Een concreet leerverhaal om leerkrachten aan te zetten innovatief aan de slag te gaan met als doel leerlingen sterker te engageren tot zelfstandig/coöperatief.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
EDO in de lerarenopleiding
Advertisements

Reflecteren over het zorgbeleid van de school
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Leren in een ICT - context. een verhaal in beeld brengen…
‘t Schrijverke Zoetermeer
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Een gewaarborgd ict-aanbod in de school voor de toekomst.
De waarde van cultuureducatie
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
KIND EN VERKEER Een presentatie over het belang van verkeerseducatie op de basisschool en een veilige schoolomgeving.
Raalte - Heino 31 maart t/m 4 april 2008 Verwondert, vermaakt en verbindt!
Veerle Vandelacluze KATHO
21 mei 2012 benut de kansen - safety first digitale en veilige gemeente.
Kenmerk a Opkomst van de stedelijke burgerij en b de toenemende zelfstandigheid van steden Les 2: Verschillen stad en platteland.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Wijksgewijs is een online sociaal platform binnen een wijk of buurt. Gebruiksvriendelijk. Niet openbaar, maar alleen toegankelijk voor de bewoners van.
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Leren in een ICT - context Aalst 06 juni 2011 – Massemen 07 juni 2011.
Kritisch bekijken van software Niet het vele is goed…
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
Welkom.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
5. Welke concrete stappen gaan we nu zetten
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Startconferentie regionale netwerken Henk Post Directeur VO
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
STEL: In team in de klas: aan de slag met duo-stages in de lerarenopleiding! ENW-project 01/09/ /08/2014 Sprekers: Ilse Ruys (Arteveldehogeschool)
WERKEN AAN GELETTERDHEID OP DE WERKVLOER 02/07/2015.
Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Het motiveren van leerlingen in het VO
Agenda: Situering Planning en locatie bepalen Kennismaking en leervragen.
Aan de slag met de e-rally ‘Wetenschap en techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
College De Brink Voorlichtingsavond 2016 WELKOM. Programma Wat is College De Brink? Waarom College De Brink? Rondgang langs informatiestands.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Vernieuwing beroepsgerichte examenprogramma’s vmbo Meer ruimte voor kunst en cultuur? Hilversum:
Verkennende Impactanalyse Cees van Westrenen
Leer kracht Workshop over competenties van
Burgers en Stoom- machines H9.2 HET NATIONALISME.
Omgaan met verschillen tussen leerlingen. Suzanne Vlug.
Verkennende Impactanalyse Jolanda Verwegen
Masterplan muziekonderwijs Limburg. Wie is DOOR! Samenwerking tussen: Provincie Limburg: Huis voor de Kunsten Limburg Sien.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Havo 1 keuzes voor het tweede leerjaar Basisarrangement Technasium Kunst en cultuur.
Welkom bij de workshop Werken met een denkschrift
Inspiratiedag De Bib op School 5 mei 2015 Koen Vandendriessche Hannes Vanhaverbeke.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Groepssessie 1: Curriculum Aan de slag Deel 1 Enkele mogelijke oplossingen Filmfragment Nederlands 1.
 Hoe ga je op een pedagogische manier om met leerlingen die ongevraagd reageren op jouw als leerkracht tijdens een les?  Toelichting.
Sijbrand Dijkstra ICT-Informatiemanager Ambionholding.
Wat is een webquest?.
middelen – tools - werkvormen
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Inkoopcoöperatie.
Welzijnsgericht en sociaal ondernemen
THEMA 3 – LES 3 HET KLOOSTERLEVEN.
Moderne vreemde talen in het basisonderwijs
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
WOLFERT COLLEGE.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Transcript van de presentatie:

een concreet leerverhaal om leerkrachten aan te zetten innovatief aan de slag te gaan met als doel leerlingen sterker te engageren tot zelfstandig/coöperatief werk via een rijk aanbod van ICT en media-activiteiten waarbij de ‘stations’, de ‘tools’ en de ‘zones’ in één oogopslag te zien zijn een metromodel of mediascenario =

regio.ict-platform.be/BELGIE ppsx

VEILIG- HEID REGELS TRANS- PORT MILIEUKAARTEN PROVINCIES KUNST CULTUUR KENNIS REKENEN

FASE 1

FASE 2

FASE 3

FASE 4