Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTania Veerle van der Wal Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Een panorama voor vernieuwers
Domein Onderzoek | Programma Klantinteractie Mirjam Hooghuis & Matthijs Tegeler
2
Inhoud presentatie Investeringsagenda
Onderzoeksprogramma klantinteractie Online research community Een panorama voor vernieuwers
3
De Belastingdienst 32.000 medewerkers 12mln 1,5mln belastingplichtige
toeslaggerechtigden 12mln belastingplichtige burgers 1,5mln bedrijven in Nederland 32.000 medewerkers
4
De Belastingdienst €222mld ‘omzet’ voor de BV Nederland €9,7mld
betaald aan toeslagen 12,3mln containers gecontroleerd
5
De Belastingdienst 170mln brieven per jaar >20mln 0,5mln
telefoontjes 0,5mln bezwaarschriften
6
Investeringsagenda
7
Doel onderzoeksprogramma
Inzicht verschaffen in beleving & gedrag van belastingplichtigen, toeslaggerechtigden en hun hulpgevers voor optimalisatie van klantinteractie.
8
Inhoud onderzoeksprogramma
customer journeys research communities beeldvorming zelfredzaamheid bronnen en kanalen klanttevredenheid digitalisering uitvoeringstoetsen verkenningen
9
Online research community
research communities
10
Wat is het? Hoe werkt het? % 200 burgers: + Investerings-agenda 50 50
100 Investerings-agenda Continu in gesprek met de burger’ "meer frequent en innovatief communiceren met burgers en nadruk op verbeteren klantprocessen” % Aanvullend representatief panel
11
Welke vragen? Hulp bij aangifte/digitalisering Chatfunctie
Mijnbelastingdienst Geldteruggaafbrief Vaarwel Blauwe envelop… Nieuw proces betalingsregeling …….etc
12
Wat levert het op?
13
Van vraagstukken naar panorama
14
Het landschap van de burger
Panorama Het landschap van de burger
15
Belastingen en Toeslagen nuttig
Onderhoud van gemeenschappelijke voorzieningen Gelijke verdeling van welvaart Van Belastingdienst wordt actie verwacht
16
Maatschappelijke onvrede
Toename van kloof tussen arm en rijk Herziening verzorgingsstaat & terugtredende overheid Afname vertrouwen
17
Belastingstelsel complex
Te vaak veranderingen Onduidelijke informatie Teveel informatie Niet toegesneden op persoonlijke situatie Geen bevestiging
18
Voorheen onderzoek altijd gekoppeld aan projecten
Nu gesprekspartner voor strategisch management We geven richting aan klantinteractie Wat hebben we bereikt?
19
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.