Omzet Colruyt Group 14-15 = 8.916,8 mio euro van de groepsomzet Detailhandel Groothandel & foodservice Overige activiteiten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
OPWARMING AARDE CO 2 REDUCTIE BELEID OVERHEID  Doel 50 mln ton CO 2 equivalent per jaar reduceren t.o.v  Maximaal  mln.
Risdilbeek.be Dilbeek FairTradeGemeente. risdilbeek.be Miljoenen boeren in de wereld leven in armoede. Er is een dubbele verklaring voor deze armoede:
Marketingmanagement in een Europese KMO
Feedback = een geschenk
Priva horticulture.
Fun of functie in Haarlem?
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Distributiestrategie
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Marketing presentatie
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
Achtergrond 380 kV HS-station Breukelen
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Duurzaam inkopen, intergriteit en ethiek
CSM is een internationaal bedrijf dat zich bezig houdt met ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van voedingsingrediënten en confiserie.
Living & Working Environments. Leverancier van hardware, software en brainware voor gebouwautomatisering. Marktleider in Nederland: één op de drie gebouwen.
MEELWORMEN-MUFFIN MET JAM? Wat eet de wereldbevolking in 2050?
Verduurzaming Voedselketen Wat eet de wereldbevolking in 2050? Centraal Bureau Levensmiddelenhandel Marlijn Somhorst Consument en Kwaliteit Duurzaamheid.
© de vries business consultancy, 2008
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar Bio-based retailing Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn 5 september nd of June 2004.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Marketing vandaag en morgen
Andreas Jansen maart 2010 Aan dit commerciële verhaal wordt gewerkt!
voor iedere ondernemer
Groep Colruyt en ‘participatie’
Markthal in Amersfoort
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Alex.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Businessplan Langsgetuigd Duurzaam binnenlands vervoer over het water.
 Buren  Nieuw product  Bouw  Varkenshouders  Afnemers Waar staan we nu ?
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
Duurzaamheid in de Nederlandse kledingsector. Opzet drieluik Visie Ervaringen MODINT Initiatieven 26 februari
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Commercieel beleid 2 H2 Inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
1 Duurzaam aankoopbeleid bij de Provincie Antwerpen Conferentie Duurzame aankopen, POD DO 1 december 2011 Workshop 3: slimme stappen om tot een 'duurzaam.
Detailhandel algemeen
Gedurende het schooljaar gaan jullie elk met 1 zelfgekozen case-study werken om de thema’s van de cursus toe te passen Vandaag gaan jullie: 1)een onderneming.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 5 De bedrijfskolom.
Hefbomen voor een vergroeningseconomie Mieke Vercaeren.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
‘The Young Vibes’ We love challenges…just try it!.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Fairtrade Eerlijke handel. Wat is Fairtrade? Geschiedenis Hoe werkt Fairtrade? Criteria Belangrijke thema’s Fairtrade vandaag in de wereld Verkoopkanalen.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Lokaal voedsel VVSG, Gent, 30/9/ Lokaal voedsel Trends Hoe en waar? Waarom doen landbouwers mee? Wat kunnen steden en gemeenten doen?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Distributiebeleid.
Gods Drieëenheid Wezenlijk voor Hem én ons
Groei van ‘de onderneming’ …
Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles.

De veevoederindustrie en duurzame soja
Ontvangt en verwerkt goederen
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Information & Knowledge Management System
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

Omzet Colruyt Group = 8.916,8 mio euro van de groepsomzet Detailhandel Groothandel & foodservice Overige activiteiten

Mens Leefmilieu Product Samen duurzame meerwaarde creëren door waardengedreven vakmanschap in retail

1 Samenwerking met leveranciers Guidelines “Good Practices” 2 Aanpak en actieplannen voor verduurzaming producten(groepen) Duurzaam aankoopbeleid Colruyt Group 3 methodes: Bestaande certificatie systemen Eigen methode Ketenprojecten + eigen criteria: LT relaties Locale markt

klanten producenten overheden NGO’S Kenniscentra, universiteiten retailsector foodproducten Internationale context

Beeld bananen - tevreden boeren Eerste levering 7 december 2015 Bananen uit Senegal

Bedankt