De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gemeentelijke Telecommunicatie

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gemeentelijke Telecommunicatie"— Transcript van de presentatie:

1 Gemeentelijke Telecommunicatie
GT 1 Utrecht, 9 maart 2017

2 Agenda 2 Introductie GT Organisatie Stand van Zaken GT GT Mobiel 2
doel scope gunningcriteria contract marktconformiteit beschikbaarheid/dekking serviceherstel Rol Contract Beheer Organisatie (CBO) Tips, tricks & lessons learned Informatiebron Inventarisatieformulier Contactinformatie 2

3 Introductie GT De gemeentelijke overheid is onder de naam GT (Gemeentelijke Telecommunicatie) een project gestart voor de gezamenlijke aanbesteding van telecommunicatiediensten. GT heeft zich ten doel gesteld om voor gemeenten in Nederland telecommunicatiediensten van de beste kwaliteit tegen de laagste kosten te realiseren. 3

4 Organisatie 4 Stuurgroep
Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, bestuursdienst Ommen-Hardenberg, VNG en KING. Klankbordgroep Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, bestuursdienst Ommen-Hardenberg, Bizob en KING. Projectteam Unit Manager Patrick Sipman Projectleider Ben Brinkel Communicatie Daan Oltheten Contractmanager Edgar Meijer Bidmanager Robert Gieben Bidmanager Rachelle Barendse Jurist Marcel van den Bergh Telecomspecialist / sales Tom van der Kruys 4

5 Stand van Zaken GT 5 GT Mobiel 1 GT Vast
feb 2016 getekend met 4 leveranciers. 285 deelnemers. gemiddelde besparingen 70%. GT Vast scope vaste telefonie / dataverbindingen / internet. 1 contract met leverancier. looptijd 5 + 5x1. 250 deelnemers. publicatie april 2017. 5

6 Stand van Zaken GT 6 GT Mobiel 2 Toekomst aanmelding
14 februari t/m 24 maart 2017. ondertekend aanmeldformulier. ingevuld inventarisatieformulier. planning mei 2017: publicatie. september 2017: contractering. oktober 2017: start gunning Nadere Overeenkomsten. Toekomst Microsoft. VoIP Centrales. End User Devices. 6

7 GT Mobiel 2 Doel 7 Verhoging kwaliteit Reductie kosten Flexibiliteit
aanbestedingsproces. diensten / voorwaarden / contractbeheer. Reductie kosten lagere aanbestedingskosten. lagere beheerkosten. marktconforme tarieven. Flexibiliteit groei en krimp. samenwerkingen faciliteren. Marktconforme producten en diensten gedurende looptijd klik proces. DVV procedure. 7

8 GT Mobiel 2 Scope 8 Tikken Data Verbindingen Indoorinstallaties
binnenland afgekocht middels abonnement. buitenland per seconde (buurlanden / 4 zones). Data per GB (geen bundels). zwembadmodel. Verbindingen vast/mobiel koppelingen. APN koppelingen. Indoorinstallaties multiprovider geschikt. hergebruik bestaande installaties mogelijk. 8

9 GT Mobiel 2 Gunningcriteria
Prijs (45%) aantal spraak sims. aantal GB. APN + V-M koppeling. buitenland verkeer. optioneel indoorinstallaties / beperkte inhuur. Kwaliteit (10%) = wensen, o.a.: SOHO indoordekking gebaseerd op eigen internet access. preferente netwerktoegang. rapportages. Dekking (45%) dekkingskaarten. verzorgingsgebied deelnemer. dekkingstoets. 9

10 GT Mobiel 2 Contract 10 Raamovereenkomst Nadere overeenkomst
maximaal 4 partijen. looptijd 4 jaar. beheer door CBO. Nadere overeenkomst minicompetitie per deelnemer of groep deelnemers. looptijd 3 jaar. verlenging 3 jaar of nieuwe minicompetitie. beheer door deelnemer. Flexibiliteit versus commitment afnameverplichting ontstaat na afloop eigen contract. fusies, samenwerkingen, opheffingen. groei / krimp aantal SIM kaarten 50%. afname M2M SIM’s niet verplicht indien afname leidt tot buitensporige inspanningen cq kosten. 10

11 GT Mobiel 2 Financiële marktconformiteit
Klikmechanisme nieuwe, gecontracteerde NOK tarieven worden ROK tarieven. jaarlijks tevens aanpassen voor bestaande NOK’s. Op ieder moment marktconformiteitstoets (max. 10% boven laagste tarief). aanpassing op basis van Europese regelgeving. benchmark. 11

12 GT Mobiel 2 Functionele marktconformiteit
Procedure Dienstverleningsverbetering (DVV) voorwaarde: moet binnen scope vallen. voor speciale diensten (eenmalig of beperkte groep deelnemers) of standaard diensten (structurele, contractuele wijzigingen). vereenvoudigde procedure voor wensen. wederzijdse verplichting in behandeling nemen, verplichting leverancier om aan te bieden als dienst elders geleverd wordt verplichting tot leveren voor leverancier als hij de dienst al op de markt aanbiedt. aan te vragen door deelnemer, opdrachtgever of opdrachtnemer. 12

13 GT Mobiel 2 Beschikbaarheid (dekking)
Op basis van aangeleverde kaarten gebruikt voor beoordeling gunningscriterium. gebruikt als beschikbaarheidsgarantie. Kaarten zijn strikt vertrouwelijk Mogelijkheid om tijdens NOK gunning de kaarten binnen het eigen verzorgingsgebied te toetsen 13

14 GT Mobiel 2 Beschikbaarheid (dekking)
14

15 GT Mobiel 2 Serviceherstel
Servicelevels/boeteregime levertijden. beschikbaarheid. responstijden (portal/desks). oplostijden (incidenten). overig (factuur/rapportage/offertes). Escalatie (drie niveaus) Evaluatie en verbeterplan (5 + 3 dagen) Step-in rights Audit 15

16 Rol Contract Beheer Organisatie (CBO)
Informatiebron (regiosessies / handleidingen / formats / FAQ). Bevorderen samenwerking deelnemers. Uitvoeren NOK uitvraag. Bewaken naleving contract (leverancier + deelnemer). Escalatiekanaal (leverancier + deelnemer). Handhaven technische conformiteit (DVV procedure). Handhaven financiële conformiteit (klikproces / benchmark). 16

17 Tips, tricks & lessons learned
Start zo vroeg mogelijk met inventarisatie. Toestellen 4G & VOLTE geschikt zijn. Digitale plattegrond noodzakelijk van de panden waar indoordekking gewenst is. Inventariseer bestaande indoorinstallaties (eigendom / techniek 2G/3G/4G / capaciteit). Inventariseer SIM instellingen, o.a.: pin. spraak / data / spraak + data. buitenland / 0900. datalimiet. Data only = 097 nummer oude 06 nummer niet porteren. Kijk uit met verlengingen; laat je niet onder druk zetten. Gebruik ons als vraagbaak. Kom naar informatiesessies na gunning ROK. 17

18 Informatiebron www.gemeentelijketelecommunicatie.nl 18
Aanmeldformulier. Inventarisatieformulier. Na gunning: contract + bijlagen. NOK gunningsprocedure + formulier. Kom naar informatiesessies na gunning ROK. 18

19 Inventarisatieformulier
19

20 Inventarisatieformulier
20

21 Inventarisatieformulier
21

22 Inventarisatieformulier
22

23 Inventarisatieformulier
23

24 Inventarisatieformulier
24

25 Contactinformatie Vragen Bezoekadres Nassaulaan JS Den Haag Postadres Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten t.a.v. Gemeentelijke Telecommunicatie Postbus GK Den Haag Telefoon 25


Download ppt "Gemeentelijke Telecommunicatie"

Verwante presentaties


Ads door Google