Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMyriam Emilie de Boer Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
ICT toepassen in de wiskundeles
Wiskundedialoog 2017 13 juni 2017, Radboud Universiteit Nijmegen Tim van Lier, PUC of Science
2
Voorstellen Tim van Lier, docent wiskunde Lyceum Elst
Voornamelijk bovenbouw havo en vwo (wiskunde B) Sectievoorzitter wiskunde (sectie en ICT onderwijs verbinden) Moderne Wiskunde
3
Voorstellen (met behulp van ICT)
4
Inleiding Stijging in het onderwijs van toepassingen binnen de ICT
Kritische kijk op het gebruik van ICT in de klas Overspoeld met verschillende apps/toepassingen Functioneel ICT gebruik (wat wilt u bereiken?) Voor- en nadelen
5
De cijfers Bronnen: Kennisnet, Thomas More, Doorbraakproject onderwijs en ICT
6
Plickers www.plickers.com Meerkeuzevragen Kaarten uitprinten
Docent met mobiel/tablet Voor- en nadelen (via padlet: goo.gl/CtiQSZ)
7
Desmos Link: student.desmos.com Voer “Class Code” in
Maak opdrachten 1, 2, 4 teacher.desmos.com of (Graphing) Beschikbaar voor (telefoon), tablet of laptop Database in het Engels (nog in de kinderschoenen) Voor- en nadelen
8
Socrative Link: www.socrative.com Student login Room name: CY6MG6QNE
Maak de vragen Drie soorten vragen (multiple choice, true/false, short answer) Kan met de mobiel Voor- en nadelen
9
Geogebra www.geogebra.com Grafieken maken/analyseren Handige opties
Groot database geogebra.org/materials/ (ook in het Nederlands) Voor- en nadelen
10
Classkick Link: app.classkick.com Class Code: 3L6ZDI
Maak de opdrachten Link voor docenten: Er is een Engels database Werken met online werkbladen Werk het beste met tablet/iPad Voor- en nadelen
11
Slot (Zo veel keuzes!) Welke tools willen jullie gebruiken?
Wat heb je hiervoor nodig? Durf te proberen! Leerlingen zijn handig met ICT Gebruik ICT als een hulpmiddel, niet als hoofdmiddel
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.