Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHenriette de clercq Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Welkom
2
Veiligheid Allemaal bril op!!!
3
Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
5
Bespreek met je buurman/vrouw: Wat heb je gedaan? Waarom wel niet? Wat was/is er nodig om jou over de streep te trekken? Uit de zaal kwam: – Overtuigingskracht – Het nut moet duidelijk zijn/zingeving – De manier waarop het gevraagd wordt – Groepsdruk is heel sterk – De macht der gewoonte, als het normaal zou zijn, zou ik het meteen doen – Omdat de spreker zelf ook een bril opzette
6
Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften? Vergelijk nu eens de veiligheidsvoorschriften met gastvrijheid: De manager wil het. Hoe krijgt hij/zij de medewerkers gemotiveerd? Hoe controleer je of het gebeurt?
7
Wat is gastvrijheid? ? Wat is gastvrijheid, Kun je het meten? Kun je het plannen? Kun je het in een systeem passen? Kun je het managen? Heeft het met geld te maken?
9
Gast centraal? We zoeken naar de interactie tussen unieke klant en professional.
10
Gast centraal? Loslaten is eng, dus de manager tuigt allerlei systemen op om controle te houden. Daardoor moet de medewerker vaak kiezen tussen systemen of de klant.
11
Gast centraal? De medewerker kiest datgene waar de manager het vaak over heeft. In dit geval het systeem.
12
Gast centraal? Wat moet je doen als je dit wilt?
13
Gast centraal?
14
Iets moois doen voor je gast Wat moet weg?
15
Iets moois doen voor je gast Wat moet weg?
16
Iets moois doen voor je gast Wat moet wel?
18
Hoe leggen we het bij hen? Bespreek met je buurman/vrouw: Wat is ervoor nodig om uw medewerkers zelf de beslissing te laten nemen om gastvrij te zijn, om zich verantwoordelijk te voelen voor de hele organisatie en om empathie te tonen?
19
Wat moet wel? Mensen hebben de behoefte om iets onder de knie te krijgen, om ergens beter in te worden. Ze gaan eindeloos puzzelen, of zijn een heel jaar bezig om te leren kitesurfen, of gitaar spelen. Wat is de uitdaging die jij ze kunt bieden? Is er urgentie? Tevredenheid is killing. En ook niet goed genoeg.
20
Wat moet wel? Onze visie Wij streven naar een leidende positie in de door ons geselecteerde markten. De kernactiviteiten van USG People bieden daarvoor een robuuste basis en een unieke uitgangspositie. Onze specialisaties lenen zich bij uitstek voor verdere ontwikkeling en groei, zowel organisch als door acquisities. Op het fundament van onze knowhow bouwen wij onze leidende posities in deze specifieke markten en marktniches verder uit en creëren wij meerwaarde voor al onze stakeholders. Innovaties en het nieuwe werken helpen ons verder in de ontwikkeling en verduurzaming van onze organisatie. Geef je mensen een droom. Zorg ervoor dat dat een droom is die ze zich voor kunnen stellen. Kijk eens naar religie, wat een geweldige motivator is dat. Stop met ingewikkelde visiedocumenten. Keep it simpel.
21
Dus wat kun je doen? Geef mensen autonomie Zorg voor een uitdaging Zorg dat ondersteunende afdelingen en management ook echt ondersteunend zijn Zorg voor zingeving, een doel wat mensen zich voor kunnen stellen.
22
EN….. Wat doe je met de zwakste schakel?
23
De zwerm
24
3 spelregels Trek je terug voordat je tegen de ander botst Vlieg even snel als de vogels naast je in de zwerm Vlieg naar het centrum van de zwerm zoals jij dat waarneemt
25
Interessante links https://www.youtube.com/watch?v=9x0AHyG-ke0 https://www.youtube.com/watch?v=GBEOGmEuPWc https://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc https://www.youtube.com/watch?v=2RnohUnZrqg https://www.youtube.com/watch?v=iZ8nVmn33JM Hieronder vind je links naar filmpjes die zeker het kijken waard zijn.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.