De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016."— Transcript van de presentatie:

1 Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016

2 Programma Introductie Luisteren als basis Spellingsproblemen Sterke punten van apps SchrijfBeter Website bij SchrijfBeter

3 Luisteren als basis Verschil schrift – verstaan: Woord-voor-woord luisteren: Hulstijn Uitgangen zijn knelpunten: Oldenkamp Verbonden spraak: Ernestus

4 Sterke punten van apps. Zelf kopen = zelfstandig leren Vertaling Uitspraak Tekst, filmpjes, geluid, gatentekst Onmiddellijke feedback Toetsen

5 SchrijfBeter Format: 20 woorden luisteren  kiezen uit twee woorden  feedback 20 woorden luisteren + flitsen  schrijven  feedback 20 woorden luisteren  opschrijven  correcte vorm wordt zichtbaar  nakijken Toetsen Grammatica: Meervouden + Werkwoorden Spelling: Werkwoorden, internationale woorden Luisteren + spelling: AA/A, I/IE, EE/IJ, stomme e, lange woorden, spreektaal, -t en –d aan het eind. Totaal 16 series.

6

7

8

9 Meer weten? www.SchrijfBeterapp.nl www.Spreekbeter.nl www.nt2.nl De Delftse methode appwww.nt2.nl Loes Oldenkamp: uitgangen –t en –en. Mirjam Ernestus: gereduceerde spraak Catherine van Beuningen: directe feedback Jan Hulstijn: werken aan woorden verstaan


Download ppt "Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016."

Verwante presentaties


Ads door Google