Distributie kengetallen Week 4 Distributie kengetallen
numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten
0,15 0,6 0,375 0,46875 2,5 0,78125 0,1875 0,125 0,5 0,26666
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen
Distributie kengetallen
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In 16 van de 40 winkels waar het artikel verkocht wordt, wordt ons merk verkocht: 16 40 = 0,4 of 40%
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels.
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels.
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels.
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000 = 0,7 of 70%
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7
Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 35.000 € 50.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7
Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7
Distributie kengetallen Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4 Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel = 0,7 . Marktbereik . 0,7 Nummerieke distributie 0,4 De selectie indicator = = =1,75
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel =
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel =
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel = Omzet van eigen merk . Omzet van het artikel in ‘onze winkels’ Omzetaandeel =
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel In plaats van ‘winkels’ spreken we van ‘distributiepunten’
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel
Distributie kengetallen Nummerieke distributie Marktbereik Selectie indicator Marktaandeel Omzetaandeel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen De omzet van schoenen in ‘onze’ winkels is groter dan de gemiddelde omzet van schoenen per winkel Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen We hebben een indicator van de door ons geselecteerde distributiepunten. Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen We hebben een indicator van de door ons geselecteerde distributiepunten. Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel Ons artikel ligt in winkels met een boven gemiddelde omzet (van het artikel). € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel Als deze selectie indictor groter dan één is, dan zijn we dus met ons artikel ‘aanwezig’ in winkels met een gemiddeld genomen grotere omzet € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel Is dit echt hetzelfde ? € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 2187,50 per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 35000 € 50000 de selectie = = = = 1,75 indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 50000 40 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 50000 40 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) Is dit echt hetzelfde ? € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 € 50000 40 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 16 € 50000 x € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 16 € 50000 x € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 16 16 € 50000 x € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) 1 € 35000 16 16 € 50000 x 1 € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) 1 € 35000 16 16 € 50000 x 1 1 € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x 1 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) 1 € 35000 16 16 € 50000 € 35000 € 50000 x 1 = 1 16 40 € 50000 40 16 € 50000 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) x 1 € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
Distributie kengetallen Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 35000 € 50000 de selectie = = indicator Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 16 winkels 40 winkels
numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten