Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNathan Maes Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Natuurlijk, een netwerkcoach! Hanny van der Meer & Francien Bekius Steunpunt Mantelzorg Dokkumer-Wâlden
2
www.factcongres.nl 10-stappenplan - Methodiek bestaat uit 10 stappenplan - Vrijwillige netwerkcoach doorloopt 10 stappen plan met cliënt. - Stappen komen tijdens diverse contactmomenten aan bod. Er kunnen meer dan 10 contactmomenten zijn. - Uitgangspunt - Bij elke stap horen werkbladen met eenvoudige opdrachten
3
www.factcongres.nl TO GROW coachingmodel Stap 1: accent op toekomstbeeld dat de cliënt zich voorstelt Stap 2: in beeld brengen realiteit Stap 3: voortbouwen op stap 2 Stap 4, 5, 6: opties in beeld brengen Stap 7, 8, 9, 10: aansturen op acties en resultaten
4
www.factcongres.nl 3 basisregels Basisvaardigheden netwerkcoach (VAC) Gesprekstechniek netwerkcoach (OMA thuislaten en LSD meenemen)
5
www.factcongres.nl Stap 1 - Kennismaken en perspectief (toekomstbeeld van cliënt) Resultaat: - Meer helderheid over motivatie cliënt - Meer bewustzijn bij cliënt over huidige en gewenste situatie - Meer duidelijkheid over rol coach en cliënt
6
www.factcongres.nl Stap 2 - Netwerk in beeld (in beeld brengen realiteit) Resultaat: - Huidige netwerk is in beeld
7
www.factcongres.nl Stap 3 - Waarde van netwerk (verdieping stap 2) Resultaat: - Cliënt beseft waarde van huidige netwerk
8
www.factcongres.nl Stap 4 - Sociale verkeersplein (in beeld brengen opties) Resultaat: - Meer bekendheid met buurt, wijk of gemeente - Meer aandacht van cliënt voor buitenwereld - Beter besef van waarde sociale vaardigheden - Beter besef van potentiële bronnen van contact
9
www.factcongres.nl Stap 5 - Rondje positief (in beeld brengen opties) Resultaat: - Meer interesses en kwaliteiten van cliënt in beeld brengen - Meer aangrijpingspunten voor contact met anderen - Meer positieve zelfkennis bij cliënt - Meer inzicht bij cliënt in manieren waarop mensen zichzelf en anderen bekijken - Een andere blik van cliënt op zichzelf
10
www.factcongres.nl Stap 6 - Team-up (in beeld brengen opties) Resultaat: - Meer mensen die actief met cliënt meedenken over een wens - Meer ideeën voor realisatie wens - Meer waardevolle contacten - Begin van een supportcirkel
11
www.factcongres.nl Stap 7 - Kiezen voor top 3 (aansturen op acties/resultaten) Resultaat: - Meer overzicht van wat er allemaal mogelijk is - Focus op een top 3 van acties
12
www.factcongres.nl Stap 8 - Persoonlijk actieplan (aansturen op acties/resultaten) Resultaat: - Haalbare plannen - Makkelijk te zetten stappen - Meer duidelijkheid over de gewenste assistentie bij de uitvoering van een voornemen - Meer zicht op hulpbronnen voor de uitvoering van een voornemen
13
www.factcongres.nl Stap 9 - Plan uitvoeren (aansturen op acties/resultaten) Resultaat: - Contactpogingen, tussenresultaten en levenslessen - Meer kennis van persoonlijke remmende en helpende gedachten - Meer mensen die met de cliënt meedenken en meedoen - Meer geslaagde contacten
14
www.factcongres.nl Stap 10 - Leren van ervaringen (aansturen op acties/resultaten) Resultaat: - Duidelijkheid over het vervolg na de netwerkcoaching - Leren van fouten en successen - Meer zelfsturing door het stellen van nieuwe doelen - Meer mogelijkheden om terugval te vermijden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.