volledige beurt” van de BINNEN- EN BUITENzijde per gebouw (kolom AB), totaal per gebouw (kolom AD), inventaris (bijlagen B.1 en B.2) – post 1. SO2016_660
4
ANTWOORD 1 Verluchtingsroosters (gevels)
Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom O = opgave van de globale prijs per gebouw BUITENzijde, (schoonmaak-)materialen en schoonmaakproducten inbegrepen -> De globale prijs (kolom O) zit uiteindelijk mee vervat in: de globale prijs voor een jaarlijkse “volledige beurt” van de BINNEN- EN BUITENzijde per gebouw (kolom AB), totaal per gebouw (kolom AD), inventaris (bijlagen B.1 en B.2) – post 1. SO2016_660
5
ANTWOORD 1 Buitenverlichtingselementen (verlichtingstoestellen)
Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom R = opgave van het aantal buitenverlichtingselementen (om zeker te zijn dat er gericht naar gezocht werd en niets vergeten werd) Kolom S = opgave van de globale prijs per gebouw voor het reinigen van buitenverlichtingselementen -> De globale prijs (kolom S) zit uiteindelijk mee vervat in: de globale prijs voor een jaarlijkse “volledige beurt” van de BINNEN- EN BUITENzijde per gebouw (kolom AB), totaal per gebouw (kolom AD), inventaris (bijlagen B.1 en B.2) – post 1. SO2016_660
6
VRAAG 2 Betreft de prijsopgave voor een extra beurt enkel de prijs voor de ramen of ook voor de koepels, noodtrappen, buitenverlichtingen en verluchtingsroosters? SO2016_660
7
ANTWOORD 2 De prijsopgave voor een extra beurt betreft enkel de prijs voor de ramen aan de BUITENzijde, (schoonmaak-) materiaal en schoonmaakproducten inbegrepen. Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom W: indicatie van eventuele extra dienstverlening Kolom X: opgave van de globale prijs per gebouw voor een extra beurt aan de BUITENzijde, (schoonmaak-)materiaal en schoonmaakproducten inbegrepen Kolom Y: opgave van het gebruik van eventueel specifiek materiaal nodig voor het veilig uitvoeren van de extra beurt, m.n. een hoogtewerker < 10 m en/of > 10 m SO2016_660
8
VRAAG 3 Men vraagt een frequentie in te vullen voor de extra beurt buitenzijde. Wat wordt hiermee bedoeld? SO2016_660
9
ANTWOORD 3 Zie eveneens antwoord 2.
Voor sommige gebouwen die recent vernieuwd of gerenoveerd werden, kan de opdrachtgever beslissen om jaarlijks een extra beurt in te plannen. Deze lijst is nog niet gekend. Voor andere gebouwen kan er adhoc (i.f.v. schoolfeest, bosrijke omgeving …) beslist worden om een extra beurt te laten uitvoeren. Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom Y: opgave van het gebruik van eventueel specifiek materiaal nodig voor het veilig uitvoeren van de extra beurt, m.n. een hoogtewerker < 10 m en/of > 10 m SO2016_660
10
VRAAG 4 Het grootste struikelblok is de verdeling in blokken. Tijdens de bezoeken werd dit niet toegelicht en op de plannen is dit ook niet duidelijk. Vooral als er per gebouw ook een blokverdeling is. Daar waar meerdere gebouwen zijn, wordt gevraagd de prijs per blok op te delen. Zo zijn er scholen met twee, drie of vier delen, die opgedeeld worden met diverse nummers. Bijvoorbeeld 2017 en Ter plaatse weten de schoolmedewerkers ook niet welke verdeling er in hun school is. Er zijn scholen waar er maar 1 gebouw is. Toch worden er drie onderverdelingen gevraagd. SO2016_660
11
ANTWOORD 4 Cf. III.2 van het bestek:
“Een locatie is een verzameling van binnen- en buitenruimten die fysiek verbonden zijn, waarbij de grenzen bepaald worden door perceelsgrenzen die overeenkomen aaneenschakeling van grondpercelen en waar 1 of meerdere gebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs gevestigd zijn. Meerdere gebouwen op eenzelfde locatie staan niet altijd in verbinding met elkaar.” De opgave per locatie van het aantal “losstaande gebouwen” in bijlage C - detaillijst werd gemaakt ter indicatie van het aantal gebouwen op één locatie. Deze informatie werd verstrekt in functie van een realistische inschatting van de opdracht en bijgevolg de opmaak van de offerte. De detaillijst zal vereenvoudigd worden tot 1 lijn per locatie (+/- = school, adres …) SO2016_660
12
VRAAG 5 Lamorinièrestraat 10 is geen inkom. Lamorinièrestraat 16 heeft wel volledige gebouwen. Bij navraag zou Lamorinièrestraat 10 niet meer worden gebruikt. SO2016_660
13
ANTWOORD 5 Lamorinièrestraat 10 is het officiële adres van de school en geeft toegang tot de gebouwen op de locatie Lamorinièrestraat 16 (m.n. de turnzalen en lokalen). De locatie Lamorinièrestraat telt verschillende gebouwen. Deze gebouwen zijn echter niet met elkaar verbonden, vandaar de aparte nummering in het overzicht (zie eveneens antwoord 4). SO2016_660
14
VRAAG 6 Grétrystraat krijgt volgnummer A7_16, Lamorinièrestraat krijgt ook nummer A7_16? SO2016_660
15
ANTWOORD 6 Dit is één locatie (zie antwoord 4 en definitie van een locatie). Via Lamorinièrestraat heeft men toegang tot de Grétrystraat, vandaar dat de nummering elkaar opvolgt in het overzicht. ! Detail van de nummering: Ingang Grétrystraat 46: A7_1601, A7_1602 en A7_1603 Ingang Lamorinièrestraat : A7_1604, A7_1605, A7_1606 en A7_1607 SO2016_660
16
VRAAG 7 Enkele TL-verlichtingen op de speelplaats zijn beschermd met een rooster en kunnen dus niet worden gereinigd. SO2016_660
17
ANTWOORD 7 Het is aan de inschrijver om te bepalen tot welk niveau deze verlichtingselementen op een veilige manier kunnen worden gereinigd. De inschrijver wordt geacht alle mogelijke methoden te gebruiken om de TL-verlichtingen in de mate van het mogelijke te reinigen (uitblazen van de verlichtingsbakken met hoge lucht). SO2016_660
18
VRAAG 8 De verluchtingsroosters zijn ook niet altijd duidelijk. Sommige zijn uitlaten van de verwarmingen, vooral in de containers. Moeten deze ook worden gepoetst? SO2016_660
19
ANTWOORD 8 De verluchtingsroosters dienen afgestoft te worden.
Gebruik van water is niet toegelaten, in het kader van het veilig uitvoeren van de opdracht. SO2016_660
20
VRAAG 9 Jozef De Bomstraat staat leeg en kon niet worden bezocht. Bij navraag blijkt deze locatie dan ook geen dienstverlening meer nodig te hebben. Wordt deze locatie dan ook geschrapt? SO2016_660
21
ANTWOORD 9 Deze locatie dient te worden behouden. De gebouwen op deze locatie behoren toe aan AG SO. De dienstverlening dient ook hier voorzien te worden in het volledige gebouw. SO2016_660
22
VRAAG 10 De meeste noodtrappen hebben een betonnen platform of geperforeerde platen en kunnen dus met een hogedrukreiniger gereinigd worden. Maar er zijn ook noodtrappen met open roosters. Dienen deze mee opgenomen te worden in de opdracht (en dus prijsopgave)? SO2016_660
23
ANTWOORD 10 Het doel van het reinigen en ontmossen van de noodtrappen is het verzekeren van een veilig gebruik van deze evacuatieweg. In geval van een noodtrapconstructie met open roosters dient enkel de structuur en directe toegang tot deze constructie mee gereinigd te worden. SO2016_660
24
VRAAG 11 Kunnen we in het kader van sociale economie mensen inschakelen in de administratie? SO2016_660
25
ANTWOORD 11 Neen. Het inschakelen van personen in gesubsidieerde tewerkstelling betreft de inschakeling tijdens de uitvoering van de gehele opdracht. We verwijzen hierbij o.a. naar I.2.1 (p. 9-10) en I.13 (p. 20 e.v.) van het bestek. Het is aan de inschrijver (i.s.m. gesubsidieerde tewerkstelling) om invulling te geven aan het opgelegde minimum aantal manuren te presteren door personen in gesubsidieerde tewerkstelling én de realisatie van de doorstroom van deze personen naar niet- gesubsidieerde tewerkstelling. SO2016_660
26
TOT SLOT Geplande downtime e-Procurement ten gevolge van de nieuwe wetgeving overheidsopdrachten Op 30 juni 2017 treedt de nieuwe wetgeving overheidsopdrachten in werking. Om de e-Procurement applicaties te kunnen aanpassen aan deze nieuwe regelgeving, zal het volledige e-Procurement platform offline zijn van woensdagavond 28 juni 2017 (18u) tot dinsdagochtend 4 juli 2017 (6u). Gedurende deze periode zullen alle applicaties onbereikbaar zijn, zowel voor ondernemingen als voor aanbestedende overheden. SO2016_660
27
TOT SLOT Vanaf dinsdag 4 juli 2017 om 6u zal het volledige platform terug beschikbaar zijn. Om ondernemers voldoende tijd te bieden om elektronische aanvragen tot deelneming of offertes in te dienen, zal het openen van dossiers in e‑Tendering echter pas terug mogelijk zijn vanaf donderdag 6 juli 2017. Meer info: downtime-e-procurement-tgv-nieuwe-wetgeving- overheidsopdrachten SO2016_660
28
TOT SLOT Het stellen van vragen via het forum van e-Notification (cf. p.4 van het bestek) is bijgevolg tussen 28/6 (18u) en 4/7 (6u) niet mogelijk. Eventuele vragen* dienen dan per verstuurd te worden aan * Uiterlijk 10 dagen vóór de datum van de openingszitting. SO2016_660
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.