Digitalisering van kranten en magazines Tjitske de Jong.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wereldburgerschap Zaakvakonderwijs in (inter) actie?!
Advertisements

Marketing voor ZZP-ers
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Wat is een Groene Kerk? Werk maken van duurzaamheid en zorg voor de schepping. Beloven om elk jaar een nieuwe ‘groene’ stap zetten. Ervaringen delen en.
Lifestyle-bladen voor de vrouw
T.R.O. doelstelling Doelstelling ?.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Moderne Media Marketing, verkoop, distributie Sessie 7.
“Zonder taal geen verhaal” .
De tijd van de wereldoorlogen
Het verleden en de toekomst van muziek.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Levensvragen Over geluk…..
Het zoeken en vinden van trends
Beste verkochte boek aller tijden?
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
De impact van nieuwe & social media
Hoe kan het jou veranderen?
Groep5: CHImazon Christof Derwael, Birgen Geelen, Jasper Boncquet, Jelle Ghys en testpersonen.
Ik consumeer, dus ik besta Propedeuse 08/09 Cultuur & Media College 4.
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Godsdienst.
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
Digitalisering Digitale duurzaamheid Hans Jansen 11 december 2008.
De veranderende rol van de uitgever Leo van der Wees Recht.nl / RechtenOnline.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Media en de massa.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Gefelicitaart.nl.
Ster van Succes.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Onderwijs met Rap: Hip-Hop Headlines. ‘We starten de Week in Rap september vorig jaar te helpen studenten krijgen aangesloten op actuele gebeurtenissen’
Komt een jonge klant aan de balie….. Bijeenkomst Economie docenten Malmberg Uitgeverijen Emile Kouwenhoven SNS REAAL.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development – 25/1/2016 UNESCO en/in het digitale tijdperk.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Leerlingen en social media
Mediagedrag van Millennials
Bits & Bytes Magazine Media.
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Kluwer The end of Publishing
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Consumenten-gedrag Online consument
Mediapluralisme leidt tot diversiteit aan informatie
Transcript van de presentatie:

Digitalisering van kranten en magazines Tjitske de Jong

Wie leest er de papieren uitgave van kranten en/of magazines?

Waarom lees je dit op papier?

Veelgenoemde voordelen Onderzoek onder 100 studenten op verschillende faculteiten en hogescholen in Nederland. Iets in handen Leest gemakkelijker Geen afleiding Gewenning Ontspannender

“De papieren uitgave van nieuws en stories zal niet verdwijnen met de ontwikkelingen in het digitale tijdperk.” Startpunt Seminar Tjitske de Jong.

Wat betekent het digitale tijdperk voor het voortbestaan van kranten en magazines?

Probleem Het digitale tijdperk Bedreigingen Positionering van uitgevers Waarde van papier Waarom de papieren krant toch blijft

Probleem NOM Printmonitor 2014

Probleem

Het digitale tijdperk “Sinds de jaren zeventig is de technologie zo snel veranderd dat dit ook zijn invloed heeft op de maatschappij en de economie.” Paul Krugman- The Big Meh. Nobelprijswinnaar economische zaken. Paul Hudson – The Dawning of the Digital Age. 2015

Het digitale tijdperk Eigen identiteit Entertainment Vrijheid van informatie Helpen, controleren en enthousiasmeren. E. Schmidt & J. Cohen- The New Digital Age

Bedreigingen “Bedrijven worden uitgedaagd hun producten relevant te houden. Veranderen is normaal en noodzakelijk in het digitale tijdperk.“ Paul Hudson- The Dawning of the Digital Age. CEO Intersperience.

Bedreigingen “Steeds vaker de vraag hoe betrouwbaar een medium is. Kritische jeugd zet vraagtekens bij alle mediavormen.“ E. Schmidt & J. Cohen- The New Digital Age

2014 Waarom?

Bedreigingen Ontbrekende online strategie Verdienmodellen. Do Newspapers Need Paywalls to Survive in the Digital Age? WNPR News

Positionering van uitgevers “De massa bestaat niet meer, het wordt steeds belangrijker om je doelgroep te kennen.” Han-Menno Depeweg, uitgever NRC Digitaal

Positionering van uitgevers “Het vangen van tijd en aandacht van een mediagebruiker zal steeds lastiger worden. Alles moet steeds persoonlijker en beter.” Annemarie Plas namens Peter de Monnink, CEO Sanoma Uitgevers.

Waarde van papier Andere verwachtingen Oude en nieuwe media samen H. Jenkins- Convergence Culture 2006

Waarde van papier “Lezen op papier is makkelijker en spreekt meer tot de emoties.” A. Christensen, wetenschappelijk journalist bij ScienceNordic. 2013

“Nieuws wordt het meest digitaal gelezen, omdat dit actueler en sneller scannen is. Toch leest 55% van de HBO studenten liever papier dan digitaal.” Waarom de papieren krant blijft Onderzoek onder 100 studenten op verschillende faculteiten en hogescholen in Nederland.

Meer weten?