(Ped)agogiek Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Advertisements

Werken met onbewuste delen
Met stage wil ik vooral veel ervaring in verschillende gebieden opbouwen, zodat ik later precies weet wat ik later zou willen doen en veel nieuwe vaardigheden.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Onderwijskunde Presentatie 10 december 2007
Opvoedingsproblemen Opvoedingsonzekerheid Opvoedingsspanning
Goed zO! Een observatiesysteem voor baby’s en peuters met het oog op doorstroming van informatie naar het kleuteronderwijs.
‘Het talent bestaat niet.
Links Rechts mensen zijn sociaal en hebben veel voor anderen over mensen zijn vooral gericht op hun eigen belang slecht gedrag komt door de.
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
De pedagogische civil society en het CJG.  Sociale omgeving = belangrijk voor advies over opvoeden  Minder mogelijk door: - Maatschappelijke ontwikkeling.
Open de wereld themadag FODOK en JC

‘NLP Vervolgcursus Je ongekende vermogens nog beter ontwikkelen’
Kaarten op tafel.
Wat moeten jullie kennen?
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie Geen tucht en discipline, maar oudertraining en therapie Door Leonieke Boendermaker en Deniz Ince.
Opvoeding en pedagogiek
Dorien `t Hart - Blagojevic Med.hro.nl/hardo Inleiding in de (ped)agogiek Werkcollege 2.
Studie Loopbaan Coaching
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
Opvoeden.
Kwaliteit van de hulpverlening
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Opvoeding en pedagogiek
Eline Bouwman http//:med.hro.nl/ginka/
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
(Ped)agogiek Werkcollege 4
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
(Ped)agogiek Werkcollege 5
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
De quiz Gemaakt door: Lotte, Kavitha, Rachida en Jacqueline.
Proefstuderen Pedagogiek hr: Over opvoeden gesproken
School en samenleving Week 5 Het algemeen belang als opvoedingsdoel.
Week 3 Casus oefenen Docent: Madeleine Meurs Opvoedrelaties onder spanning B.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Kind en omgeving Het individu in de context
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Stromingen in de psychologie Werkcollege 3
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 5
1 (Ped)agogiek Hoorcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Levenslooppsychologie werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Inleiding in de pedagogiek Hoorcollege 5
Stromingen in de psychologie Werkcollege 1
(Ped)agogiek Hoorcollege 7
OPVOEDING EN DIVERSITEIT Burggraaf hfdst 1 Opvoeding gaat niet altijd vanzelf Factoren in de samenleving, die de opvoeding beinvloeden: Bewuste keuze voor.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Plancyclus, les 2 Actualiteit
(Ped)agogiek Hoorcollege 8
(Ped)agogiek werkcollege 2 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Inleiding in de (ped)agogiek Hoorcollege 4
Inleiding in de pedagogiek Hoorcollege 6
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 4
(Ped)agogiek Werkcollege 5 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Eldering hfdst. 3.3 Het cultureel ecologisch raamwerk
Levenslooppsychologie Werkcollege 1 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Wat is een goede onderzoeksvraag?
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 5 Onderdeel : CULTUUR
Verbindend communiceren met ouders
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
Pedagogiek als beroep.
Psychologie Conditioneren
Loopbaan en burgerschap les 3
Transcript van de presentatie:

(Ped)agogiek Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije

Programma vandaag Vragen hoorcollege Mc vragen Verwerkingsopdrachten

Oefenen! Wat weet je nog van het hoorcollege???

Vraag 1 Welke pedagogische stroming legt nadruk op de belevingswereld van het kind zelf en de interactie tussen kind en volwassene in de opvoedingsrelatie? A. De geesteswetenschappelijke stroming B. De empirisch-analytische stroming C. De kritisch-emancipatorische stroming D. De ecologische pedagogiek

Vraag 2 Het gebruik van muzische middelen wordt binnen de hulpverlening vaak ingezet als hulpmiddel bij therapie. Bij welke stroming hoort het gebruik van muzische middelen? A. De geesteswetenschappelijke stroming B. De empirisch-analytische stroming C. De kritisch-emancipatorische stroming D. De ecologische pedagogiek

Vraag 3 Het uitgangspunt: kinderen zo opvoeden dat zij zich emanciperen en leren zelf hun situatie te onderzoeken en (mede) te bepalen hoort bij de ….. stroming? Welk woord hoort er op de stippellijn te staan? A. Geesteswetenschappelijke B. Empirisch-analytische C. Kritisch-emancipatorische D. Ecologische pedagogische

Vraag 4 Stel: Je wilt weten of kinderen die niet ontbijten later op de dag meer ongezonde snacks eten. Je voert een experiment uit in een schoolklas; 15 kinderen krijgen een ontbijt en 15 niet. Later op de dag meet je hoeveel snacks beide groepen Hebben gegeten. Op basis hiervan trek je een conclusie Binnen welke stroming past dit? A. De geesteswetenschappelijke stroming B. De empirisch-analytische stroming C. De kritisch-emancipatorische stroming D. De ecologische pedagogiek

Vraag 5 Welke stroming is vooral gericht op de rol van de omgeving van een kind en dynamische processen rondom kinderen en hun opvoeders? A. De geesteswetenschappelijke stroming B. De empirisch-analytische stroming C. De kritisch-emancipatorische stroming D. De ecologische pedagogiek

Vraag 6 De vader van Marieke heeft een slechte beoordeling gekregen van zijn baas. Hierdoor is hij in een slechte bui en wordt om het geringste boos op Marieke. Dit is een voorbeeld van invloed vanuit het: A. Microsysteem B. Mesosysteem C. Exosysteem D. Macrosysteem

Vraag 7 Het stimuleren van kinderen tot het ontwikkelen van een eigen identiteit is een: a. Opvoedingsvoorwaarde b. Opvoedingsmiddel c. Opvoedingsdoel d. Opvoedingskenmerk

Vraag 8 De opvoedingsrelatie is een voorbeeld van een: a. Opvoedingsvoorwaarde b. Opvoedingsmiddel c. Opvoedingsdoel d. Opvoedingskenmerk

Vraag 9 Straffen is een voorbeeld van een: a. Opvoedingsvoorwaarde b. Opvoedingsmiddel c. Opvoedingsdoel d. Opvoedingskenmerk

Welke afbeeldingen horen bij welke stroming? De geesteswetenschappelijke stroming De empirisch-analytische stroming De kritisch-emancipatorische stroming De ecologische pedagogiek

Aflevering Puberruil In groepen van 4 Werk het micro-, meso-, exo- en macroniveau van Neeltje of Glorian uit. ncrv.nl/puberruil/seizoenen/2011xtra/

een-pak-slaag-in-zambia Wat zijn de opvoedingsdoelen Voorwaarden Middelen?

Opvoedingsspel In subgroepen van 5 Spreid de kaarten uit over de tafel Elke student kiest 4 gebeurtenissen uit: 2 waarvan je vindt dat je opvoeders er goed mee zijn omgegaan en 2 waarvan je vindt dat ze er niet goed mee zijn omgegaan Per situatie de volgende vragen beantwoorden – Welke opvoedingsdoelen hebben jouw opvoeders in deze situatie geprobeerd te bereiken? – Denk je dat er sprake was van intentioneel handelen? – Zijn er opvoedingsmiddelen ingezet? Zo ja, welke? – Wat is of was het effect op jou?