Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016."— Transcript van de presentatie:

1 Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016

2 Programma Introductie Luisteren als basis Spellingsproblemen Sterke punten van apps SchrijfBeter Website bij SchrijfBeter

3 Luisteren als basis Verschil schrift – verstaan: Woord-voor-woord luisteren: Hulstijn Uitgangen zijn knelpunten: Oldenkamp Verbonden spraak: Ernestus

4 Sterke punten van apps. Zelf kopen = zelfstandig leren Vertaling Uitspraak Tekst, filmpjes, geluid, gatentekst Onmiddellijke feedback Toetsen

5 SchrijfBeter Format: 20 woorden luisteren  kiezen uit twee woorden  feedback 20 woorden luisteren + flitsen  schrijven  feedback 20 woorden luisteren  opschrijven  correcte vorm wordt zichtbaar  nakijken Toetsen Grammatica: Meervouden + Werkwoorden Spelling: Werkwoorden, internationale woorden Luisteren + spelling: AA/A, I/IE, EE/IJ, stomme e, lange woorden, spreektaal, -t en –d aan het eind. Totaal 16 series.

6

7

8

9 Meer weten? www.SchrijfBeterapp.nl www.Spreekbeter.nl www.nt2.nl De Delftse methode appwww.nt2.nl Loes Oldenkamp: uitgangen –t en –en. Mirjam Ernestus: gereduceerde spraak Catherine van Beuningen: directe feedback Jan Hulstijn: werken aan woorden verstaan


Download ppt "Luisteren als basis voor taalleren. Apps als leermiddel Margreet Verboog Conferentie BVNT2 21 mei 2016."
Ads door Google