Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe kunnen we elkaar versterken?
Advertisements

Risicomanagement en Sociale Technologie
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Teamleren, hoe werkt dat?
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Ervaringen Werkplein Enschede stekker 4
Waar knelt het schoentje?
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Achterbancommunicatie2.0
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
27 januari 2011.
Communicatie BBL-draagvlakdag 5 oktober Wat is communicatie?
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
Zorg nieuwe stijl.
E health binnen Ingrid van Vuuren en Petra Tamis december 2013.
Een theoretische verkenning
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Workshop ondersteunen eigen regie van de patiënt: Jeroen Havers Angela de Rooij 4 december 2014.
De nieuwe zorg Het nieuwe werken Het nieuwe leren
Organisatieveranderingen in de langdurige zorg en de consequenties voor de rol van de or.
Social media presentatie
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Administratieve lasten (AL) 19 mei Opzet 1. Introductie 2. AL en kwaliteit 3. VWS Actieplan AL 4. Programma Verspilling 5. AL en de Uitwisseling.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Door Daphne Stage: 321 Media Eindpresentatie. Inhoudsopgave 321 Media Mijn ervaring Uitvoering Kerntaak 3.1 Uitvoering Kerntaak 3.2 Uitvoering Kerntaak.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte introductie Themacoördinator Dialoog met vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
Mantelzorg voor Beginners is een online platform met zoekmachine voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met het organiseren van zorg en hulp.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Landelijk Platform GGz Digitale Zorg vanuit gebruikersperspectief Ambassadeurs Digitale Zorg & Marieke Haitsma (Landelijk Platform GGz)
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
6 jaar web 2.0 zorg | welzijn bert mulder | lector informatie, technologie en samenleving | haagse hogeschool.
Tijdsindeling – Start, de inleider – Sensire – Trias Jeugdhulp – Vragen en stellingen – Afronding.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Project Interculturele Palliatieve Zorg
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Projectvoorstelling ….
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Samenwerken en communicatie
Opgaven in het sociale domein
<Geef de titel van het probleem op>
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Transcript van de presentatie:

Informatievaardigheden Lien Devos

Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers Shared care Zorg online

Achtergrondinfo social media Verzamelnaam online platformen waarbij gebruikers zelf inhoud verzorgen Wordt belangrijker Biedt mooie oplossingen: effeciënter en makkelijk organiseren Als zorg- en welzijnsorganisaties meegaan  kloof tussen hulpverlening en SL verkleinen 8 op 10 Nederlanders op social media

Geen hype Geen hype want kan niet meer genegeerd worden Niet meer uit door zonder smartphone Technologie sneller dan ooit ontwikkelt Info overal gedeeld en beschikbaar gemaakt Democratisering info: openheid, verbinding, samenwerking en kennisdeling

Nieuwe manier communiceren Info via Google of andere zoekmachine  Doelgroep is online  Mensen wisselen ervaringen uit  Mensen zoeken info online  Doelgroep verwacht toegankelijkheid  Weten wat er speelt  Mensen verenigen zich online  Effeciënter werken  Digitale maatschappij

Cliënt in controle Willen meer inspraak, anders naar andere arts Is mondiger Wil meer regie: minder zorg vergoed  op internet kijken naar mogelijkheden en behandeleningsmethoden Wil beste zorg die er te vinden is

Meer regie bij medewerkers Zorg: complex en onbetaalbaar & cliënt is mondiger en veeleisender Zorg op goedkopere en klantgerichtere manier zonder afbreuk kwaliteit Ambulante zorg i.p.v. intramurale zorg Traditionele wijze organiseren: duur  zorgorganisaties bewust omgaan met kosten Meer organisaties werken met zelfsturende teams

Shared care Ketenpartners werken samen in belang van behoefte cliënt Mogen meebeslissen over zorgbehandeling Vraagt om: -Open, contstructieve houding -Open manier van communiceren Belang van goede service Goede behandeling is basis cliënttevredenheid

Zorg online Verwachting cliënt deel zorg online Makkelijk om afspraak te plannen of vraag te stellen Maar is niet oplossing alle knelpunten  Bieden mogelijkheiden om problemen op te lossen

BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT! Informatievaardigheden - Lien Devos