SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L.02.335.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het gebruik van rijke casussen uit de praktijk van management
Advertisements

Media en creativiteit module 8 Engagement
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
Betogende spreekbeurt
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Competenties SLC week 3 DSR1.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Solliciteren: wat wil ik?
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Social work Week 2.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Ethiek Normatieve professionalisering Introductie van de module
Onderzoeksvaardigheden 3
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 1 med.hr.nl/gharh.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 1 Introductie op de module.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Studieloopbaancoaching
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Het onderzoeksverslag
Toelichting Masterproef
Keuzedeel internationalisering
Ethiek in de branche social work
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Onderzoek doen met de Grow –app NIBI
Transcript van de presentatie:

SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L

Planning  Kwartaal 3  Kwartaal 4 WeekActiviteiten 2Inleiding 4Signaleren 6Gastles + keuze onderwerp 8Brainstormen over bronnen en literatuuronderzoek WeekActiviteiten 2Vervalt i.v.m. Hemelvaart 4Werken aan gezamenlijke opdracht en individuele opdracht 6Responsiecollege: vragen over de opdracht, mag ook per mail 8Groepspresentaties: per groep 20 minuten

Deze week Week 8  Het gebruik van bronnen en literatuuronderzoek Gastles van Toby Witte  Armoede en sociale uitsluiting Signaleren  Een keuze maken voor het onderwerp van jullie groepsverslag  Signaleren volgens de 4 x W + H methode (bijlage 4 SHL)

Signalen van Armoede en Sociale uitsluiting  Tweedejaars studenten die niet mee kunnen op studiereis  Pleegdochter geeft kleedgeld aan zusjes  Straatnieuwsverkoper wordt genegeerd ...

Signaleren (4 x W + H)  Wat is het signaal?  Wie is er bij het signaal betrokken?  Wanneer is het signaal begonnen?  Waar speelt het signaal?  Hoe is het signaal ontstaan?  Is er een relevante analyse te maken over dit signaal?  Verdiepen in literatuur  Gebruik hierbij de kernwaarden van Social Work

Social Work  Sociale rechtvaardigheid  Mensenrechtenlinklink  Kinderrechten linklink  Collectieve verantwoordelijkheid  Respect voor diversiteit

SHL - Organisatie

Gezamenlijke opdracht Blz. 16  Stap 1: brainstormen over signalen en mogelijke bronnen  Stap 2: afwegen of het signaal krachtig, frequent, ernstig, specifiek genoeg is om opgemerkt te worden door sociale professionals  Stap 3: Het verband tussen het signaal en de kernwaarden van Social Work: sociale rechtvaardigheid, mensenrechten, collectieve verantwoordelijkheid en respect voor diversiteit  Stap 4:Verzamelen van overtuigende bronnen met betrekking tot het signaal en analyseren van de gevonden data  Stap 4:Wat zijn de gevolgen van het signaal en wat betekent dit voor sociale professionals?  Stap 5:Het verwerken van de gegevens in het verslag  Stap 6:Het uitwerken van het signaal in een heldere en originele presentatie.

Individuele opdracht: de eigen doelgroep blz Wat draag jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, bij aan het vergroten van sociale rechtvaardigheid. 2. Op welke wijze heb jij als professional, werkzaam binnen jouw eigen instelling, te maken met mensenrechten? Draag jij bij of doe jij afbreuk aan de bescherming van mensenrechten van burgers of individuen? 3. In welk opzicht is er binnen jouw werk als professional, werkzaam in een instelling, sprake van collectieve verantwoordelijkheid? Welke vraagstukken die je in jouw werk tegenkomt zijn een zaak van collectieve verantwoordelijkheid. Motiveer je antwoord. 4. Op welke wijze kom je diversiteit tegen in jouw werk en op welke wijze geef jij als professional werkzaam binnen jouw instelling blijk van respect voor diversiteit?  Het verslag bestaat uit tenminste vier A4.  Tenslotte reflecteer je in maximaal een A4 over de wijze waarop jij een bijdrage geleverd hebt aan het eindresultaat van jouw subgroep