Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElisabeth Dijkstra Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Kwaliteitsverbetering van online en blended leren in het Vlaams Volwassenenonderwijs
2
Adult Learners Online IWT SBO project Vrije universiteit Brussel – Universiteit Gent – Katholieke universiteit Leuven Kwaliteitsverbetering online en blended leren in het Vlaams VO
3
Kwaliteitsverbetering: 5 werkpakketten WP 1: Kwaliteitsverbetering en –bewaking op instellingsniveau WP 2: Ontwerp op cursusniveau WP 3: Ontwerp op programmaniveau WP 4: Kenmerken van de (online) cursist WP 5: Professionele ontwikkeling voor online en blended lesgeven
4
Adult learners Online WP2: Cursusontwerp
5
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie Blended learning wordt steeds populairder. Voor sommige cursisten zijn dit soort leeromgevingen een hele uitdaging, voor andere niet. Het is heel onduidelijk waarom blended learning omgevingen voor sommige wel en voor andere niet succesvol zijn. <> Blended Learning en het Cursistperspectief
6
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie “Herkenbaar in je jullie praktijk?” <> Blended Learning en het Cursistperspectief
7
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Resultaten Conclusie/discussie Attributen van leeromgevingen die zelfregulering ondersteunen en het in kaart brengen van leeromgevingen. Zelfregulatiegedrag van cursisten binnen blended learning omgevingen beschrijven. Onderzoeken of het veranderen van de attributen ook het gedrag van de cursisten zal beïnvloeden. <> Blended Learning en het Cursistperspectief Onderzoeksaanpak Probleemstelling
8
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Resultaten Conclusie/discussie <> Attributen van blended leeromgevingen voor het ondersteunen van zelfregulatie. Onderzoeksaanpak Probleemstelling
9
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Attributen van blended leeromgevingen voor het ondersteunen van zelfregulatie. <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie
10
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Attributen van blended leeromgevingen voor het ondersteunen van zelfregulatie. <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie
11
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? Conclusies en discussie <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie “Resultaten herkenbaar in de eigen context?” “Lopende interventies (op cursusniveau) met betrekking tot zelfregulering?”
12
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? <> Vervolgstappen Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie
13
BLENDED LEREN BIJ VOLWASSENEN: VOOR IEDEREEN EN ALLES? <> Onderzoeksaanpak Probleemstelling Resultaten Conclusie/discussie Vragen? Stijn Van Laer E-mail: stijn.vanlaer@kuleuven.bestijn.vanlaer@kuleuven.be Ruth Boelens E-mail: ruth.boelens@ugent.beruth.boelens@ugent.be
14
Adult Learners Online WP3: Ontwerp op programmaniveau Ellen Van Twembeke ellen.vantwembeke@kuleuven.be
15
? ? ?
16
diploma
17
? ? ? Verwachtingen Job Gezin Verbouwingen Technologie Faalangst Verwachtingen Job Gezin Verbouwingen Technologie Faalangst
18
Europa CVO Cursist
19
? ? ? diploma Dispositioneel Situationeel Institutioneel
22
diploma
23
? ? ?
24
Taakgerelateerde interactie Sociaal-emotionele interactie Informationele steun Instrumentele steun Emotionele steun
25
diploma ? ? ?
26
? ? ?
27
(drop-out) topics & timing Sociale dynamiek Doelgroep (scope) Interactiedesign Medium/media
28
Adult Learners Online WP5: Professionalisering voor online en blended leren Brent Philipsen – Jo Tondeur – Chang Zhu Brent.philipsen@vub.ac.be
29
Professionele ontwikkeling voor online en blended leren Online en blended lesgeven cc: Chicago 2016 Photos - https://www.flickr.com/photos/28735938@N08
30
cc: ITU Pictures - https://www.flickr.com/photos/42121221@N07 Belangrijkste componenten van een professionalisering voor online en blended lesgeven?
31
6 Componenten cc: Omar Rodríguez-Rodríguez - https://www.flickr.com/photos/26762024@N08 OntwerpContextLesgever DoelenStrategie Evalueren Dissemineren
32
1)Koppel de professionalisering aan de lespraktijk 2)Wat is de institutionele context? cc: jaudrius - https://www.flickr.com/photos/99129638@N00
33
3) Identiteit van de lesgever 4) Welke doelen stel je voorop? cc: SidPix - https://www.flickr.com/photos/22357152@N02
34
5) Strategieën 6) Evalueren en dissemineren cc: Robert S. Donovan - https://www.flickr.com/photos/10687935@N04
35
cc: Barbara L. Slavin - https://www.flickr.com/photos/10176662@N06 Huidige situatie in eigen praktijk? Aanvullingen?
36
Verdere plannen Q & A Brent.philipsen@vub.ac.be www.iwt-alo.be www.iwt-alo.be cc: Clarkston SCAMP - https://www.flickr.com/photos/49872677@N04
37
www.iwt-alo.be iwt-alo @iwt_alo
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.