Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRuth Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Zin!Ja Hasselt 21 april 2016
5
Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender Een vorm van communicatie die de andere info geeft over de indruk die hij/zij bij de anderen nalaat; m.a.w. mededelen hoe zijn/haar verbaal en non-verbaal gedrag op mij overkomt (informeren) Een manier om iemand anders te helpen bij de overweging tot verandering van zijn/haar gedrag. Feedback helpt gedrag bij te schaven en zo gemakkelijker doelen te bereiken ( motiveren)
6
Denk terug aan de laatste feedback die je gekregen hebt of die nu aangenaam voelde of niet. Wat was de boodschap? Hoe werd die gebracht? Wat maakte dat het aangenaam was of niet? Welke kenmerken kan je hieruit afleiden ? Bespreek dit met je buurman/vrouw
7
Geen - of +, alle feedback is waardevol Concreet, precies, specifiek, meetbaar, helder, duidelijk Gebaseerd op observaties Beschrijving van gedrag Niet persoonlijk, vanuit ik In kleine porties; onmiddellijk en continu (geen uitstel, opsparen) en in proportie Prioriteerbaar (eerst de dingen die belangrijkst zijn) Veranderbaar Informeren/bewust worden als doel
8
Basishouding Met een positieve ingesteldheid Met geduld Met begrip
9
Gedrag Ik merk – ik neem waar zonder oordeel en interpretatie Effect/gevolg Ik krijg dan het gevoel dat……. De gevolgen voor anderen zijn ……. Behoefte Ga na wat je zelf wil, wat is voor jouw belangrijk, wat is jouw motivatie Druk dit uit in een verzoek Ik zou graag hebben dat
10
Vragen stellen over hoe deze feedback is aangekomen bij de ontvanger Wat denk je? Hoe zie jij dat? Is dit herkenbaar? Wat ga je met deze feedback doen?
11
LUISTER-techniek Lluister en laat uitspreken Uvraag uitleg vraag naar voorbeelden Iinleven en toon begrip Svat samen Thoe kan het anders in de toekomst? Eerken de juiste delen en waardeer Rreageer rustig
12
Per drie Zoek een reële situatie waarbij je aan iemand feedback zou willen geven Eén persoon geeft feedback Eén persoon ontvangt die feedback alsof dat hij/zij die persoon zou zijn Eén persoon observeert Wissel de rollen
13
Wat zal je morgen anders aanpakken? Feedback op deze sessie Vragen over coaching: coaching@vlaanderen.becoaching@vlaanderen.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.