De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zin!Ja Hasselt 21 april 2016.  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zin!Ja Hasselt 21 april 2016.  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een."— Transcript van de presentatie:

1 Zin!Ja Hasselt 21 april 2016

2

3

4

5  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een vorm van communicatie die de andere info geeft over de indruk die hij/zij bij de anderen nalaat; m.a.w. mededelen hoe zijn/haar verbaal en non-verbaal gedrag op mij overkomt (informeren)  Een manier om iemand anders te helpen bij de overweging tot verandering van zijn/haar gedrag. Feedback helpt gedrag bij te schaven en zo gemakkelijker doelen te bereiken ( motiveren)

6  Denk terug aan de laatste feedback die je gekregen hebt of die nu aangenaam voelde of niet.  Wat was de boodschap?  Hoe werd die gebracht?  Wat maakte dat het aangenaam was of niet?  Welke kenmerken kan je hieruit afleiden ?  Bespreek dit met je buurman/vrouw

7  Geen - of +, alle feedback is waardevol  Concreet, precies, specifiek, meetbaar, helder, duidelijk  Gebaseerd op observaties  Beschrijving van gedrag  Niet persoonlijk, vanuit ik  In kleine porties; onmiddellijk en continu (geen uitstel, opsparen) en in proportie  Prioriteerbaar (eerst de dingen die belangrijkst zijn)  Veranderbaar  Informeren/bewust worden als doel

8  Basishouding  Met een positieve ingesteldheid  Met geduld  Met begrip

9  Gedrag  Ik merk – ik neem waar zonder oordeel en interpretatie  Effect/gevolg  Ik krijg dan het gevoel dat…….  De gevolgen voor anderen zijn …….  Behoefte  Ga na wat je zelf wil, wat is voor jouw belangrijk, wat is jouw motivatie  Druk dit uit in een verzoek  Ik zou graag hebben dat

10  Vragen stellen over hoe deze feedback is aangekomen bij de ontvanger  Wat denk je?  Hoe zie jij dat?  Is dit herkenbaar?  Wat ga je met deze feedback doen?

11  LUISTER-techniek  Lluister en laat uitspreken  Uvraag uitleg vraag naar voorbeelden  Iinleven en toon begrip  Svat samen  Thoe kan het anders in de toekomst?  Eerken de juiste delen en waardeer  Rreageer rustig

12  Per drie  Zoek een reële situatie waarbij je aan iemand feedback zou willen geven  Eén persoon geeft feedback  Eén persoon ontvangt die feedback alsof dat hij/zij die persoon zou zijn  Eén persoon observeert  Wissel de rollen

13  Wat zal je morgen anders aanpakken?  Feedback op deze sessie  Vragen over coaching: coaching@vlaanderen.becoaching@vlaanderen.be

14


Download ppt "Zin!Ja Hasselt 21 april 2016.  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een."

Verwante presentaties


Ads door Google