Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Marketingplanning en -strategie
De marketing-omgeving
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
H10: Prijsmanagement.
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
Een startersgids voor innovatie
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
Beleidsvoering naar groei
Basisboek marketingcommunicatie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
Wet op de handelspraktijken
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
International Business Adviser
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
TransActie Netwerk Nederland …. traag betalende overheden en grote bedrijven worden een deugd voor het MKB bedrijfsleven.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
Alex.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
50.
Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing
Kostprijs & verkoopprijs
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
3.1 PRODUCTIE.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Ondernemerschap E43.
Groei van ‘de onderneming’ …
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
WAT KOST DE KAPPER? Ondernemend gedrag - Haarverzorging.
Internationale handel
Duurzaam ondernemen.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Hoofdstuk Kosten indelen
GfK Supermarktkengetallen
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden

Inhoudsopgave  Bedrijfsinformatie  Interne analyse  Externe analyse  Conclusies & Advies

 Gezonde voedselkrat-bezorgservice  Opgericht in 2012 door Maartje Frederiks  3 verschillende producten: Bedrijfsinformatie

Wat doet het bedrijf precies?  mEXTsOU mEXTsOU Bedrijfsinformatie

What business are they in? Interne analyse

Lean startup:  HelloFresh heeft gebruik gemaakt van de lean startup methode.  Oprichting in 2012: Voordat het bedrijf echt ‘live’ ging, is het product eerst een jaar lang alleen in de Randstad getest.  Binnen een half jaar winstgevend ↓ 3 miljoeneninvesteringen Interne analyse

Hoe onderscheid HelloFresh zich?  Verse producten uit eigen regio’s  Onbekende productcombinaties  Levering en samenstelling op maat  Duurzaam Interne analyse

 2014 > 2015: Investeringen totaal 160 miljoen  verkochte boxen per week  Groei in omzet: Interne analyse Groei van de onderneming:

Concurrentie:  Directe concurrenten (andere boxen): Externe analyse

 Indirecte concurrenten (supermarkten, bezorg-services, etc.): Externe analyse

In welke gevallen zou een afnemer kiezen voor een concurrent?  Lagere prijs (Allerhande)  Uitsluitend producten uit de streek (Streekbox)  Bekender merk (AH, Jumbo etc.)  Oudste, bekendste box het betrouwbaarst (nr. 1 in Google zoekresultaten)  Veel keuze & afwisseling Externe analyse In welke gevallen zou een afnemer kiezen voor HelloFresh?

Mobile:  Meer dan 50% van de klanten besteld via de applicatie: Externe analyse

 Grote rol: Alle producten komen uit Nederland of omgeving  Exacte porties afwegen: Precies genoeg eten  Boxen van gerecycled karton  Verse, eerlijke producten van erkende leveranciers Externe analyse Duurzaamheid:

SWOT:  Sterktes: - Enorm kapitaal - Alles kan online aangeboden worden - Sterke marketingcampagnes - Groot internationaal netwerk  Zwaktes: - Makkelijk te kopiëren - Weinig mogelijkheden tot prijsverlaging - Hoge kosten bezorgingen Conclusies & Advies

 Kansen: - Uitbreidingsmogelijkheden naar andere landen - Ontwikkelen nieuwe boxen/producten - Brand loyalty vergroten - Geld genoeg voor marketingcampagnes  Bedreigingen: - Opkomst van vele concurrenten - Opkomst alternatieve producten zoals kant- en-klaar maaltijden - Lage toetredingsdrempel

 Export naar andere landen  Buiten diner ook andere boodschappen meeleveren  Werken aan naamsbekendheid (nog steeds niet waar ze willen zijn) Conclusies & Advies Uitbreidingsmogelijkheden:

Het bedrijf over 5 jaar:  Beursgang in Duitsland en andere Europese landen  Waarde van 1 miljard euro wordt 10 miljard euro (vorig jaar al een groei van 500%)  Bedrijf blijft bestaan en blijft marktleider! Conclusies & Advies

 Vragen?