Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHenriette Meijer Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Onderwijs met Rap: Hip-Hop Headlines
2
‘We starten de Week in Rap september vorig jaar te helpen studenten krijgen aangesloten op actuele gebeurtenissen’ teruggeroepen Blake Harrison. “We weten dat veel studenten zijn niet oppakken van de krant dagelijks, en dus we wilde maken iets dat zou helpen jonge mensen met de wereld om hen heen gaan. We proberen te maken van onze nummers, informatief, humoristisch en tot nadenken stemmend. Op Flocabulary, hebben we gemaakt raps op alles van Shakespeare wereld geschiedenis, dus aanpakken van actuele gebeurtenissen leek een logische volgende stap.” Het is niet mogelijk om te passen een volle week ter waarde van nieuws in een twee-minieme lied, zo Harrison, mede-oprichter en creatief directeur van Flocabulary, en mede-oprichter en CEO Alex Rappaport Selecteer een dozijn koppen die ze voelen het meest relevant en geschikt is voor cursisten.
3
“We proberen ter dekking van ten minste een verhaal uit internationaal nieuws, politiek, wetenschap, kunst en sport,” verklaarde Harrison. “Voor elk van deze krantenkoppen, we schrijven een paar rijmende lijnen die het verhaal kort uitleggen. Door koppelingen in de teksten van de krantenartikelen, willen we leerlingen aanmoedigen om te graven verder en leer meer over elk onderwerp.” Op de Tyler groep Hand en hamer reviews inspireerde de verkiezing van Barack Obama een favoriete track voor Harrison en Rappaport. Het nummer belichaamde uitgevoerd door soulzangeres April Hill, de opwinding en energie die de wereld getuige van tijdens de eerste week. De reactie van het online publiek was overweldigend, en ze werden zelfs uitgenodigd uit te voeren levende.
4
“Veel leraren hebben gezegd dat ze hun studenten onmiddellijk aangaan met het nieuws zien kunnen na het bekijken van de video, en in veel gevallen dat betrokkenheid tot critical writing en debat over de kwesties leidt,” gedeeld Rappaport. “Leraren zijn toegeschreven dat ontstond belang aan het nieuwe medium (Internet video) en de nieuwe stem die een rap song brengt.” Leraren hebben gebruikt de Week in Rap als een model voor interdisciplinaire projecten waarin studenten maken hun eigen nieuws video’s en zelfs hun eigen liedjes te schrijven. Rappaport typeert dit als een “droom scenario” omdat de studenten de sprong van sociale studies naar de muziek op film, maken kunnen terwijl het creëren van een enkele, krachtige project, de groep Tyler gemeld.
5
“We moedigen leraren om de video’s te proberen in de klas,” voegde hij toe. “Studenten zeggen vaak dat zij geïnteresseerd in het nieuws bent, maar niet het gevoel alsof ze gemakkelijk toegang tot het hebben. We creëerde dit project om meer toegang verlenen en hopelijk helpen studenten plezier hebben in het proces.” Bron: http://www.educationworld.com/http://www.educationworld.com/
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.