Sessie 2: Acquisitie
Programma Opdrachten krijgen met LinkedIn Opdrachten krijgen met Twitter Contentmarketing
Opdrachten krijgen met LinkedIn
Filter de updates uit je netwerk Signalen opvangen bij de geboorte van een lead Op zoek naar de juiste decisionmakers Contact leggen
Filter de updates uit je netwerk
Stappenplan: – Selecteer “updates” in zoekbox – Typ je zoekwoorden (bijv. vacature interim) – Filter voor: Netwerk (1 e en 2 e graads) Locatie Branche Tijd (afgelopen dag, week) – Sla op en check elke dag met je mail
Signalen opvangen bij geboorte lead Zelfde stappenplan, andere woorden: – Zwangerschapsvervanging? Filter op zwanger – Vervanging voor wereldreiziger? Filter op wereldreis – ….. Denk zelf na over situaties die de vraag naar jouw dienst triggeren? – Bedrijfssluiting – Overname – Etc.
Op zoek naar de juiste decisionmakers
Stappenplan: – Selecteer “Geavanceerd” in zoekbox – Filter voor: Juiste titel (CEO, Directeur) Locatie Branche Mate van connectie (2 e graads) Trefwoorden op beleidsthema’s (bijv. MVO, CSR) – Sla op en laat je wekelijks nieuwe mensen mailen N.B. (1): Genereer synoniemen (UK, NL, Afko’s) N.B. (2): Gebruik Boolean’s (OR, AND, “… …”) N.B. (3): Filter concurrenten uit (-zzp -”a.i.” -interim -owner- “self-employed” -contractor -freelancer etc.)
In contact komen…..
In contact komen via via Stappenplan: – Selecteer beste gezamenlijke connectie – Bel die op en herbevestig je band (wat kun je geven?) – Check de relatie met je target (belangenconflict, duurzaamheid) – Informeer naar actuele issues van je target en stem daar je aanbod op af – Informeer naar beste contact methode – Vraag de gezamenlijke connectie jullie te introduceren via mail (“Magic ”) N.B.: Liever niet via LinkedIn laten introduceren i.v.m. mogelijke mailinstellingen target en beperking aantal introducties (5)
In contact komen direct
Respect – Hoe doe je ‘t op een netwerk event / seminar / beurs Research naar de prospect / contactpersoon – Check timelines LinkedIn, Facebook en Twitter Gepersonaliseerd – Ga uit van de behoefte van je prospects Bellen is vaak beter dan mailen – Bel tussen 8.00 en 9.00, en en na – Beltrucs: foute 06-nummer, willekeurige directe lijn “Cliff hanger” in voice mail of Conversatie (gesprek) starten
In contact komen direct Contact Search String voor Google: "Bas Westland" ( OR OR telephone OR phone OR mob OR mobile OR mobiel OR cell OR "06" OR telefoon OR adres OR address OR postcode OR "zip code" OR "postal code" OR contact OR "contact details" OR contactgegevens OR "contact gegevens" OR GSM OR personalia OR "persoonlijke gegevens") adres controleren: address checker address checker Structuur van de achterhalen: (mail OR OR “ ”) AND (mail OR OR “ ”) AND
Naslagwerken LinkedIn YouTube Channel LinkedIn Learning Webinars LinkedIn Help Center LinkedIn Tips op EmploIT LinkedIn Group LinkedTips Boektip: Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken (Jan Vermeiren) - GRATIS Boektip: Hoe LinkedIn nu echt te gebruiken (Jan Vermeiren) - GRATIS
Opdrachten krijgen met Twitter
#lift
Hoe werkt het?
paulusveltman.nl
140 tekens
twittergids.nl
Je hoeft niet alles te lezen
Tweet Mention / Vermelding Retweet Direct Message / Privébericht (onzichtbaar) Typen berichten
Hashtags
Wat heb je eraan?
Hoor het als eerste
Deel iets leuks
Deel informatie
Durf te vragen
Promoot je content
Beantwoord vragen
Beveel iemand aan
Vind een opdracht
Vraag een opdracht
Zoeken voor gevorderden
47
Filter slim (HootSuite)
Contentmarketing
5 Tips voor contentmarketing 1.Laat zien hoe goed je bent door relevante inhoud te delen 2.Gratis en zonder registratie 3.Denk als uitgever 4.Begin niet bij nul 5.Gebruik social media om je bereik te vergroten
Huiswerk Maak een gefilterde zoekopdracht aan in je updates voor concrete aanvragen en sla op Idem voor updates die op opdrachten duiden bij de geboorte Ga op zoek naar een “target” binnen LinkedIn, in de 2 e lijn en laat je introduceren Ga op zoek naar een “target” binnen LinkedIn, in de 3 e lijn en benader hem of haar gepersonaliseerd voor een kennismaking Gebruik Twitter om drie voor jou relevante opdrachten te vinden