Www.andrebaars.com. Als kind “Ja!” “Ja!” Als puber op de middelbare school “Ja?” Als student op Hbo of Universiteit www.andrebaars.com.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
over het Vaderhart van God.
Advertisements

Brein en dyslexie Anneke Smits
KM QUEST: een kennismanagement simulatie leerprogramma
Definitiestudie.
Vapro -D Month Year Givaudan.
Onderdeel van HOW-fase
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen.
De Opleidingscentrale
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Hfdst 1 blz Opdracht Wat is leren?.
Een afgesloten fase… in Brieks leven ?. I.Geboorte.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
College 6 AI romantische computers fuzzy logic. Dit werkcollege Feedback en checklist essays Uitvoeren meta-analyse opdracht 2 (45 minuten) Per persoon.
Medmec04 les 5 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
De avonturen van Kapitein Onderbroek
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
VRB Kennis in ICT 1 Kennis in ICT Richard Benjamins SWI Universiteit van Amsterdam.
HRL - Tb Department | 02/10/2013 | © Robert Bosch GmbH / Bosch Transmission Technology B.V All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation,
Bedrijfbezoek.
Groep 7/8 is op werkweek gegaan. Ze vonden het heel leuk. Het was in oesterwijk. En ze gingen ook naar kamp Vucht. Ze vonden het leuk maar niet leuk dat.
Halfslachtigheid als grootste bedreiging Arnoud W.A. Boot Universiteit van Amsterdam Amsterdam, 6 november 2009 Amsterdam, 6 november 2009 Arnoud W.A.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Pilot Kies Actief Studiekeuzecentrum
PROJECT KEUZEPROCESSEN
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
‘Darfur is dying’‘Darfur is dying’ Serious game. Wat is een serious game?Wat is een serious game?  Niet alleen voor vermaak  Vaak communiceren en onderwijzen.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Wat ik wil…..
Lesstof over seksueel misbruik
De glimlach van een kind
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Wat staat er achter de blokjes? Vlgnd. dia Instructie: 1.De maker plaatst foto’s achter de blokken van elke dia. Om te spelen: 1.Bedenk (eenvoudige)
Eerstejaarsproblemen
I wanna be the very goed. No wang snee wang
Juf Lisette en juf Senaiga We vonden het hartstikke leuk dat jullie hier waren We zullen meester Kees en meester Henri Jullie kant op sturen.
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
2.1.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Bouw de hoogste toren Door Stef en Feline. inhoud Hoe hebben wij het gebouwd Wat vonden wij leuk hier aan Wat vonden wij hier moeilijk aan Wat voor materialen.
Echt in contact treden met de student André Baars, Onderwijspsycholoog (
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (94% in 2014) Goed:94% (94% in 2014) Matig:5% ( 5% in 2014) Matig:5% ( 5% in 2014) Slecht:1%
Dit ben ik Deze prestatie gaat over Lucas. Als je niet oplet dan gebeurd er iets wat niet leuk is.
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
Week 3: Jeugdcriminaliteit Docent: Irina Nojoredjo Opvoedrelaties onder spanning A.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 11. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Wat vonden jullie ervan?
Mieke Sander Hilberink & Mieke Cardol Lectoraat Disability Studies; diversiteit in participatie Kenniscentrum Zorginnovatie | Hogeschool Rotterdam.
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 9. Terugblik  Wat vonden jullie van het FabLab?  Alles gelukt met het voorbereiden van de pitch?
Broederschool Roeselare
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Klik hier om een titel te maken
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Het 24 spel.
Gaming Console Gip.
MAKING A BAND.
Thinking like an economist
Duaal DuPont/ Genencor Brugge
De basisschool in de samenleving van NU!
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

Als kind “Ja!” “Ja!” Als puber op de middelbare school “Ja?” Als student op Hbo of Universiteit

“Vroeger vond ik het hartstikke leuk om te schrijven maar nu heb ik de grootste moeite met papers en essays. Nu gaat het er om. Ik moet iets laten zien!” Citaat student

Speelsheid is:  - Grillig - Plagerig - Ondeugend - Ongedwongen - Gemakkelijk - Luchthartig

Wanneer er geen ander doel is dan het spel zelf. Doelen van menselijk handelen (Aristoteles): 1. Theoria = voor kennis en waarheid 2. Poiesis = voor productie 3. Praxis = voor de actie zelf

Poiesis: “Het doel heiligt de middelen” Praxis: “It’s not whether you win or lose but how you play the game.”

Einddoelen (termen of producten) zijn geen leerdoelen. Elke actie (organisatorisch of inhoudelijk) binnen een leertraject is onderdeel van dat traject.

André Baars, Onderwijspsycholoog (