Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHans Vermeiren Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Weten voor Beter Benchmark gehandicaptenzorg Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort
2
Weten voor Beter Kernbevindingen benchmark gehandicaptenzorg Drs. R.J.C. Poerstamper MBA Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort
3
Meerdimensionaal benchmarkanalysemodel geeft evenwichtig inzicht in prestaties deelnemers Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
4
Good practices scoren evenwichtig op kwaliteit en financiële prestaties Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
5
Gemiddelde totaalscores cliëntenraadpleging 78,7 Spreiding van 71,8 tot 85,4 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
6
Wat zeggen cliënten? Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006 Sterke punten: eigen woonruimte/kamer hulp bij geldzaken en hulp bij persoonlijke verzorging bereikbaarheid organisatie informeren van cliëntsysteem in noodgevallen Verbeterpunten: zeggenschap, meebeslissen over zorg- en ondersteuningsplan meebeslissen over persoonlijk begeleider naar buiten kunnen op eigen voorkeursmoment bekendheid met klachtenprocedures
7
Gemiddelde totaalscore medewerkerraadpleging 59,8 Spreiding van 54,2 tot 66,9 Marginale daling ten opzichte van 2004 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
8
Behouden gemotiveerde medewerkers vergt aandacht Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
9
Gemiddelde totaalscores financiële prestaties 47,3 Aanzienlijke spreiding van 16,7 tot 88,6 N = 86 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
10
Nettoresultaat gemiddeld 1,6% 66 organisaties behalen positief resultaat over 2006 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
11
Gewogen gemiddelde budgetratio met 12,8% binnen bandbreedte Waarborgfonds Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
12
Budgetratio neemt af naarmate de omzet toeneemt N = 86 Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
13
Aanbevelingen Beschouw rapportage benchmark niet als eindpunt maar als start voor opzetten gerichte verbeteracties Leren in verbeterworkshops Evalueer, innoveer benchmark en blijf weten kracht zit in herhaling Integreer cliëntenraadpleging in kwaliteitskader Formuleer actief P-beleid voor behoud gemotiveerde medewerkers Bevorder dubbele transparantie: -naar elkaar om van elkaar te leren -naar stakeholders om te anticiperen Bron: benchmark gehandicaptenzorg 2006
14
Weten voor Beter Benchmark gehandicaptenzorg Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.