Je mag/kan steeds van school veranderen MAAR Verander niet teveel van school, want dit is niet goed voor je kind. Elke school heeft positieve en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Juf myriam Juf Myriam Dit ben ik Mijn klas Dit schooljaar
Advertisements

Welkom op de Julianaschool
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
De Drama Driehoek.
Voorlichting sectorkeuze Mavo en Mavo/HAVO Klas 2
“Een reis naar Licht”.
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Dr. Albertus Risaeusschool
Zomaar !.
Passie voor techniek Tune Techniek 8 november 2007 Inez Groen.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Hoe word je een ster? *.
De Proostdijschool School vol talenten Prachtig om er kind te zijn, Prachtig om er te werken.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Een sociale weg naar gemengd onderwijs
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
CHRISTEN ZIJN IN HET DAGELIJKS LEVEN
Make a choice, the right choice
Jackie Evancho To Believe. Tekst : Vertaling song.
De theorie van de dramadriehoek
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
BIDDEN IS INTIMITEIT MET GOD
Lieve zoon/dochter ....
loopbaanplanning / stuurmanskunst
 Creativiteit Voorwaarden – hoe begeleiden?  Voorwaarden om creatief te zijn:  Veiligheid  Vrijheid  Uitdaging  Eigenschappen van de begeleider.
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw

Interpreteren van data
Niet klikken, de voorstelling is volledig automatisch
Autonomie in de derde graad
Adaptief onderwijs Luc Stevens drie psychologische basisbehoeften:
Het komt er dus op aan ‘het’ te zien?
Ik heb iets van autisme of zo
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
10 november 2014 klas go1b Welkom! Welkom in lokaal GN02.
HUGS – H et U itvinden van de G roene S amenleving Introductie van het onderzoeksprogramma HUGS Een onderzoeksprogramma voor VWO 5 en 6 en voor HAVO 5-plus.
Zomaar Prezentacio
Diversiteit & Discriminatie
Filosoferen met kinderen in pleegzorg
Orchies met.....spreuken De orchideeënfamilie is één van de
Archeologie voor pakket ++s Les 4: Het feitelijk opgraven.
In het model worden 3 fasen onderscheiden:
Het Mezennestje vzw KDV & BOKDV.  Voorschoolse opvang van 6u30 tot 9u  Naschoolse opvang van 15u30 tot 19u  Woensdagnamiddag van 12u tot 19u  Vakantie-
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Het Geluk.
Basisschool Op De Horst
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
OGW op de Firtel.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Welkom in groep 7A!. Kennis maken Vertel van wie u de ouder bent en daarna iets over uw kind. Bijvoorbeeld: karakter, hobby’s, sterke punten Voorstellen.
Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Mei 2015 Dhr. B. Korenstra c.b.s. de Vuurvlinder.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Weigering van lln met specifieke onderwijsbehoeften Inschrijven onder de ontbindende voorwaarde van onvoldoende draagkracht.
IB Klankbordgroep Oktober Programma Korte info vanuit samenwerkingsverband Peter van Buuren van SO Keurhove in Middelburg Pauze Een lezing van Peter.
Vrijheid en determinisme
Meld je kind aan tijdens de juiste aanmeldperiode. Je krijgt een brief waarin staat in welke school je je kind kan inschrijven.
M-decreet Een korte toelichting.
mijn week mijn dag gebruikte tekens ga naar mijn volgende dia ga naar mijn voorgaande dia ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Do’s en don’ts in het eerste studiejaar Hermien Miltenburg en studenten.
Minder kinderen, minder scholen? Bijeenkomst gemeente Sluis dinsdag 28 juni 2011.
Leven in de aanwezigheid van Jezus. Is leven in hoop Leven in de aanwezigheid van Jezus.
Terugkoppeling Oudercafé HUISWERK & MEERTALIGHEID.
23 maart 2017 profilering.
Algemene Vergadering LOP Ronse Basis
Transcript van de presentatie:

Je mag/kan steeds van school veranderen MAAR Verander niet teveel van school, want dit is niet goed voor je kind. Elke school heeft positieve en negatieve kenmerken Door te weinig vrije plaatsen is het in Antwerpen niet altijd even gemakkelijk om van school te veranderen Een school mag je kind weigeren als ze vol is Meld je kind aan via als je je kind voor het volgende schooljaar van school wil laten veranderen. Slide 5: Vrijheid van schoolkeuze

STEINERSCHOLEN Elk mens is uniek Eigen talenten ontplooien Elke ochtend enkele weken na elkaar hetzelfde vak FREINETSCHOLEN Leren gaat het best als een kind nieuwsgierig is naar iets Leerlingen kiezen zelf wat ze zullen leren Slide 7: Speciale onderwijsmethoden

ERVARINGSGERICHTE SCHOLEN Welbevinden: Een kind moet zich goed voelen om te kunnen leren Betrokkenheid: – Sfeer en relatie – Aangepast aan niveau – Werkelijkheidsnabij – Actief – Eigen keuzemogelijkheden Slide 8: Speciale onderwijsmethoden

MONTESSORI SCHOLEN Help mij het zelf te doen Probeer te weten te komen wat een kind wil leren → biedt het juiste materiaal en de juiste omgeving aan Slide 9: Speciale onderwijsmethoden