Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op reis langs de voorzieningen
Advertisements

Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Wie zijn wij & wat doen wij? 2 e jaar studenten SCW Evenement management  Project V Samenwerking  NAC, Playing for success, Radar, The Popcorner.
Projectweek.
Les 7: het voorbereiden van een les
Proefkonijnen.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Klas B1…. PROGRAMMA Organisatie H/A 1 Praktische zaken Lesuitval Mentor & Ouders HIP uren Ouderavonden.
met studievaardigheden
ABV – SLC opdracht : Hoe stimuleren en coachen we de competentieontwikkeling bij studenten op zodanige wijze dat deze daar zelf vorm en inhoud aangeven?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Week 3 Skills DoD (Definition of done) en Burn down chart Kwartaal 3: 2014/2015.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Pedagogisch werken in de wijk
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Opvoedrelaties B Bijeenkomst 1 : Gezin.
Hafida El-Gharbaoui
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Niets is wat het lijkt.
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Bijeenkomst September 2015
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Leerlingenvervoer. Voorwoord door de wethouder Terugblik bijeenkomst 17 november 1. Uitleg over de nieuwe verordening en het doel om kinderen te stimuleren.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Valkuilen voor contactpersonen Bijeenkomst voor de schoolcontactpersonen van Fluvius op 30 maart 2010.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Welkom op de Lentiz | Dalton MAVO
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Informatieavond klas
Keuzethema: differentiatie
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Mijn visie op onderwijs
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Hoe gaan we dit terugzien in het nieuwe kindcentrum? Nog dit schooljaar: Concept posters komen op de locaties te.
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
ADL Les 1.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs

programma vandaag  Vooruitblik  Planmethode ´mijlpalen´  Afspraken Imeldaschool  Afspraken volgende week  Aan de slag

Vooruitblik  Het gaat om de volgende 3 aspecten: 1. Samenwerking binnen de projectgroep 2. Werken aan persoonlijke leerdoelen 3. Interactie docent / student  Noteer wat je (nog) mist en verwacht de komende tijd van: je groep, de docent, jezelf Nb: maak aparte notitie van 3 plus wat je verwacht van de docent. Nb: 1 e 2 aspecten uitwisselen met de projectgroep

Planmethode mijlpalen  Noteer op 1 A4 naam van jullie project  Noteer op 1 A4 het eindresultaat (wat is gerealiseerd als jullie klaar zijn?)  Hang die 2 op aan de muur – hou ruimte daar tussen  Noteer de mijlpalen tussen begin en eind. Iedere mijlpaal is een afgerond geheel – nodig om het eindresultaat te bereiken. Hang ook deze A4’s chronologisch op.  Noteer per mijlpaal welke acties ondernomen moeten worden om de mijlpaal te bereiken. Wees specifiek en nauwkeurig!  Tot slot: noteer bij iedere actie wie wat gaat doen. Wees realistisch bij het inschatten van de tijd die een activiteit kost.  Wat is het EINDPRODUCT?

Afspraken de Toermalijn  Bespreek in je projectgroep welke afspraken jullie willen maken met de Toermalijn zoals bv:  Voor observaties  Gesprek ouderconsulent (eventueel)  Gesprekken ouders  Gesprekken kinderen  Inzien van materialen

Afspraken komende periode  Jullie gaan de komende 2 weken zelfstandig aan de slag  In week 2.1 zien we elkaar  Afspraken over materiaal en activiteiten die dan gerealiseerd zijn

Aan de slag  Consult op verzoek