Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L 02.335.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bazarlessen Klas 2.
Advertisements

Individuele loopbaanbegeleiding
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Sociale media op school
Hoofdstuk 3 Inzet voor een project
Voortplanting en Ontwikkeling
Indeling workshop – 12.10: Kennismaking
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Introductiebijeenkomst AOS leergang
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Zin Ja Netwerk 27 november 2014
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
WAT IK VAN JULLIE VRAAG… 10 minuten aandacht Als een stakeholder: Ja of Nee? Als een ‘critical friend’ Evaluatie achteraf invullen WAT je krijgt Inspiratie.
SOCIAL WORK naam:. Martine Bink . m. d. nl med:. med
Oriëntatie op het beroep
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Methodiek- ontwikkeling 1 Bijeenkomst 2 Docent: Pascal van Schajik.
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 1.
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Oriëntatie op het beroep
Methodiek: Plancyclus
Hafida El-Gharbaoui Methodisch werken 1b Hafida El-Gharbaoui
Plancyclus les 3 Actualiteit Quiz over de stof tot nu toe
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
PROJECT ORIËNTATIE OP HET BEROEP Kwartaal 1, week 7 Martine Bink Med.hro.nl/binmd.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Stromingen in de psychologie Werkcollege 1
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Plancyclus, les 2 Actualiteit
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Methodiek: Plancyclus
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Verstoppertje spelen Sommige mensen zijn er goed in…
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Communicatie. Lesinhoud Doel van de les Terugblik Stof over vergaderen Vragen.
Nederlands Blok 5.
LOB zeven stappen naar succes
Communicatie 6e les.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Gesprekstechnieken Les 3.
Inspelen op Innovaties
LIP.
Tarief berekenen LG41 IBS 1.3 – les 2.
Observeren Les 7.
Tarief berekenen LG32 IBS 2.3 – les 2.
Voortplanting en Ontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L

Vandaag  Alle samenwerkingscontracten ontvangen?  Vragen over de opdracht?  Korte toets: “Never a dull moment”  Oriënterende fase  Vergadering met je team: aan de slag!

Never a dull moment 1.Ga met je team bij elkaar zitten 2.Download de app: SOCRATIVE 3.Student Login 4.Room number:...

Werken in de Jeugdzorg - “Never a dull moment” - Persoonlijke motivatie voor werken met jongeren:  Ze hebben een heel leven voor zich  Maar halen soms ook het “bloed onder je nagels vandaan” - Confrontatie met eigen referentiekader - Het uitstroomprofiel “jeugdzorg” - De rol van de media en de publieke opinie - Gezinsgericht werken wordt steeds belangrijker - Verantwoorden wat je doet (administratie) - Evidence based werken

Plancyclus (Fontaine) Oriënterende fase Diagnostische fase Planningsfase Uitvoeringsfase Evaluatiefase

Oriënterende fase (H4) -Signaleren Observeren voor jezelf - Welke informatie haal je uit de beschrijving? - Waarom vind je deze informatie belangrijk? -Eigen indruk onderzoeken Door te overleggen met je team - Welke percepties verschillen? - Wat zegt dit over jou? - Kom tot een gezamenlijk beeld -Informatie verzamelen Theoretische informatie verzamelen - Wat weet je van dergelijke problematiek? - Wat weet je van de instellingsvisie? -Problematiseren Vaststellen of het een probleem is van de cliënt, van de context of allebei (micro-meso-macro niveau) - Welk gedrag heb je gezien? - Waar doet het zich voor? - Voor wie is het een probleem? - Waarom is het een probleem? -Probleemdefinitie Een korte kernachtige probleemomschrijving op micro-meso-macro niveau

Volgende week Afronden oriënterende fase - Aan het eind van de les leveren de teams het resultaat van de oriënterende fase in bij de behandel coördinator. - Het verslag van het psychodiagnostisch onderzoek wordt uitgereikt.