Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrans Vos Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016
2
Kennismaking
3
Titelbalk Zorg Verandert: samenwerkingspartners
4
Zorg Verandert: uitgangspunten De hervormingen in de langdurige zorg zijn een gegeven ‘Eigen regie’ biedt mogelijkheden ‘Eigen regie’ is niet vanzelfsprekend
5
Zorg Verandert: doelstellingen Wij willen… u informeren over de veranderingen u toerusten voor uw rol van u horen hoe het gaat
6
EIKpunt Ervaringen, Informatie en Klachten Informatie, advies en ondersteuning (kosteloos) (046) 4208079 of (900) 2437070 EIKpunt@huisvoordezorg.nl www.huisvoordezorg.nl
7
Vanmiddag Wet maatschappelijke ondersteuning Persoonlijk plan Keukentafelgesprek Cliëntondersteuning
8
TitelbalkVan Awbz naar…
9
Titelbalk Wet maatschappelijke ondersteuning
10
Titelbalk Meedoen
11
Wmo-aanvraag Procedure - Melding behoefte aan ondersteuning - Bevestiging melding - Evt. binnen 7 dagen persoonlijk plan indienen - Afspraak plannen - Keukentafelgesprek
12
Persoonlijk plan Waar loop ik tegenaan? - Wonen - Persoonlijke verzorging - Huishouden - Dagbesteding - Financiën - Administratie - Vervoer - Sociale contacten - Vrije tijd - Zorg
13
Persoonlijk plan Wat kan ik zelf of met hulp oplossen? - Zelf - Mantelzorg/ familie - Vrienden/ buren - Voorzieningen in omgeving
14
Persoonlijk plan Waarvoor vraag ik ondersteuning? - Woning - Hulpmiddelen - Huishoudelijke verzorging - Dagbesteding - Individuele begeleiding - Sociale contacten
15
Persoonlijk plan Hoe moet de ondersteuning eruit zien? - Zorg in natura of Persoons Gebonden Budget - Welke zorgaanbieder - Welke diensten
16
Titelbalk Keukentafelgesprek
17
Titelbalk Voorzieningen
18
Wmo-aanvraag Procedure (verolg) - Binnen 6 weken gespreksverslag - Evt. aanvraag maatwerkvoorziening (eigen bijdrage) - Binnen 2 weken beschikking - Evt. bezwaar/ beroep
19
Wmo-aanvraag
20
Keukentafelgesprek Voorbereiding - Wat? - Waar? - Met wie? / rolverdeling - Doel?
21
Keukentafelgesprek Tijdens het gesprek - Neem je voorbereiding mee op papier - Wees open en eerlijk - Vraag om verheldering
22
Keukentafelgesprek Tijdens het gesprek (vervolg) Stel de volgende vragen: - Met wie kun je indien nodig contact opnemen? - Wanneer kun je het verslag verwachten? - Wat is de vervolgprocedure, wie doet wat?
23
Keukentafelgesprek Na het gesprek - Houd in de gaten dat je het verslag tijdig ontvangt - Controleer het verslag - Geef opmerkingen door aan de gemeente - Vraag eventueel om een vervolggesprek
24
Titelbalk Cliëntondersteuning
25
TitelbalkCliëntondersteuning -Professioneel -Onafhankelijk -Kosteloos (ook geen eigen bijdrage) - MEE (088) 46 53 505
26
Mantelzorg - Niet verplicht - Wel ‘gebruikelijke zorg’ - Ondersteuning door gemeente
27
Heeft u nog vragen? www.zorgverandert.nl Voor meer informatie: @zorgverandert #zorgverandert
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.