LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorschool voor iedereen
Advertisements

Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
PREVENTIEF WERKEN met KOPP en KOAP
W ELKE PROFESSIONAL EN WELKE COMPETENTIES HEEFT DE KINDEROPVANG NODIG ? Jan Peeters.
Tim Versluijs Leerdoelen.
09 september 2013 Welkom Oudervoorlichting. “help, mijn kind moet kiezen” 1.Generaties 2.Puberbrein 3.Uw rol als ouder 4.Tips voor u 5.Uw vragen.
Invoering CJG gemeente Son en Breugel
Meertalig opvoeden Elke Burkhardt.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Wat gaan we leren in groep 5
Onderzoeksfase in het CLB
Kinderopvangzoeker 5 juli Voor ouders is opvang zoeken eenvoudiger Voor voorzieningen en lokaal loket zijn de vragen beter zichtbaar Voor het beleid.
Symposium 12 mei 2011 Workshop: ‘Sociaal dossier en handelingsplan in residentieel werken met gezinnen’ door Carlo Theuwen en Lien Van Hoof.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Presentatie startbijeenkomst
De pedagogische civil society en het CJG.  Sociale omgeving = belangrijk voor advies over opvoeden  Minder mogelijk door: - Maatschappelijke ontwikkeling.
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Return to Sender.
Ouderbijeenkomst Positief opvoeden
Een man belt aan bij een jonge vrouw, die drie luidruchtige kinderen om zich heen heeft. De man zegt: "Ik doe een onderzoek naar het gebruik van vaseline.
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
Ouderbetrokkenheid.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
Studie Loopbaan Coaching
Wegwijs in Cijfers Daniëlle Kramer Epidemioloog Resi Mangunkusumo Adviseur Publieke Gezondheid GGD Kennemerland Deelsessie 2 Opvoedingsondersteuning.
PRL les 2.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Wegwijs in Cijfers Saskia Mérelle Epidemioloog Wietske Hoekstra Adviseur Publieke Gezondheid GGD Kennemerland Deelsessie 1 Beweging en Voeding Deelsessie.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Eline Bouwman http//:med.hro.nl/ginka/
Pemprl.
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
Competentiegebied 3: Voorwaarden scheppen voor opvoeding & ontwikkeling. GEMAAKT DOOR: AYSUN, ANNA EN TESSA.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Proefstuderen Pedagogiek hr: Over opvoeden gesproken
Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
Kind en omgeving Het individu in de context
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
OPVOEDING EN DIVERSITEIT Burggraaf hfdst 1 Opvoeding gaat niet altijd vanzelf Factoren in de samenleving, die de opvoeding beinvloeden: Bewuste keuze voor.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
KERNTAAK 1.1 NIVEAU 1 ABC ROBINETTE, DINOTRA, WENDY, RANOE EN CEONA.
CHRONISCHE ZIEKTE EN LICHAMELIJKE HANDICAP. INHOUDSTAFEL Inleiding Inleiding Chronische ziekte en handicaps Chronische ziekte en handicaps Psychosociale.
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Presentatie startbijeenkomst
Workshop – VRAAK Dorinda Oortwijn Demi vd Wildenberg Inge Diepenveen Cheniva le Couvreur.
SMART-leerdoelen. Competentiegebied 1: Ik wil na zes weken de zes VVE methodieken kunnen toepassen bij het opvoeden van jonge kinderen. S: het kennen.
1.Snelle veranderingen in de zorg vereisen continu leren.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Leesplezier voor jonge kinderen (0-4 jaar). 2 Waarom is voorlezen zo belangrijk?
Unitonderwijs en continurooster
Dorcas: In actie voor de allerarmsten
VSMW Mustapha Igozoul (Servicepunt SMW) 29 september 2017
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
> Een veel belovend model voor opvoedondersteuning
Transcript van de presentatie:

LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA

COMPETENTIEGEBIED 1: ONTWIKKELING VAN HET KIND STIMULEREN. NA KWARTAAL 2 HEB IK DE KENNIS VAN DE ONTWIKKELINGSPSYCHOLOGIE VAN JONGE KINDEREN VAN 0 TOT 4 JAAR.

COMPETENTIEGEBIED 2: (MEDE) OPVOEDERS ONDERSTEUNEN BIJ OPVOEDING EN ONTWIKKELING. OVER 16 WEKEN KAN IK OUDERS VAN KINDEREN VAN MIJN PRAKTIJKPLEK INFORMEREN OVER DE ONTWIKKELINGSPROBLEMEN VAN EEN KIND EN ADVISEER HEN OVER DE TE NEMEN STAPPEN.

COMPETENTIEGEBIED 3: VOORWAARDEN SCHEPPEN VOOR OPVOEDING EN ONTWIKKELING. IK KEN BINNEN 4 WEKEN DE BESTAANDE OBSERVATIEMETHODEN DIE GEBRUIKT WORDEN BIJ VVE-PROGRAMMA’S EN KAN NA 6 WEKEN EEN OBSERVATIEMETHODE HANTEREN VOOR HET MONITOREN EN ANALYSEREN VAN DE ONTWIKKELING VAN KINDEREN (0-4 JAAR).

COMPETENTIEGEBIED 4: ORGANISATORISCHE EN BEDRIJFSMATIGE TAKEN. NA KWARTAAL 4 KAN IK GESPREKKEN VOEREN MET EXTERNE PARTIJEN.

COMPETENTIEGEBIED 5: PROFESSIONALISERINGSTAKEN AAN HET EINDE VAN KWARTAAL 1 KAN IK FEEDBACK VERZAMELEN VAN ANDERE COLLEGA’S/STUDENTEN OP MIJN EIGEN FUNCTIONEREN.