De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017

Verwante presentaties


Presentatie over: "Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017"— Transcript van de presentatie:

1 Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017

2 Bericht van VWS: 1 maart gaat door! ->
Laatste nieuws: Bericht van VWS: 1 maart gaat door! -> publicatie Staatscourant volgt Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

3 Achtergrond centraal meldpunt
Controle op gedeclareerde zorg mogelijk Vervolgtraject kan in gang gezet worden Landelijk dekkend Praktische insteek om meldpunt bij GGD’en neer te leggen Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

4 Hoe werkt het meldpunt in de praktijk?
Zorgverlener meldt geleverde medische noodzakelijke zorg aan centraal meldpunt. Lokale GGD krijgt notificatie mail. Indeling op basis van waar zorgverlener zit. Lokale GGD haalt gegevens melding op uit database. Lokale GGD zet melding door naar gemeente. Afhankelijk van afspraken: lokale GGD gaat zelf ook met melding aan de slag. Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

5 Voorbereidingen GGD’en
Intern beleggen: verantwoordelijke afdeling, contactpersoon Intern proces afspreken: meestal aansluiten bij bestaande processen Gesprekken met gemeenten Bestuurlijk aankaarten Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

6 Vergoedingen voor GGD’en
2016: 2.500,- te declareren bij GGD GHOR NL 2017: vanaf 1 maart: 9,33 per melding voor doorzetten (10 minuten per melding) Overig: is regulier werk 2017: 1.472,- voor monitoren (2 dagen) te declareren bij GGD GHOR Nl -> Evalueren en eventueel bijstellen Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

7 Veel GGD’en leveren ook zelf zorg aan de beoogde doelgroep. Denk aan:
GGD als zorgverlener Veel GGD’en leveren ook zelf zorg aan de beoogde doelgroep. Denk aan: straatdokters dak- en thuislozenspreekuur medicijnverstrekking ambulance zorg Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

8 Stand van zaken centraal meldpunt
Meldpunt is ontwikkeld, nu: testfase. Naast digitale procedure ook papieren procedure. Van alle GGD’en is contactpersoon en adres bekend. Afstemming met CAK voor wat betreft declaratieproces. Advies mbt privacy. Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren

9 Communicatie over de regeling
Bijeenkomsten met betrokkenen Informatie op GGD GHOR Kennisnet onder het thema ‘verwarde personen’ Handreiking van de VNG Handreiking GGD’en (concept) Q&A (concept) Ad 2 Sturen een team aan Leggen verantwoording af aan de directie De team coördinator voert de functioneringsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team De directie voert functionerings- en beoordelingsgesprekken met de team coördinatoren


Download ppt "Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017"

Verwante presentaties


Ads door Google