Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRosalia de Wit Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Thema 6: Wet- en regelgeving omtrent dyslexie
2
Plaats hier uw stelling
3
Wet- en regelgeving De regelgevingen veranderen regelmatig. Het wordt aangeraden om de website van de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven (www.eindexamen.nl) te raadplegenwww.eindexamen.nl voor de meest recente informatie.
4
Wet- en regelgeving Brochure Kandidaten met een beperking, Centrale examen en rekentoetsen (www.examenblad.nl).www.examenblad.nl
5
Toetsing Extra tijd Kwantitatieve aanpassing Lettertype en vergroting Auditieve ondersteuning Spellingcorrectie Tekstverwerker en spellingcontrole Wat toets ik nu eigenlijk? Alternatieve manieren van toetsen
6
Beoordeling Wat wil je met de toets meten? Overleg en afstemming is essentieel!
7
Stappenplan (De Krosse & Kleijnen, 2007) Stap 1: Bepalen van de uitgangspunten Stap 2: Een beoordeling op maat Stap 3: Geen cijfers in de beginperiode of andere algemene beoordelingsafspraken Stap 4: Aangepaste beoordeling van spelfouten Stap 5: Uitvoeren en vastleggen van de aangepaste beoordeling
8
Spellingfouten niet meerekenen? Centraal examen Schoolexamen
9
vmbo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
10
havo en vwo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw
11
Voorzieningen centraal examen Artikel 55 van het Eindexamenbesluit
12
Zelfstudie Henneman, K., Bekebrede, J., Cox, A., & Krosse, H. de. (2013). Protocol Dyslexie Voortgezet Onderwijs. Handreiking voor directie, middenmanagement en docenten. Den Bosch: KPC Groep Hoofdstuk 11
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.