Distributie kengetallen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorraadwaardering Technische en economische voorraad FIFO methode
Advertisements

Marketing Marketingmix
Optimaliseren van het assortiment
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs
Eerste pagina (eigenschappen) van de beheerkant toont een overzicht van alle eigen- schappen van schoenen: merk, maat, stijl, kleur, type en maximum prijs.
Distributiebeleid De P van Plaats/distributie in de MM
Een startersgids voor innovatie
Markthal Dedemsvaart.
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Distributiedoelstellingen
Lesplanning 3.2 blz Binnenkomst Intro Nakijken 3.1, klaar? Dan alvast 3.2 maken Uitleg 3.2 Gezamenlijk lezen blz Zelfstandig werken,
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
Kassabon controleren en tellen
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Economie.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Hoofdstuk 2.
Aansturen logistieke werkzaamheden
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Goederen en inkoop H7 Rendement inkoopbeleid Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
De apotheek de bezoeker het bedrijf de camera hetzelfde de supermarktde telefoon kosten het product het huiswerk de machine de fabriek.
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in
Accountmanagement H4 Kengetallen Junior accountmanager.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 7 Concurrentie.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Marktaandeel Ex-BTW en In-BTW Arbeidsproductiviteit Belangrijk PROGRAMMA:
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Assortiment dat wat er te koop is.
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
Schitteren in Zijn licht De markt van “de big mac” PrijsQVQAAanbodoverschot /tekort € 4,- € 3,50 € 3,- € 2,50 € 2,- € 1,50 € 1,-
Hoofdstuk 12 Distributiebeleid 12.1 Distributie en marketingstrategie 12.2 Distributieanalyse 12.4 Groothandel 12.4 Detailhandel 12.5 E-commerce 12.6.
College 7 Plaats (Distributie) Video’s: Kotler Vragen bespreken Theorie hoofdstuk 19 Distributiebeleid Meerkeuzevragen woordwiel Casus: Gillette.
Je hebt nu € ,00 op de bank staan van jouw privé rekening (ABN) Het is
Voorraadwaardering (FIFO)
KENGETALLEN in de horeca
Hoofdstuk 2 De winstmarge
Distributie- kengetallen: Informatie voor ‘n fabrikant omtrent product en verkooppunten; 1)Numerieke distributie ND 2)Gewogen distributie GD 3)Selectie-indicator.
Hoofdstuk 6 Productie.
Marketingstrategie.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Vmbo 2 economie Goede producten?
Distributiebeleid.
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Voorraadbeheer Hoofdstuk 2 Beheren.
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Hoofdstuk Omzet in kengetallen
Financieel 2.
Economie en ondernemen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Logistieke bedrijfsprocessen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Extra uitleg H4 Domein Markten
Het logistieke proces B
Transcript van de presentatie:

Distributie kengetallen Week 4 Distributie kengetallen

numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten

0,15 0,6 0,375 0,46875 2,5 0,78125 0,1875 0,125 0,5 0,26666

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen

Distributie kengetallen

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In 16 van de 40 winkels waar het artikel verkocht wordt, wordt ons merk verkocht: 16 40 = 0,4 of 40%

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels.

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels.

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels.

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000 = 0,7 of 70%

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7

Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 35.000 € 50.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7

Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7

Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7 . Marktbereik . 0,7 Nummerieke distributie 0,4 De selectie indicator = = =1,75

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel =

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel =

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel = Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel in ‘onze winkels’ Omzetaandeel =

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van ‘winkels’ spreken we van ‘distributiepunten’

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel

Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen De omzet van schoenen in ‘onze’ winkels is groter dan de gemiddelde omzet van schoenen per winkel Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen We hebben een indicator van de door ons geselecteerde distributiepunten. Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen We hebben een indicator van de door ons geselecteerde distributiepunten. Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel Ons artikel ligt in winkels met een boven gemiddelde omzet (van het artikel). € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel Als deze selectie indictor groter dan één is, dan zijn we dus met ons artikel ‘aanwezig’ in winkels met een gemiddeld genomen grotere omzet € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel Is dit echt hetzelfde ? € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 50000 40 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 50000 40 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) Is dit echt hetzelfde ? € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 50000 40 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 16 € 50000 x € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 16 € 50000 x € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 16 € 50000 x € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) 1 € 35000 16 16 € 50000 x 1 € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) 1 € 35000 16 16 € 50000 x 1 1 € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x 1 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) 1 € 35000 16 16 € 50000 € 35000 € 50000 x 1 = 1 16 40 € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x 1 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels

numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten