Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliana van Dijk Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Cliënten Over Kwaliteit (COK)
2
Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training, ondersteuning cliëntenraden, cliëntvertrouwenspersonen.
3
Lichamelijke beperking/ Niet-Aangeboren Hersenletsel (NAH) 3 zorgvormen: 25 Activiteitencentra 35 Woonlocaties 16 teams Ambulante Dienstverlening ca. 2.000 cliënten, 1.200 medewerkers Over InteraktContour (2)
4
Over InteraktContour (3)
5
Onderwerpen: Cliënten Over Kwaliteit Doel Uitgangspunten Werkwijze Resultaten Kosten Toekomst Vragen?
6
Doel 1.Inzicht krijgen in: Oordeel van cliënten over de kwaliteit van zorg en bestaan (wat vinden cliënten?) Achterliggende meningen, ervaringen, behoeften en wensen (waarom vinden cliënten dat?) 2.Vaststellen van concrete verbetersuggesties/ het opstellen van een verbeterplan.
7
Uitgangspunten (1) Cliënt centraal Versterking zeggenschap Versterking medezeggenschap Maatwerk
8
Uitgangspunten (2) Resultaatgericht Procesgeoriënteerd Maatwerk
9
Werkwijze (1)
10
Werkwijze (2) Cliëntenraadpleging (1x per 4 jaar) Evaluatie (1 jaar na raadpleging)
11
Resultaten (1) Raadpleging (locatie-/teamniveau): Rapportage (incl. verbeterplan) Samenvatting rapportage Cliëntenversie
12
Verbeterplan
13
Resultaten (2) Evaluatie (locatie-/teamniveau): Rapportage (incl. bijgesteld verbeterplan) Samenvatting rapportage
14
Verbeterpunten + afspraken Naleven afspraken Reactie raad Nieuwe afspraken Tijdspad 1Het ondersteuningsplan Deelnemers weten niet wat er in hun ondersteuningsplan staat, blijkt uit de raadpleging. Geheugenbeperkingen vragen om meer herhaling van informatie. Voordat het overleg over het (voorlopige) ondersteuningsplan begint, worden regelgeving en afspraken rondom het ondersteuningsplan besproken JaTevredenGeenJaarlijks herhalen Bijgesteld verbeterplan
15
Resultaten (3) Resultaat totaal (stichtingsniveau) Stichtingsrapportage (jaarlijks) Analyse ondersteuningsplan (jaarlijks)
16
Stichtingsrapportage
17
Kosten Tijd: afstemming planning, voortgang, werkwijze Geld: 8.000-8.500 euro per raadpleging (incl. evaluatie) 1.600 euro stichtingsrapportage 1.600 euro analyse ondersteuningsplan
18
Toekomst Korter, dieper, specifieker Betrekken medewerkers (dialoog) Ervaringsdeskundigheid cliënten meer inzetten
19
Vragen? Corien Leemburg (InteraktContour) Email: c.leemburg@interaktcontour.nlc.leemburg@interaktcontour.nl Tel: 0341 - 255 762 Dominique van ‘t Schip (het LSR) Email: d.vantschip@hetlsr.nld.vantschip@hetlsr.nl Tel: 030 – 2937 664
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.