De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de."— Transcript van de presentatie:

1 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de EGEM- propositie” Sponsoring gezocht en vastgelegd van burgemeester en secretaris Adviseur aangetrokken Start gemaakt met foto van de huidige situatie, te realiseren doelen en dus de veranderopgave Draagvlakverbreding ambtelijk gezocht en gevonden

2 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Organiseren: Er zijn 19 projecten onder de paraplu van VDN, elk met hun eigen dynamiek, snelheden, resultaten. Maar wel met dezelfde mensen die het moeten doen!!

3 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Paraplu voor: basisregistraties – v.b. BAG, WOZ, GBA, digitalisering van loketten en dossiers – v.b. Digitale bestemmingsplannen, WMO, WABO digitale voorzieningen voor identificatie – v.b. DIGID en BSN. doorontwikkeling elektronische dienstverlening – v.b. verbetering website, e-transacties, ontwikkeling richting Klant Contact Centrum (KCC)

4 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Externe druk: Vraag is niet of maar hoe

5 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat is het, wat houdt het in: Intern gericht programma, met een duidelijke externe focus Andere manier van denken voor medewerkers en bestuur

6 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Vliegwiel voor organisatie-ontwikkeling: Nieuwe – Instrumenten – Systemen – Organisatiestructuur – Manier van aansturing – Functie-eisen aan medewerkers

7 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Impact: Een enorme opgave voor onze kleine kwetsbare gemeente. Het is een kleine groep mensen die dit alles moet realiseren De winkel blijft open

8 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Planning: Voor 1 juli duidelijk hoe de 19 deelprojecten vorm en inhoud gaan krijgen (projectplannen, inclusief investeringen) Daarna realisatiefase Verschillende snelheden en einddata Rapportage aan college, maar ook aan de raad in de P+C-cyclus (en waar nodig extra)

9 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Proces: Het plan van aanpak om te komen tot een realisatieplan is klaar. Voor de 19 projecten wordt nu gewerkt aan de projectplannen Voor 1 juli 2009 is het realisatieplan klaar (lees de verzameling van de projectplannen) Feitelijke uitvoering van de projecten vindt de komende jaren plaats.

10 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Meten is weten: Burgeronderzoek PL Klanttevredenheidsonderzoek Medewerkerstevredenheidsonderzoek Gegevens naar binnen toe vertalen

11 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Belangrijk onderdeel: Het Klant Contact Centrum (KCC) (conform het landelijke concept Antwoord©)

12 Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat verwachten we van de Raad: Begrip (waar gaat het om en welk belang hechten we hieraan) Betrokkenheid Signalen over kwaliteit van dienstverlening van buiten naar binnen geven (op de juiste plekken) Budgetten


Download ppt "Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de."

Verwante presentaties


Ads door Google