SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L.02.335.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

Maak het verschil! Wat jij doet doet er toe.
Bestuurlijke ambities ‘het nieuwe werken’ in bezuinigingstijd.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Deep Dive ABP Door: Leo Lenssen. ABP: Wat te doen? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar?
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Onderzoek doen een methodische aanpak
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
7.3: Trampolinebed of hangmat? Bespreken oplossingen armoede HC Opdracht.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Presenteren en communiceren
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
Betogende spreekbeurt
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Solliciteren: wat wil ik?
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink m. d. nl med
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Social work Week 2.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Ethiek Normatieve professionalisering Introductie van de module
Project oriëntatie op het beroep
1 Methodiek A Hafida El-Gharbaoui
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Arjen Edzes Rijksuniversiteit Groningen, Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, Economische Geografie, Postbus 800, 9700 AV Groningen 30 juni 2011 Armoedepact.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
Consumentengedrag Beslissen
Samen leren ondernemen in CKO
Keuzedeel internationalisering
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Praktijkgericht onderzoek
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Transcript van de presentatie:

SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L

Planning  Kwartaal 3  Kwartaal 4 WeekActiviteiten 2Inleiding 4Signaleren 6Gastles + keuze onderwerp 8Brainstormen over bronnen WeekActiviteiten 2Vervalt i.v.m. Hemelvaart 4Werken aan gezamenlijke opdracht en individuele opdracht 6Responsiecollege: vragen over de opdracht, mag ook per mail 8Groepspresentaties: per groep 20 minuten

SHL - Organisatie

Gezamenlijke opdracht Blz. 16  Stap 1: brainstormen over signalen en mogelijke bronnen  Stap 2: afwegen of het signaal krachtig, frequent, ernstig, specifiek genoeg is om opgemerkt te worden door sociale professionals  Stap 3: Het verband tussen het signaal en de kernwaarden van Social Work: sociale rechtvaardigheid, mensenrechten, collectieve verantwoordelijkheid en respect voor diversiteit  Stap 4:Verzamelen van overtuigende bronnen met betrekking tot het signaal en analyseren van de gevonden data  Stap 4:Wat zijn de gevolgen van het signaal en wat betekent dit voor sociale professionals?  Stap 5:Het verwerken van de gegevens in het verslag  Stap 6:Het uitwerken van het signaal in een heldere en originele presentatie.

Individuele opdracht: de eigen doelgroep blz Wat draag jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, bij aan het vergroten van sociale rechtvaardigheid. 2. Op welke wijze heb jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, te maken met mensenrechten? Draag jij bij of doe jij afbreuk aan de bescherming van mensenrechten van burgers of individuen? 3. In welk opzicht is er binnen jouw werk als professional, werkzaam in een instelling, sprake van collectieve verantwoordelijkheid? Welke vraagstukken die je in jouw werk tegenkomt zijn een zaak van collectieve verantwoordelijkheid. Motiveer je antwoord. 4. Op welke wijze kom je diversiteit tegen in jouw werk en op welke wijze geef jij als professional werkzaam binnen jouw instelling blijk van respect voor diversiteit?  Het verslag bestaat uit tenminste vier A4.  Tenslotte reflecteer je in maximaal een A4 over de wijze waarop jij een bijdrage geleverd hebt aan het eindresultaat van jouw subgroep

Deze week Week 4 Voorbereiden: bijlage 4 SHL (signaleren), reader en zoek naar informatie (artikel/tv programma/persoonlijke ervaring) over armoede en sociale uitsluiting.  Brainstormen over signalen en mogelijke bronnen  Afspraken maken en taken verdelen Gastles van Toby Witte Lector Maatschappelijke Zorg Risicojongeren over de kanteling van verzorgingsstaat naar participatiesamenleving  Een keuze maken voor het onderwerp van jullie groepsverslag