Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJanne ten Hart Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Expertiseteam Toetsenbank Digitaal toetsen Jan Henk Pasman – AOC Oost – MBO Doetinchem Themadag 1 december 2011
2
Expertiseteam Toetsenbank 1.Introductie Toetsplaza 2.QMP als lesonderdeel 3.Spelen met Toetsplaza Programma
3
Expertiseteam Toetsenbank Doelgroepen Toetsplaza 1.Manager 2.Docent 3.QMP-coördinator 4.Intranetbeheerder 5.Leerling
4
Expertiseteam Toetsenbank Introductie Toetsplaza
5
Expertiseteam Toetsenbank
9
Keuzeknoppen Keuzescherm
10
Expertiseteam Toetsenbank Keuze school Na de keuze: - kom je op server aoc03 (Diagnostisch) - in link zit de inlogcode en wachtwoord - bijv. aoc-01ic met ww 01ic
11
Expertiseteam Toetsenbank VMBO Examen voorbereiding - Algemene vakken - Praktijkvakken
12
Expertiseteam Toetsenbank Andere inlogmethode
13
Expertiseteam Toetsenbank Nu: -Inloggen met aoc- en -wachtwoord - voorbeeld:
14
Expertiseteam Toetsenbank Nieuwe inzagebank op De groene toetsenbank 1 Docent - rechtermenu -> Groene toetsenbank (eigen inlogcode) 2 Leerling - bovenmenu -> Toetsenbank (algemene inlogcode) 3 Home - linkermenu -> Toetsenbank; voor anonieme bezoeker (geen inlog!) Veranderingen – korte termijn
15
Expertiseteam Toetsenbank Docentview = Toegang tot de toets= Gesloten toets
16
Expertiseteam Toetsenbank Leerlingview = Toegang tot de toets= Gesloten toets
17
Expertiseteam Toetsenbank Publieksview = GEEN toegang tot de toets!!!
18
Expertiseteam Toetsenbank Docent – QMP als lesonderdeel
19
Expertiseteam Toetsenbank Beleid AOC Oost - zoveel mogelijk digitale lesstof VCA-basis via website - Methode Kerckebosch - Info op site - 10 oefenexamenvragen/hoofdstuk - Oefenvragen in puzzelvorm QMP als lesonderdeel
20
Expertiseteam Toetsenbank Vraag: Hoe kan ik lln bewuster met de lesstof om laten gaan? Min. 2 vragen/hoofdstuk p.p. laten maken en insturen per mail QMP als lesonderdeel
21
Expertiseteam Toetsenbank Gevolg: - ruime databank met vragen - hoofdzaken van de lesstof Nadelen: - kwaliteit v/d vragen - “vergeten” thema’s - veel “huiswerk” als docent (mailbox) QMP als lesonderdeel
22
Expertiseteam Toetsenbank Voordelen: - het wordt “eigen” materiaal - “We” krijgen een gevulde databank QMP als lesonderdeel
23
Expertiseteam Toetsenbank Opvangen nadelen: - lln maken toets en noteren onvolkomenheden - lln die na “datum” insturen, moeten vragen maken van nog niet gebruikte thema’s - deelname: ca. 90% (beroepshouding) QMP als lesonderdeel
24
Expertiseteam Toetsenbank “Huiswerk” docent (1): - vragen uit mail coderen - 1 e controle op onvolkomenheden (m.n. taal, zinsbouw) - uploaden van ascii-bestand - assessments aanmaken en vrijgeven QMP als lesonderdeel
25
Expertiseteam Toetsenbank “Huiswerk” docent (2) - in het begin in Word zonder -> kladblok met codering - nu in Excel-format met coderingExcel-format Bruto-resultaat: dit schooljaar > 300 vragen (>800) Netto-resultaat: 50% (??) na selectie/aanpassing QMP als lesonderdeel
26
Expertiseteam Toetsenbank Vragen, ideeën, tips, etc.?? Spelen met QMP
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.