De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kwaliteitsverbetering van online en blended leren in het Vlaams Volwassenenonderwijs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kwaliteitsverbetering van online en blended leren in het Vlaams Volwassenenonderwijs."— Transcript van de presentatie:

1 Kwaliteitsverbetering van online en blended leren in het Vlaams Volwassenenonderwijs

2 Adult Learners Online IWT SBO project Vrije universiteit Brussel – Universiteit Gent – Katholieke universiteit Leuven  Kwaliteitsverbetering online en blended leren in het Vlaams VO

3 Kwaliteitsverbetering: 5 werkpakketten WP 1: Kwaliteitsverbetering en –bewaking op instellingsniveau WP 2: Ontwerp op cursusniveau WP 3: Ontwerp op programmaniveau WP 4: Kenmerken van de (online) cursist WP 5: Professionele ontwikkeling voor online en blended lesgeven

4 Adult learners Online WP2: Cursusontwerp

5 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie  Blended learning wordt steeds populairder.  Voor sommige cursisten zijn dit soort leeromgevingen een hele uitdaging, voor andere niet.  Het is heel onduidelijk waarom blended learning omgevingen voor sommige wel en voor andere niet succesvol zijn. <> Blended Learning en het Cursistperspectief

6 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie “Herkenbaar in je jullie praktijk?” <> Blended Learning en het Cursistperspectief

7 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Resultaten Conclusie/discussie  Attributen van leeromgevingen die zelfregulering ondersteunen en het in kaart brengen van leeromgevingen.  Zelfregulatiegedrag van cursisten binnen blended learning omgevingen beschrijven.  Onderzoeken of het veranderen van de attributen ook het gedrag van de cursisten zal beïnvloeden. <> Blended Learning en het Cursistperspectief Onderzoeksaanpak Probleemstelling

8 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Resultaten Conclusie/discussie <> Attributen van blended leeromgevingen voor het ondersteunen van zelfregulatie. Onderzoeksaanpak Probleemstelling

9 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Attributen van blended leeromgevingen voor het ondersteunen van zelfregulatie. <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie

10 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Attributen van blended leeromgevingen voor het ondersteunen van zelfregulatie. <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie

11 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Conclusies en discussie <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie “Resultaten herkenbaar in de eigen context?” “Lopende interventies (op cursusniveau) met betrekking tot zelfregulering?”

12 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? <> Vervolgstappen Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie

13 BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie Vragen? Stijn Van Laer E-mail: stijn.vanlaer@kuleuven.bestijn.vanlaer@kuleuven.be Ruth Boelens E-mail: ruth.boelens@ugent.beruth.boelens@ugent.be

14 Adult Learners Online WP3: Ontwerp op programmaniveau Ellen Van Twembeke ellen.vantwembeke@kuleuven.be

15 ? ? ?

16 diploma

17 ? ? ? Verwachtingen Job Gezin Verbouwingen Technologie Faalangst Verwachtingen Job Gezin Verbouwingen Technologie Faalangst

18 Europa CVO Cursist

19 ? ? ? diploma Dispositioneel Situationeel Institutioneel

20

21

22 diploma

23 ? ? ?

24 Taakgerelateerde interactie Sociaal-emotionele interactie Informationele steun Instrumentele steun Emotionele steun

25 diploma ? ? ?

26 ? ? ?

27 (drop-out) topics & timing Sociale dynamiek Doelgroep (scope) Interactiedesign Medium/media

28 Adult Learners Online WP5: Professionalisering voor online en blended leren Brent Philipsen – Jo Tondeur – Chang Zhu Brent.philipsen@vub.ac.be

29 Professionele ontwikkeling voor online en blended leren  Online en blended lesgeven cc: Chicago 2016 Photos - https://www.flickr.com/photos/28735938@N08

30 cc: ITU Pictures - https://www.flickr.com/photos/42121221@N07 Belangrijkste componenten van een professionalisering voor online en blended lesgeven?

31 6 Componenten cc: Omar Rodríguez-Rodríguez - https://www.flickr.com/photos/26762024@N08 OntwerpContextLesgever DoelenStrategie Evalueren Dissemineren

32 1)Koppel de professionalisering aan de lespraktijk 2)Wat is de institutionele context? cc: jaudrius - https://www.flickr.com/photos/99129638@N00

33 3) Identiteit van de lesgever 4) Welke doelen stel je voorop? cc: SidPix - https://www.flickr.com/photos/22357152@N02

34 5) Strategieën 6) Evalueren en dissemineren cc: Robert S. Donovan - https://www.flickr.com/photos/10687935@N04

35 cc: Barbara L. Slavin - https://www.flickr.com/photos/10176662@N06 Huidige situatie in eigen praktijk? Aanvullingen?

36 Verdere plannen Q & A Brent.philipsen@vub.ac.be www.iwt-alo.be www.iwt-alo.be cc: Clarkston SCAMP - https://www.flickr.com/photos/49872677@N04

37 www.iwt-alo.be iwt-alo @iwt_alo


Download ppt "Kwaliteitsverbetering van online en blended leren in het Vlaams Volwassenenonderwijs."

Verwante presentaties


Ads door Google