Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrederik van den Pol Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Inzoomen op de klasscreening Formulieren klasscreening Zie pakket “Procesgericht kindvolgsysteem voor Kleuters” Formulierenset 1 1
2
Analyse van de klasscreening spoor 1 Mogelijke vragen: Welk beeld heb je van de klas als groep? Welke noden zijn er zoal in je klas? Zijn er problemen die terugkomen bij verschillende kinderen (die dus misschien niet afhangen van kindfactoren) 2
3
Inzoomen op de klasscreening Welbevinden,betrokkenheid en algemeen competentieniveau worden 3 keer per jaar klassikaal gescoord, om evolutie en effect van interventies na te gaan. Welbevinden en betrokkenheid: reeds geoefend in contacturen andere olods en in de praktijk Competenties scoren: nieuw (zie achtergrond en praktijksuggestie p. 27-36 Zie zeker ook toelichting formulierensets en toelichting competenties 3
4
Analyse van de klasscreening spoor 1 : vervolg vorige dia Wat lukt goed met deze klas? Bij hoeveel kinderen (%) zijn er zorgen? Waar situeren deze zorgen zich?Bij welbevinden?Bij betrokkenheid?Bij beide? Is er een link naar de competenties,wat betekent dat? Zijn er patronen die terugkeren (bijv. “concentratie in de toelichting,niet kunnen kiezen) 4
5
En wat na de analyse richting spoor 1? We zoeken werkpunten en interventies die nodig zijn om een zorgbreed basismilieu te scheppen. Inspanningen op dit niveau werken preventief en zijn voor meerdere kinderen tegelijk nuttig (zie spoor 1 bij analyse en verdere gegevensverzameling; zie ook actiepunten ervaringsgericht onderwijs in achtergrond en praktijksuggesties vanaf p. 47) 5
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.