BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Adwords RemarketingAdwords Remarketing
Over consumenten, gedrag en marketing
ASCC clubmiddag 19 maart 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cookies.
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Presentatie nieuwe media
Facebook Zie de kansen!.
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Marketing Werkgroep 6.
Strategie en Indelingsprincipes
concept en indelingsprincipe
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
Digital in een recessie: slimme strategieën in moeilijke tijden 20 januari 2009
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Van werk naar werk trajecten
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
In vogelvlucht het wedstrijdformulier
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Online marketing Expert (in een week)
Subsidie individueel vervoer:
Nationale DenkTank 2014 De DataWijzer In één oogopslag zien wat apps en websites met je data doen.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Iedereen gebruikt social media.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.
Ongevraagde post Voorkom ongevraagde post met een zogeheten ‘Nee, Nee’ sticker Via zijn alle denkbare ‘Nee, Nee’ stickers te bestellen.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
Ontwerpen & ontwikkelen
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Facebook. Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar.
De Bouwplaats-ID, een goed idee?
Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair.
Zaken die ervoor zorgen dat je kosten maakt tijdens ontwikkeling van mobiele apps.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
 Zoekmachine marketing  Zoekmachine optimalisatie  Affiliate marketing  marketing  Mobile marketing  Display advertising  Real targeting.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
Les 3 Affiliate Marketing
Affiliate Marketing Vince Vince en Robin.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Les Pointeurs en facebook
Digitaal wedstrijd formulier
DMK – lesweek 10: Privacy.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
RIO Registratie Instellingen en Opleidingen.
Big Data.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7

INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies TriGlobal - Privacy bezwaren - Behavioral targeting & marketing automation

DEFINITIE BEHAVIORAL TARGETING. 1) Registreren van gedrag → websites die gebruiker bezoekt of zoekwoorden die hij/zij gebruikt. 2) Inhoud website aanpassen aan het individu → Ads & Banners

VOORBEELD BEHAVIORAL TARGETING. 1) Je bezoekt een website over horloges 2) Je sluit de pagina en gaat naar Facebook 3) Op Facebook krijg je advertenties van horloges te zien

RETARGETING. - Eén van de meest gebruikte vormen van behavioral targeting Opgesplitst in: - Onsite behavioral targeting → Informatie van één website - Network behavioral targeting → Informatie van meerdere websites - Kan een goed middel zijn, indien op het juiste moment ingezet - Maar: Steeds meer mensen ervaren het als spam of als vervelend - Daarom: Juiste frequentie instellen

3 AANGRENZENDE ONDERWERPEN. 1) Remarketing:

2) Affiliate marketing:

3) Interest based advertising:

ADVIES - Wat doet TriGlobal? - Er is zelf al geëxperimenteerd met remarketing: bleek niet rendabel ↓ TriGlobal richtte zich op de gebruikers die ergens gedurende het offerte-formulier waren uitgestapt. - Niet rendabel omdat: Wanneer iemand bij de laatste stap van het formulier besluit weg te gaan, komt dit hoogst waarschijnlijk doordat hij/zij zijn/haar gegevens niet wilt invullen. Wanneer diegene opnieuw op de site komt, zal deze niet ineens van mening veranderen.

ADVIES - Echter: In onze ogen zijn er wel veel kansen betreffende remarketing gericht aan extra services/derde partijen. - TriGlobal verkoopt naast verhuisleads ook leads die na het invullen van het offerte-formulier hebben aangegeven dat zij geïnteresseerd zijn in een nieuwe verzekering, wisselkantoren, etc. - Dus: Gebruikers die het hele formulier hebben ingevuld maar (nog) niet aangegeven hebben geïnteresseerd te zijn in extra services, targeten om een upsell te doen.

ADVIES Mogelijkheden liggen bij affiliate marketing: Affiliate networks → Grote, internationale partijen die je in contact brengen met verschillende bedrijven die aansluiten bij jouw productcategorie. Conclusie: Spits de remarketing toe op de customer journey die gebruikers van TriGlobal doormaken tijdens het verhuisproces. Blijf zo lang mogelijk in contact met deze gebruikers en biedt ze gedurende de hele customer journey diensten aan van derde partijen, die uitgezocht worden door affiliate networks.

PRIVACY BEZWAREN. 1)Men is niet op de hoogte van mogelijke behavioral targeting en wilt zien waar de informatie voor wordt gebruikt. ↓ Voorkomen door privacy policies & cookies 2)Niet voldoende beschermen van persoonlijke informatie ↓ - Data niet langer gebruiken dan nodig wordt geacht - Groene security slotje toevoegen op de website

PRIVACY BEZWAREN. 3) Je mag via marketing niet zomaar alles verkopen of aanbieden ↓ Goedkeuring vragen op je website. 4) Spam ↓ Advertentie te vaak vertoond in display network, kan aangegeven worden als spam. Voorkomen door frequency caps.

MARKETING AUTOMATION. - Verzameling van info die op termijn wordt toegepast. - Voorbeeld: bol.com verzamelt over een periode van een maand data over jouw zoekgedrag. Vervolgens ontvang jij een mail waarin nieuwe producten worden aangeboden die aansluiten bij jouw zoektermen.