Sessie 2: Acquisitie Programma Opdrachten krijgen met LinkedIn Opdrachten krijgen met Twitter Contentmarketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Advertisements

Hoe ga je om met LinkedIn?
Uitslag enquête over online pesten
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Veilig Internet Volgende
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
Het genereren van LEADS!
Hoe word je een ster? *.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
Facebook Skype Instagram Google+ Twitter Whatsapp Snapchat Messenger
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Een werkstuk maken.
Het nieuwe solliciteren:
De dag van het solliciteren Blok 1
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Iedereen gebruikt social media.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Sessie 2: Opdrachten krijgen via LinkedIn 2 Programma Hoe word ik beter vindbaar op LinkedIn – Basics – Advanced – Features – Oefening: Pimp your profile!
Overzicht Leergang 1.Slimmer werken 2.Opdrachten krijgen met LinkedIn 3.Je bent wat je publiceert 4.Opdrachten krijgen met Twitter 5.Maak een plan! 2.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Introductie social media
Training: Inloggen en Zoeken
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Goochelen met Google Zoeken
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Oost west thuis best Netwerken doe je zo..
Social media voor statenleden/politici
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Sessie 2: Acquisitie

Programma Opdrachten krijgen met LinkedIn Opdrachten krijgen met Twitter Contentmarketing

Opdrachten krijgen met LinkedIn

Filter de updates uit je netwerk Signalen opvangen bij de geboorte van een lead Op zoek naar de juiste decisionmakers Contact leggen

Filter de updates uit je netwerk

Stappenplan: – Selecteer “updates” in zoekbox – Typ je zoekwoorden (bijv. vacature interim) – Filter voor: Netwerk (1 e en 2 e graads) Locatie Branche Tijd (afgelopen dag, week) – Sla op en check elke dag met je mail

Signalen opvangen bij geboorte lead Zelfde stappenplan, andere woorden: – Zwangerschapsvervanging? Filter op zwanger – Vervanging voor wereldreiziger? Filter op wereldreis – ….. Denk zelf na over situaties die de vraag naar jouw dienst triggeren? – Bedrijfssluiting – Overname – Etc.

Op zoek naar de juiste decisionmakers

Stappenplan: – Selecteer “Geavanceerd” in zoekbox – Filter voor: Juiste titel (CEO, Directeur) Locatie Branche Mate van connectie (2 e graads) Trefwoorden op beleidsthema’s (bijv. MVO, CSR) – Sla op en laat je wekelijks nieuwe mensen mailen N.B. (1): Genereer synoniemen (UK, NL, Afko’s) N.B. (2): Gebruik Boolean’s (OR, AND, “… …”) N.B. (3): Filter concurrenten uit (-zzp -”a.i.” -interim -owner- “self-employed” -contractor -freelancer etc.)

In contact komen…..

In contact komen via via Stappenplan: – Selecteer beste gezamenlijke connectie – Bel die op en herbevestig je band (wat kun je geven?) – Check de relatie met je target (belangenconflict, duurzaamheid) – Informeer naar actuele issues van je target en stem daar je aanbod op af – Informeer naar beste contact methode – Vraag de gezamenlijke connectie jullie te introduceren via mail (“Magic ”) N.B.: Liever niet via LinkedIn laten introduceren i.v.m. mogelijke mailinstellingen target en beperking aantal introducties (5)

In contact komen direct

Respect – Hoe doe je ‘t op een netwerk event / seminar / beurs Research naar de prospect / contactpersoon – Check timelines LinkedIn, Facebook en Twitter Gepersonaliseerd – Ga uit van de behoefte van je prospects Bellen is vaak beter dan mailen – Bel tussen 8.00 en 9.00, en en na – Beltrucs: foute 06-nummer, willekeurige directe lijn “Cliff hanger” in voice mail of Conversatie (gesprek) starten

In contact komen direct Contact Search String voor Google: "Bas Westland" ( OR OR telephone OR phone OR mob OR mobile OR mobiel OR cell OR "06" OR telefoon OR adres OR address OR postcode OR "zip code" OR "postal code" OR contact OR "contact details" OR contactgegevens OR "contact gegevens" OR GSM OR personalia OR "persoonlijke gegevens") adres controleren: address checker address checker Structuur van de achterhalen: (mail OR OR “ ”) AND (mail OR OR “ ”) AND

Naslagwerken LinkedIn YouTube Channel LinkedIn Learning Webinars LinkedIn Help Center LinkedIn Tips op EmploIT LinkedIn Group LinkedTips Boektip: Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken (Jan Vermeiren) - GRATIS Boektip: Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken (Jan Vermeiren) - GRATIS

Opdrachten krijgen met Twitter

#lift

Hoe werkt het?

paulusveltman.nl

140 tekens

twittergids.nl

Je hoeft niet alles te lezen

Tweet Mention / Vermelding Retweet Direct Message / Privébericht (onzichtbaar) Typen berichten

Hashtags

Wat heb je eraan?

Hoor het als eerste

Deel iets leuks

Deel informatie

Durf te vragen

Promoot je content

Beantwoord vragen

Beveel iemand aan

Vind een opdracht

Vraag een opdracht

Zoeken voor gevorderden

47

Filter slim (HootSuite)

Contentmarketing

5 Tips voor contentmarketing 1.Laat zien hoe goed je bent door relevante inhoud te delen 2.Gratis en zonder registratie 3.Denk als uitgever 4.Begin niet bij nul 5.Gebruik social media om je bereik te vergroten

Huiswerk Maak een gefilterde zoekopdracht aan in je updates voor concrete aanvragen en sla op Idem voor updates die op opdrachten duiden bij de geboorte Ga op zoek naar een “target” binnen LinkedIn, in de 2 e lijn en laat je introduceren Ga op zoek naar een “target” binnen LinkedIn, in de 3 e lijn en benader hem of haar gepersonaliseerd voor een kennismaking Gebruik Twitter om drie voor jou relevante opdrachten te vinden