Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTheodoor Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
“Met Kinderen Leren” Wat gaan we doen in 2011-2012?
2
Wat zijn de belangrijkste zaken? Rekenverbetertraject Borgen van spelling Werken aan (begrijpend) lezen Borgen van het directe instructiemodel Hanteren van de gesprekkencyclus met daarbij de vragenlijsten Groepsdoorbrekend werken
3
rekenverbetertraject Subsidie voor alle scholen in Schijndel Werken aan kwaliteit Dus werken aan nog betere resultaten Verantwoording aan SKOPOS Verantwoording aan de inspectie
4
Hoe gaan we dat doen? Begeleiding van en scholing door Kris Verbeeck Rekenspecialist Stuurgroep rekenen Maken jaarplannen rekenen klassenbezoeken doelstellingengesprekken
5
Waar gaan en blijven we aan werken? Toetsen vooraf Analyse van de toetsgegevens Inzicht in de doelen en doelen stellen Maken van groepsplannen Instructie op maat: directe instructiemodel Verwerking op maat Handelend leren Rijke leeromgeving Kijken of de doelen bereikt zijn (toetsen) Cyclisch proces
6
Spelling Dagelijks terugkerend Doorgaande lijnen Ontworpen op eigen school Speciale methodiek (werken met categorieën) Borging met behulp van logboeken Wekelijkse toetsingen
7
Lezen Nieuwe methode Gericht op actualiteit Betere resultaten Technisch lezen (DMT) verbeteren
8
Weektaak en instructies Dag- en weekplanning Directe instructiemodel Zichtbaar ingeplande instructietijden Doelen op weektaak Handelend leren Bevorderen zelfstandigheid, eigen verantwoording en samen leren
9
Groepsdoorbrekend werken Minimaal één middag per week groepsdoorbrekend werken Met twee of drie groepen Inrichten van rijke leeromgeving Ruimte voor keuze van kinderen Doelgericht, actief en handelend leren Teruggrijpen en doorgroeien Blijven werken aan de voorwaarden Vooraf met de kinderen samen doelen stellen Iedere middag evalueren en nieuwe afspraken maken
10
Samengevat, wat borgen we? Welbevinden, betrokkenheid, autonomie en competentie: uitgangspunten van onze visie op kinderen en onderwijs Onderwijs op maat Eruit halen wat erin zit Overal toepassen directe instructiemodel Doelgericht werken (kinddoelen) Resultaatgericht werken Gedifferentieerde weektaken Leren door doen Veel extra en actieve werkvormen binnen en buiten Ruimte voor eigen keuzes Kring
11
EBC Noord Nieuwbouw klaar juli 2012 Tijdelijk onderdak voor Kwekkeveld op Vossenberg Nieuw meubilair Feestelijke opening
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.