Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHans van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de EGEM- propositie” Sponsoring gezocht en vastgelegd van burgemeester en secretaris Adviseur aangetrokken Start gemaakt met foto van de huidige situatie, te realiseren doelen en dus de veranderopgave Draagvlakverbreding ambtelijk gezocht en gevonden
2
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Organiseren: Er zijn 19 projecten onder de paraplu van VDN, elk met hun eigen dynamiek, snelheden, resultaten. Maar wel met dezelfde mensen die het moeten doen!!
3
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Paraplu voor: basisregistraties – v.b. BAG, WOZ, GBA, digitalisering van loketten en dossiers – v.b. Digitale bestemmingsplannen, WMO, WABO digitale voorzieningen voor identificatie – v.b. DIGID en BSN. doorontwikkeling elektronische dienstverlening – v.b. verbetering website, e-transacties, ontwikkeling richting Klant Contact Centrum (KCC)
4
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Externe druk: Vraag is niet of maar hoe
5
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat is het, wat houdt het in: Intern gericht programma, met een duidelijke externe focus Andere manier van denken voor medewerkers en bestuur
6
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Vliegwiel voor organisatie-ontwikkeling: Nieuwe – Instrumenten – Systemen – Organisatiestructuur – Manier van aansturing – Functie-eisen aan medewerkers
7
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Impact: Een enorme opgave voor onze kleine kwetsbare gemeente. Het is een kleine groep mensen die dit alles moet realiseren De winkel blijft open
8
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Planning: Voor 1 juli duidelijk hoe de 19 deelprojecten vorm en inhoud gaan krijgen (projectplannen, inclusief investeringen) Daarna realisatiefase Verschillende snelheden en einddata Rapportage aan college, maar ook aan de raad in de P+C-cyclus (en waar nodig extra)
9
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Proces: Het plan van aanpak om te komen tot een realisatieplan is klaar. Voor de 19 projecten wordt nu gewerkt aan de projectplannen Voor 1 juli 2009 is het realisatieplan klaar (lees de verzameling van de projectplannen) Feitelijke uitvoering van de projecten vindt de komende jaren plaats.
10
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Meten is weten: Burgeronderzoek PL Klanttevredenheidsonderzoek Medewerkerstevredenheidsonderzoek Gegevens naar binnen toe vertalen
11
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Belangrijk onderdeel: Het Klant Contact Centrum (KCC) (conform het landelijke concept Antwoord©)
12
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat verwachten we van de Raad: Begrip (waar gaat het om en welk belang hechten we hieraan) Betrokkenheid Signalen over kwaliteit van dienstverlening van buiten naar binnen geven (op de juiste plekken) Budgetten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.