Strategisch Plan 2014-2017 Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
 TV media voor de kerken: een meerwaarde? Gouke v.d. Meulen  Wat is nu (technisch) mogelijk Wim van Dijk  Praktijk voorbeelden in de regio  Praktijk.
Advertisements

QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Hoe ontstond dit initiatief ?
Samen kunnen we meer … Partindag 2013 Workshop beleidsplan schrijven Lucy Engelen, Partin.
STRATEGISCHE PLANNING
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Marco Oving Projectleider
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
presentatie sectorplan justitiescholen
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Instellingssubsidies: basisactiviteiten kerntaken
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Organisatieontwikkeling NPO (1)
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Informatiebijeenkomst >Datum>. Programma 1. Korte toelichting op het instrument BIZ 2. Het opstarten van een BIZ 3. Ondersteuning 4. Vragen.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Workshop Fondsen werven
moderniseren van het curriculum.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Crowdfunding en subsidies
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
WELKOM! Maandag 10 november 2014 DZOH op weg naar 2020!
Stichting Leergeld Zoetermeer Kennismakingsbijeenkomst CvA bij Kamer van Koophandel Dinsdag 12 juni 2007.
SWOT speerpunten € € Sterktes Zwaktes Kansen Bedreigingen
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
Stichting Leergeld Zoetermeer Presentatie bij SRK Rechtsbijstand Vrijdag 20 april 2007.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
HTV Ten Woude Toekomstplan September 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
50.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Centrummanagement in Leudal? Onze ervaringen in Panningen! 17 november 2014 Ger de Vlieger Jan Bouten.
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
“Toekomst van adviesraden” Dieter Van de Putte | dewakkereburger.be 1.
Erve Kampboer Dorpshuis krabbelt op. Geschiedenis Problematiek Interventie traject Acties Resultaten en Ontwikkelingen Toekomst.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
30 november 2009 L.A.C. “Frisia 1883” Ledenvergadering LAC ‘Frisia 1883’ Maandag 30 juni 2014.
1 NOV najaarscongres Beleid Anna Fonds I NOREF Hubert Friederich Inleiding wetenschappelijke voordrachten Jan Willem Coebergh.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Landelijke raad 10 december 2016
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Veteranen Ontmoetings Centrum Zeeland Sterk door samenwerking
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
2.6 duurzaamheid in projecten
Transcript van de presentatie:

Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015

Inhoudsopgave Inleiding1 1. Missie, ambitie en waarden2 2. SWOT3 3. Strategische koers4 4. Doelen6 5. Meerjarenbegroting7 6. Jaarplan Inleiding Voor u ligt het strategisch plan van Dress for Succes Leiden. In dit strategisch plan is, vanuit de ambitie, de strategische koers van de stichting Dress for Succes Leiden geformuleerd en vertaald naar concreet te behalen eindresultaten. Het plan is richtinggevend voor de ontwikkeling van onze winkel in de komende 3 jaar en vormt het vertrekpunt voor het jaarplan en begroting 2015 die tevens in dit plan opgenomen zijn Het bestuur van de stichting Dress for Succes Leiden i.o. Dress for Success Leiden Adres Beatrixstraat RG Leiden Telefoon winkel Coördinator Maria Huijts Telefoon coördinator

1. Missie, visie en ambitie 2 Missie Dress for Success Leiden zorgt dat mensen met meer zelfvertrouwen en een goede presentatie op weg gaan om een baan te krijgen. Visie We bieden een laagdrempelige, veilige en inspirerende omgeving waarbij een luisterend oor en begrip, goede adviezen, eerlijke feedback en een goede set kleding de succesfactoren zijn. We bieden als dat nodig is ook andere activiteiten voor onze klanten. Ambitie We zijn een laagdrempelige winkel waar de klanten tevreden zijn. De kans op succes bij sollicitaties stijgt daardoor significant. De winkel bedient een gestegen en gevarieerder aantal klanten uit het werkgebied en van meer verschillende doorverwijzers. Onze naamsbekendheid is gestegen en onze stakeholders kennen ons profiel goed. Ons assortiment is passend voor onze doelgroep. De stichting is financieel stabiel. We hebben voldoende en competente vrijwilligers die onze toegenomen activiteiten ondersteunen.

2. SWOT Bedreigingen 1.Regelgeving (bv fiscaal) 2.Afhankelijkheid van enkele stakeholders 3.Concurrentie Te verbeteren 1.Kleding voor jongeren is minder modern en modieus 2.ICT 3.Presentaties bij doorverwijzers 4.Kennis van social media en PR bij vrijwilligers 5.2e bezoeken zijn beperkt Sterkten 1.Kwaliteit advisering 2.Mooie winkel 3.Goede bereikbaarheid 4.Teamgeest vrijwilligers 5.Klanttevredenheid 3 Kansen 1.Marktpotentieel 2.Fondsenwerving 3.Netwerken / samenwerking

3. Strategische koers Onze strategische koers is: We streven naar een blijvend hoge klanttevredenheid door goede kleding en kledingadviezen te geven aan onze klanten door een betrokken en deskundig team van vrijwilligers die worden ondersteund door een breed maatschappelijk draagvlak van de netwerken waar we mee samenwerken. 4 De confrontatie van sterkten en zwakten met kansen en bedreigingen heeft de vier thema’s opgeleverd die ons gaan ondersteunen in de strategische koers voor de komende periode: Hoge klanttevredenheid Kleding Team Netwerken/Samenwerken Hieronder volgt een toelichting op de thema’s. 1 – Hoge klanttevredenheid Kernwoorden bij hoge klanttevredenheid: empathie, nazorg, goed getrainde vrijwilligers, deskundig, goed imago, mond tot mond reclame Acties: Goede advisering en gastvrije benadering Mooie, moderne en gevarieerde kleding Representatieve winkel die goed bereikbaar is.

2 – Kleding Kernwoorden bij kleding: kwaliteit, inkoop, kleine maten, particulieren, bedrijven, waardering voor goede kledingbrengers Acties: Uitbreiding kledingleveranciers Visie ontwikkelen op winkelassortiment 3 – Team Kernwoorden bij team: Diversiteit, waardering, sfeer, profiel, vakkennis, trainer, samenwerken Acties: Kwaliteit hooghouden door kennisdelen Leren van elkaar Wervingsbeleid Successen vieren/voldoening 4 - Netwerk/Samenwerken Kernwoorden bij netwerken/samenwerken: communicatie, lid worden, huisstijl, social media, profiel Acties: Presentaties voor doorverwijzers Participeren in netwerken / het kennen van netwerken 5

4. Doelen Onze doelen voor 2017 zijn: Aantal klanten: 200 per jaar400 per jaar Financieel Budget:€ ,- € ,- Uren coördinator: 8 uur per week20 uur per week Succesratio: ~ 40%60% Klanttevredenheid:89 Dagdelen open36

5. Meerjarenbegroting (inclusief begroting 2015) 7

6. Jaarplan Hoge klanttevredenheid: Groei realiseren Skan fonds project professionalisering realiseren Uitbreiden aantal dagdelen open van 3 naar 4 Groei naar 250 klanten Kleding : Verbreden en vergroten vaste kern van kleding sponsors werven Breder aanbod kleding, met name voor jongere doelgroepen Team : Stevige kwalitatieve en kwantitatieve basis Lokale deelname aan trainingsprogramma DfS winkels van Dress NL Groei aantal vrijwilligers met 3 Netwerken/Samenwerken : Toename bekendheid en stevige financiële basis Communicatieplan opstellen en uitvoeren Website aansluiten op DfS NL Sponsorwerving: doel euro voor 2015 en euro voor 2016 Naamsbekendheid vergroten, netwerk benoemen, uitbouwen en structureel onderhouden Daarnaast zal bet bestuur werken aan een goede verantwoording door bij te sturen op basis van de prestatie indicatoren in een periodieke evaluatie.